וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: יותר מאבטחים ופחות נשק לאזרחים

5.1.2016 / 10:50

לא צריך עוד נשק בידי האזרחים, צריך עוד מאבטחים חמושים. ואם רוצים להגדיל את כמות המאבטחים הצעירים והמיומנים - יש לזה פתרון

המצוד נמשך: תוגברה האבטחה במוסדות החינוך בתל אביב. דוד קורן
כניסה לבית ספר בתל אביב/דוד קורן

המצב הביטחוני במדינת ישראל כיום מחייב נוכחות רבה של גורמי ביטחון במוקדים ציבורים, אשר יעניקו תחושת ביטחון לאזרחים ויפעלו ביעילות במידת הצורך בכדי להציל חיים. חברות האבטחה הפרטיות פועלות במשך שנים במיומנות וביעילות רבה לנוכח האיומים המשתנים בשטח, דרך שמירה ואבטחה, ליווי כלי רכב, אבטחת אישים וניהול פרויקטים בכל רחבי הארץ. עיקר פעילותם במתן שירות מקצועי למוסדות אזרחיים, משרדי ממשלה, גופים ציבורים, בנקים, מוסדות חינוך, רשויות מקומיות ומתקני תשתיות כמו נפט, גז ומים.

בשנים האחרונות ענף האבטחה שינה את פניו. אם בעבר הוא פנה אל אוכלוסייה מבוגרת לאבטחת המוסדות הציבוריים, היום הדרישה המרכזית היא לצעירים יוצאי יחידות קרביות, מיומנים בעלי כושר גופני ויכולת לחימה, שיהיו כשירים להתערבות במידה של איום ממשי על חיי אדם. כמו כן, התנאים של השומרים שופרו במהלך השנים לאין שיעור ובשנים האחרונות אף נחתם הסכם קיבוצי, הכולל צו הרחבה לכלל תחום השמירה והאבטחה, שהיטיב את תנאיהם של השומרים, במסגרתו הם מקבלים תנאים סוציאליים מלאים ומשכורות טובות. לעומת זאת, במוסדות החינוך יש כיום 4,500 מאבטחים אשר מקבלים את השכר הנמוך ביותר בשוק האבטחה והביקוש בימים אלה עולה על ההיצע. דווקא בגני הילדים ובבתי הספר, במקום בו אנו מפקידים מדי יום את היקר לנו מכל, המאבטחים מקבלים שכר נמוך משמעותית וההערכה היא שחסרים כיום מאות מאבטחים במוסדות החינוך בלבד וכ-2,500 מאבטחים בכלל המשק.

העבודה המועדפת היא הפתרון הטוב ביותר

הפתרון למחסור במאבטחים ועידוד צעירים להצטרף למערך ההגנה החיוני הזה, הוא הפיכתה של תחום האבטחה במוסדות חינוך לעבודה מועדפת עבור חיילים משוחררים. במסגרת העבודה המועדפת, החיילים המשתחררים זוכים למענק בגובה של 9,500 ¤ עבור שישה חודשי עבודה, מה שמהווה תוספת משמעותית לשכר החודשי.

העבודה המועדפת היא הפתרון הטוב ביותר בעבור צעירים משוחררים, שמבקשים לחסוך כסף לטיול הגדול או ללימודים והפתרון הטוב ביותר עבור האזרחים במדינה, בעיקר בתקופה זו בה אנו צריכים אותם יותר מכל.

בכל שנה מתגייסים לצה"ל בשלושה מחזורי גיוס כ-75,000 חיילים וחיילות, מתוכם כ-7,500 מסיימים את השירות כלוחמים. אלה הם 7,500 חיילים וחיילות צעירים, איכותיים ובעלי ניסיון המהווים את הפוטנציאל השנתי לגיוס מלא של מאבטחים העומדים בקריטריונים לאבטחה, בדגש על אבטחת מוסדות חינוך.

גלעד ארדן בזירת הפיגוע בירושלים. אוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
בעד הקלות בתנאי הרישיון לנשיאת נשק אישי לאזרחים. השר גלעד ארדן/נועם מושקוביץ

בטווח הארוך, הפתרון לתחושת חוסר הביטחון של האזרחים ברחובות הוא לא חלוקת נשק לכל אזרח, אלא הוספת מאבטחים מיומנים ומנוסים, אשר עוברים הכשרות ורענונים מדי מספר חודשים, על בבסיס קבוע, המכינים אותם לתפקד במצבי לחץ. זאת, בניגוד לאזרחים בעלי הרישיון לנשק פרטי, אשר מחויבים ברענון כל 3 שנים בלבד. ברגע האמת, חוסר הניסיון ואי הכשירות המתאימה, עלולים לגרום יותר נזק מתועלת, כמו למשל פגיעה בעוברי אורח חפים מפשע או חלילה חטיפת הנשק האזרחי על ידי המחבל והמשך השימוש בו לפגיעה באזרחים.

אם אנו רוצים את האנשים הכי טובים שיש, אנשים מוכשרים, אחראים ומנוסים שיגנו על ילדינו בגנים, בבתי הספר ובפעילויות אחר הצהריים, עלינו לתת האפשרות לעבודה מועדפת בתחום האבטחה ולעודד את אותם אלפי צעירים משוחררים לעסוק באבטחה.

seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully