וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט הנאשמים באסון ורסאי נדחה ב-4 חודשים

9.10.2002 / 15:34

הסיבה: סניגוריהם טענו כי לא הספיקו לעיין בחומר המשפטי; ממציא שיטת הפל-קל, המהנדס אלי רון, מואשם בהריגה; יתר החשודים מואשמים בגרימת מוות ברשלנות; באסון נהרגו 23 בני אדם

הסתיים הדיון הראשון במשפטם של תשעת הנאשמים באחריות לקריסת אולמי ורסאי. סניגוריהם של הנאשמים טענו כי לא הספיקו לעיין בחומר המשפטי ובכתבי האישום, והמשפט נדחה בארבעה חודשים. בגלי צה"ל דווח כי חלק ממבני משפחותיהם של הקרבנות באסון הגיעו לאולם. אביה של אחת הההרוגות יצא מן האולם, תוך שהוא קורא לעבר ממציא שיטת הפל-קל, אלי רון: "תביט לי בעיניים. בצע הכסף שלך הרג את הבת שלי".

ברוך קרא, "הארץ",מוסיף:

המהנדס אלי רון מואשם בהריגה; עוזרו לשעבר, המהנדס אורי פסח, מואשם בגרימת מוות ברשלנות; כך גם המהנדסים דן שפר ושמעון קופמן, וכן קבלן הבניין יעקב אדיב ובעלי האולם - אבי עדי, דוד עדי, אורי ניסים ואפרים אדיב.

בכתב האישום נגד התשעה מצוין כי במהלך שנות ה-80, "התריעו אנשי מקצוע ומומחים בתחום הבניה בישראל בפני רון, הן בעל פה, הן בכתב, על כך שתקרות פל-קל אינן עמדות בדרישות הבטיחות. בעקבות מספר מקרי התמוטטות של תקרות פל-קל, בדקה ועדה מטעם לשכת המהנדסים והאדריכלים את הסיבות וקבעה כי תקרות פל-קל מסוכנות ואסורות לבנייה".

לפי כתב האישום, הקבלן יעקב אדיב, שיזם ובנה את הבניין, לא היה מורשה, לפי חוק, לבצע עבודות בנייה בהיקף שבוצעו בבניין ולא היה לו רישיון מנהל עבודה. "הנאשם", לפי כתב האישום, "היה אחראי לטעויות הביצוע שנעשו בתקרות הבניין בכלל וברצפת האולם בפרט".

"הסתפקו בתיקוני ריצוף"

לפי כתב האישום, באפריל אשתקד, כחודש וחצי לפני ההתמוטטות, הבחינו בעלי האולם בשקע באזור רחבת הריקודים. שטחו היה 30 מ"ר ועומקו 10-5 ס"מ. "למרות השקיעה החריגה", נטען, "לא דאגו הנאשמים לכך שהנושא ייבדק בידי מהנדס מקצועי והסתפקו בתיקוני ריצוף". בסוף מאי, בעת חתונתם של אסף וקרן דרור שבה השתתפו כ-700 מוזמנים, התמוטט החלק המערבי של רצפת האולם.

הפרקליטות החליטה להקל את סעיף האישום של המהנדס אורי פסח, עוזרו לשעבר של רון. הפרקליטות סברה כי גם הוא היה שותף לשיווק תקרות הפל-קל במבנים רבים, בהם ורסאי, מבלי להקפיד על תכנון וביצוע התואמים את כללי הבטיחות הבסיסיים המוכרים ובניגוד להוראות. עוד סברה הפרקליטות כי פסח "פיקח על יציקת תקרות הבניין מבלי להקפיד על ביצוע נכון ומדויק של התוכניות באתר היציקה, דבר שאיפשר טעויות ביצוע".

עם זאת, בפרקליטות אמרו כי כדי להאשים בהריגה, יש להוכיח כוונה לפגוע, או לחלופין רמת פזיזות ששוות ערך לכוונה. לאחר דיונים רבים הוחלט בפרקליטות כי רמת הפזיזות של פסח לא היתה שווה לזאת של רון. המהנדסים שפר וקופמן נאשמים בכך שהיו "אחראים לטעויות הביצוע שהיו בין הגורמים שהביאו להתמוטטות הבניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully