וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החינוך תדון בפסילת "גדר חיה": 5 דברים שאתם צריכים לדעת היום

גל סלונימסקי

6.1.2016 / 8:15

הוועדה תדון ברומן שנאסר בידי משרד החינוך מחשש להתבוללות. ועדת הפנים תערוך דיון בבעיית הנשק הבלתי חוקי בישראל. בית המשפט העליון יקיים יום עיון בנושא שוויון זכויות לבעלי מוגבלויות, ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת הבוקר

ועדת החינוך תחליט אם לפסול את הרומן "גדר חיה"

גדר חיה. הוצאת עם עובד,
עטיפת ספרה של דורית רביניאן/הוצאת עם עובד

אתם צריכים לדעת שהיום תדון ועדת החינוך של הכנסת בפסילת הספר "גדר חיה" של הסופרת דורית רביניאן שמתאר רומן בין ישראלית לפלסטיני. הספר נאסר ללימוד על ידי משרד החינוך בשל החשש מהתבוללות ומפגיעה בזהות היהודית. תחילה, אושר הספר על ידי אישי מקצוע, אך המשרד בחר לפסול אותו, חרף המלצתם של אנשי אקדמיה וחינוך. לאחר שנפסל, חל זינוק דרמטי בביקוש לספר בחנויות הספרים.

דיון בבעיית הנשק הבלתי חוקי בישראל ובמגזר הערבי בפרט

ראש הממשלה בנימין נתניהו בזירת פיגוע הירי בתל אביב. 2 בינואר 2016. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בזירת הפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

אתם צריכים לדעת שהיום תדון ועדת הפנים של הכנסת בבעיית הנשק הבלתי חוקי בישראל ובמגזר הערבי בפרט. זאת, לאחר הפיגוע שאירע ביום שישי האחרון בבר ברחוב דיזנגוף שבתל אביב, שבו ירה המחבל נשאת מלחם בנוכחים. יממה לאחר הפיגוע הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו לזירה ונשא דברים. בין היתר, אמר כי "נגביר באופן דרמטי את אכיפת החוק במגזר הערבי. לא נקבל מדינה שבה יש נשק בלתי חוקי למכביר שבו יורים בשמחות וגם באירועי פשע". הוא אף ציין כי גיבש יחד עם השר לביטחון פנים גלעד ארדן והמפכ"ל רב-ניצב רוני אלשיך תכנית למלחמה בתופעה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

יום עיון בנושא חוק שוויון לבעלי מוגבלויות

אילוסטרציה. ShutterStock
הכנס יתקיים בשיתוף בית איזי שפירא/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים יום עיון בבית המשפט העליון שבירושלים בנושא "חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות: הישגים, יעדים ואתגרים". הכנס יתקיים בשיתוף עם בית איזי שפירא שפועל לשינוי באיכות חייהם של אנשים עם מוגבלויות ובני משפחותיהם. במהלך הכנס ינאמו השופט מיכאל שפיצר, מנהל בתי המשפט, שופטת בית המשפט העליון בדימוס דליה דורנר ושופטת בית משפט השלום באשדוד ענת אלפסי.

מכבי תל אביב נגד ליובליאנה ביורוקאפ

מרקו מיליץ', אולימפיה ליובליאנה. GettyImages
אולימפיה ליובליאנה/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום תפתח מכבי תל אביב את דרכה ביורוקאפ עם משחק מול ליובליאנה. הצהובים, שהודחו כבר בתום השלב הראשון ביורוליג ולכן הועברו בבושת פנים למפעל השני בחשיבותו באירופה, יארחו יריבה מוכרת מסלובניה במשחקם הראשון אי פעם ביורוקאפ, וינסו לצאת לדרכם החדשה עם ניצחון שישכיח את האכזבה מההפסד הכואב להפועל ירושלים בליגה ביום ראשון.

חג ההתגלות

חגיגת חג ההתגלות, טבילת נוצרים בירדן, בקאסר אל יהוד, ינואר 2011. עומר מירון
חגיגות חג ההתגלות בירדן/עומר מירון

אתם צריכים לדעת שהיום חל "חג ההתגלות", החג הנוצרי המסמל את התגלות האל בצורת אדם, הלוא הוא ישו, בפני שלושה חכמים. לפי הברית החדשה, ישו התגלה בפני השלושה, שנקראים "שלושת האמגושים", שהגיעו לבית לחם לסגוד לו. החג מתקיים 12 ימים אחרי חג המולד ובמסגרתו נהוג לרחוץ בנהר הירדן, שם הוטבל ישו על ידי יוחנן המטביל. מי שלא זוכה להגיע לנהר הירדן, יציין את החג בארוחה משפחתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully