וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ טיבי בתגובה לנתניהו: "לא זקוק להטפה כדי לגנות את הרצח בת"א"

2.1.2016 / 23:00

טיבי הגיב לאמירתו של ראש הממשלה לפיה הוא מצפה לגינוי הפיגוע ברחוב דיזנגוף מצד כל הח"כים הערבים. במגזר הוקיעו את האירוע, שבו נרצחו שני בני אדם, והבהירו כי "אין הבנה לרצח של חפים מפשע"

צילום: ניב אהרונסון עריכה: שניר דבוש

במהלך סוף השבוע הגיבו מנהיגי המגזר הערבי בישראל לפיגוע הקשה שאירע אתמול (שישי) ברחוב דיזנגוף בתל אביב, שבו פתח מחבל באש, רצח שני בני אדם ופצע שבעה נוספים. המחבל, נשאת מלחם, תושב הכפר ערה שבצפון, הוא ערבי-ישראלי שריצה בעבר עונש מאסר בכלא בגין תקיפת חייל וחטיפת נשקו. בין המגנים את הפיגוע היה ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), שאמר אתמול כי "למרות היעדר פרטים מלאים, אנחנו שותפים ונישאר תמיד נגד פגיעה בחפים מפשע".

הערב, הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו לזירת הפיגוע ברחוב דיזנגוף, שם הדליק נרות ונשא דברים. לדבריו, "אני מצפה מכל חברי הכנסת הערביים לגנות את הרצח ללא גמגום וצחצוחי לשון. רצח הוא רצח. צריך להוקיעו ולפעול נגדו. כולנו יודעים שיש הסתה פרועה של האיסלאם הקיצוני נגד המדינה בקרב הציבור הערבי. זו הסתה במסגדים, במסגרות החינוך וברשתות בחברתיות".

ח"כ טיבי הגיב לדבריו של נתניהו וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "ביבי, איני זקוק להטפה ולהסתה שלך כדי להוקיע את ההרג הנורא. עשיתי זאת כבר אתמול. אני עקבי נגד פגיעה בחפים מפשע. אתה גם עקבי, אבל בהסתה".

לקריאה נוספת:
אחיו של המחבל מהפיגוע בת"א חשוד בסיוע לרצח; מעצרו הוארך
תיעוד: רגעי הבהלה שניות לאחר פיגוע הירי בתל אביב
מתחזקת ההערכה: המחבל שביצע את הפיגוע מעורב ברצח נהג המונית

ח"כ אחמד טיבי,  לפני המשחק של בני סכנין מול בית"ר ירושלים. מור שאולי
"ההוקעה היא של כולנו". ח"כ טיבי/מור שאולי

ח"כ עיסוואי פריג' (מרצ) הצטרף גם הוא לגינוי הרצח, ופרסם בחשבון הפייסבוק שלו כי "הרצח המזעזע אתמול ברחובות תל אביב ראוי לגינוי מצדו של כל בן אנוש. אין ואסור שיהיה אפילו קמצוץ של הבנה לרצח חסר אבחנה של חפים מפשע". פריג' הוסיף כי הוא גאה במנהיגות הערבית ובחברה הערבית על הגינויים החד משמעיים שלהן נגד האירוע, וכן על המחויבות לשמור על מרקם החיים המשותף עם המגזר היהודי.

"לא שמענו גמגומים, בטח שלא צידוקים, אלא ראינו חברה שלמה מזועזעת. ראינו משפחה שנרתמת לסייע למשטרה", אמר פריג' והוסיף: "היום מוטלת על כולנו החובה להיאבק למען העתיד המשותף שלנו. לחפש את המאחד ולהיאבק באלו, ערבים ויהודים, שמבקשים לזרוע פחד, אלימות ושנאה".

גם המועצה המקומית ערה-ערערה פרסמה הודעת גינוי לאחר שקיימה ישיבה מיוחדת בשעות אחר הצהריים. מהמועצה נמסר כי תושבי הכפר מגנים את אירוע הירי ומתנגדים בחריפות למעשי אלימות ופגיעה. "המועצה מבהירה כי מדובר באירוע של איש אחד שאינו מייצג מי מתושבי הכפר, ומדגישה כי מדובר באירוע הזר לתרבותנו ותרבות בני הכפר", נמסר. "המועצה ותושבי הכפר משתתפים בצער משפחות ההרוגים ומאחלים החלמה מהירה לכל הפצועים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
עיסאווי פריג' ורות קלדרון בדיון בכנסת על חוק המשילות. יואב דודקביץ'
"חברה שלמה מזועזעת". ח"כ פריג'/יואב דודקביץ'

מנהיג נוסף במגזר הערבי הוסיף כי "אין בציבור הערבי מי שתומך במעשה, אבל חששנו ממקרה כזה". לדבריו, מאז אירועי אוקטובר 2000, נהרגו 56 ערבים אזרחי ישראל. "קרובי המשפחות מאבדים אמון במערכת, פיקוד המשטרה ניסה להרחיק את מח"ש מהחקירות", אמר והדגיש כי "המצב שנוצר הוא רע".

התייחסויות בכירי המגזר לפיגוע הגיעה לאחר שאתמול, הגיב יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, לפרסומים בנוגע לזהותו של היורה. ח"כ עודה אמר כי "הלב נשבר למראה התמונות היום. על אף שעוד לא ברורים כל הפרטים, צריך לגנות כל פגיעה בחפים מפשע בצורה החדה והברורה ביותר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בזירת פיגוע הירי בתל אביב. 2 בינואר 2016. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בזירת הפיגוע בתל אביב, הערב/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בעת ביקורו בזירת הפיגוע, אמר נתניהו כי "נגביר באופן דרמטי את אכיפת החוק במגזר הערבי. לא נקבל מדינה בתוך מדינה. לא נקבל מדינה שבה יש הסתה איסלאמיסטית ונשק בלתי חוקי למכביר שבו יורים בשמחות וגם באירועי פשע". כמו כן, הוא הוסיף כי הוא מעריך את הגינויים לפשע שנשמעו בציבור הערבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully