וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי חוגים לספרות פנו לבנט: "היצירה לא אמורה לשרת את השלטון"

4.1.2016 / 17:01

עשרות מרצים לספרות וראשי חוגים באוניברסיטאות שלחו לשר החינוך מכתב ובו הביעו את התנגדותם לפסילת הספר "גדר חיה" מתכנית הלימודים בתיכונים: "מביעים הסתייגות נחרצת מהתערבות אידיאולוגית ופוליטית". בין החותמים גם הסופר אתגר קרת

צילום: אבי כהן; עריכת וידאו: ניר חן

ראשי החוגים לספרות באוניברסיטאות פנו היום (שני) יחד עם עשרות מרצים לשר החינוך נפתלי בנט, בעקבות החלטת המזכירות הפדגוגית במשרד לפסול את הספר "גדר חיה" מתכנית הלימודים במקצוע. "חברות וחברי חוגי הספרות באוניברסיטאות בישראל החתומים מטה מביעים את הסתייגותם הנחרצת מהתערבות אידיאולוגית ופוליטית בהחלטות ועדות מקצועיות הממליצות על טקסטים ספרותיים עבור בתי הספר התיכוניים", כתבו.

במכתבם, טענו האקדמאים כי בנט לא מבין את מהות לימודי מדעי הרוח. "ספרות, כמו כל יצירה אמנותית בכל תקופה ובכל תרבות, מבטאת הלכי רוח של יחידים ושל קהילות ומציבה מגוון של נקודות מבט על המציאות המורכבת. היצירה הספרותית ולימודה לא נועדו לשרת את השלטון. ערכיה של חברה נקבעים, בין היתר, על פי יכולותיה הפרשניות של החברה ועל פי חופש הבחירה לקרוא יצירות ספרות ואמנות ללא איסור וצנזורה", כתבו. הם חתמו את פנייתם: "המעשה החינוכי נאמד ראשית ועיקר במתן אימון במורי ישראל ובתלמידיהם".

לקריאה נוספת:
המנהלים נגד פסילת "גדר חיה": "זו איראניזציה - הפחד משתלט על השכל"
בנט על "גדר חיה": "לא צריך לקדם ערכים שנוגדים את ערכי המדינה"
במחאה על פסילת "גדר חיה": מורים לספרות יקריאו בשיעור קטעים מהספר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ספרות מציבה מגוון של נקודות מבט על המציאות". בנט בפתיחת שנת הלימודים הנוכחית ברעננה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין החתומים על המכתב: הסופר אתגר קרת, המשמש פרופסור במחלקה לספרות באוניברסיטת בן גוריון; רונית מטלון, המשמשת פרופסור באוניברסיטת חיפה; ד"ר יהושע לוינסון, ראש החוג לספרות עברית באוניברסיטה העברית; ד"ר ורד לב כנען, ראשת החוג לספרות באוניברסיטת חיפה; פרופסור מיכאל גלוזמן, ראש החוג באוניברסיטת תל אביב; ופרופסור יגאל שוורץ, ראש החוג באוניברסיטת בן גוריון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

בנט: "לא צריך לקדם ערכים שנוגדים את ערכי המדינה"

בנט הדגיש את תמיכתו בהחלטה בריאיון לערוץ 2 בשבוע שעבר. "מערכת החינוך לא צריכה לקדם ערכים שנוגדים את ערכי המדינה", אמר.

עם זאת, הוא הדגיש: "לא מדובר בצנזורה, מי שרוצה לקנות יכול לקנות אותו. האם זה ספר שצריך להיכנס לתכנית לימודי החובה לתלמידי בית הספר? בספר משווים את חיילי צה"ל למחבלי חמאס. מתואר בו רומן של אסיר ביטחוני פלסטיני עם אישה יהודייה. השאלה היא האם אני צריך להכריח את ילדי ישראל לקרוא את זה. אנחנו רוצים לדחוף לתכנית הלימודים שחיילי צה"ל הם סדיסטים?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully