וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואלה, הבנתי: המצודים הגדולים של ישראל בכל הזמנים

8.1.2016 / 10:00

השתלטות על משפחה בדירת מגורים, רצח מזעזע של שני אזרחים בזמן המסתור והאזורים החביבים על הנמלטים מידי המשטרה. על רקע המצוד אחר המחבל מדיזנגוף, "וואלה, הבנתי" חוזר אל המרדפים הגדולים בהיסטוריה של ישראל

בווידאו: המרדפים הגדולים של ישראל - וואלה! הבנתי/כתיבה ובימוי: הילה קובו; תחקיר: אסתי סדקה, ניצן קורן; עריכת וידאו: מאיה בן ניסן, ניר חן

מדינה שלמה עוצרת נשימתה ומבצעת חיפושים אחר פושע ידוע, נמלט ומסוכן. התסריט המוכר הזה מהשבוע האחרון מזכיר לוותיקים שבינינו את סיפור החטיפה והרצח של הילד אורון ירדן מסביון ביוני 1980. אז, אנונימי לבוש מדים חטף את הילד ודרש מהוריו כופר עבור שחרורו. כמה שבועות לאחר מכן, לאחר מצוד נרחב ותחבולות של המשטרה, נתפס החוטף, אומן מנתניה בשם צבי גור. אז התברר כי הילד כבר לא היה בין החיים כאשר הועברה דרישת הכופר.

איך קרה שהיה מצוד נוסף אחר הפושע המסוכן הזה, שנידון למאסר עולם ושהוגדר על ידי המשטרה כ"פסיכופת, שעלול לפגוע שוב בילד או בילדה", וכיצד הוא נתפס במצוד השני?

אילו עוד עבריינים מסוכנים בהיסטוריה של ישראל הצליחו לחמוק מהמשטרה והעמידו את המדינה על הרגליים? מי ביצע עוד מקרי רצח מזעזעים בזמן המנוסה, ואף הצליח לחמוק מידי כוחות הביטחון ולהגיע למדינה אירופית?

עד כמה הציבור יכול לסייע במצב כזה? מה המקומות הבולטים בארץ שבהם התרכזו המצודים? והאם התסריטים שנשקלו לאחר בריחת המחבל מדיזנגוף, נשאת מלחם, כמו השתלטות על דירה מאוישת - קרו כבר בעבר? צפו ותוכלו לומר: וואלה, הבנתי.

לכל פרקי וואלה, הבנתי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully