וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבת אל-ח'יר -סאטירה על חברות בין יהודי ובדואי

אחמד אבו סוויס

5.1.2016 / 8:36

מופע סאטירי חדש בתיאטרון הפרינג' בבאר שבע מציג דיון הומוריסטי ונוקב סביב שאלת הדו קיום בין בדואים ליהודים. שני השחקנים הראשיים והכותבים של הצגה, בדואי ויהודי, מבקשים לנפץ סטיגמות ודעות קדומות על ידי בידור שבבסיסו עומדת אמירה חברתית משמעותית

צילום: אחמד אבו סוויס. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

'שבת אלח'יר' היא שמה של הצגה חדשה ובועטת בתיאטרון הפרינג' בבאר שבע. קובי אדרת וסהל אלדבסאן, הכוכבים הראשיים וכותבי ההצגה, הכירו לפני 3 שנים בהצגת תיאטרון שבה השתתפו , וכעת הם מבקשים לעורר דיון מקורי סביב סוגיות של דו קיום עם קהל צופים מעורב, דרך ההומור והאמירה החברתית הנוקבת שדאגו לכתוב היטב, גם בין השורות.
"בכל צחוק יש שמץ של אמת" הם אומרים, ולמרות שהכול מוצג בצורה די מצחיקה , סהל וקובי מצהירים כי ברצונם לנפץ סטיגמות ודעות קדומות. ההצגה מתארת זוג חברים שיושבים לארוחה משותפת, פוגשים את המשפחות אחד של השני ופעולות 'נורמליות' כאלה ואחרות. כביכול זוג חברים ממוצע ורגיל. האחד יהודי והשני בדואי ומכאן עולה השאלה בפני הצופים - האם החברות הזאת אמתית ותמשיך להתקיים למרות הפער התרבותי בין השניים ?

"המטרה היא לשקף מציאות לתוך הבמה" , אומר קובי. "אנחנו לא באים חלילה לחנך אף אחד ולא באים להגיד שזה מותר וזה לא פשוט , אנחנו משקפים את מה שקורה בצורה הומוריסטית וזהו . הרי אנחנו נפגשים ביחד , הבדואים והיהודים. אנחנו חיים ביום יום אחד בתחת של השני אבל אנחנו כל כך לא יודעים באמת מה קורה על השני שזה מדהים". סהל ממשיך את דבריו של קובי וטוען כי מדובר למעשה בהתעלמות תרבותית מוכוונת, מצב שחובה עלינו כחברה לעסוק בשינויו. סהל אלדבסאן שחקן "זה הצגה על כך שאנחנו חיים באותה מדינה ובאותו שטח. נפגשים אחד עם השני ביום יום, מדברים, אבל אף אחד לא מכיר את התרבות של האחר. אף אחת לא חשב ללכת ולבקר ולדבר עם האחר . כשחקן אני ביקורתי כלפי החברה שלי כי אני רוצה לצור שינוי בחברה", כך לדבריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully