וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ממצאים חדשים: המצוד אחרי המחבל מת"א התרחב

2.1.2016 / 7:27

המצוד אחר המחבל שביצע את הפיגוע שבו נרצחו שני בני אדם ונפצעו שבעה נוספים הורחב לאזורים שמצפון לתל אביב, זאת לאחר שנתגלו ממצאים חדשים. מדובר בערבי-ישראלי תושב ואדי ערה שריצה בעבר עונש מאסר על חטיפת נשק

צילום: מצלמות אבטחה, יותם רונן, ניב אהרונסון, אבי כהן; עריכה: טל רזניק ומתן חדד

המשטרה הרחיבה אמש (שישי) את הסריקות אחר המחבל שביצע את פיגוע הירי בתל אביב לאזורים שמצפון לעיר, זאת בעקבות ממצאים חדשים שנתגלו במהלך החקירה. לפיכך, יצאו כוחות ימ"מ שמשתתפים בחיפושים ממרכז תל אביב לכיוון צפון. בסריקות משתתפים כוחות משטרה, שב"כ ויחידות מיוחדות.

שני בני אדם נהרגו ושבעה נפצעו בפיגוע הירי שאירע אתמול מחוץ לפאב "הסימטא" סמוך לשעה 14:45. ההרוגים הם אלון בקל בן 26 מתל אביב, ושמעון רווימי בן 30 מאופקים. מצבם של ארבעה מהפצועים מוגדר קשה ושלושה אחרים נפצעו באורח בינוני. מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך קיים הערכת מצב בהשתתפות מפקד מחוז תל אביב, ניצב בנצי סאו. הפצועים פונו לבתי החולים איכילוב בעיר, שיבא בתל השומר, וולפסון שבחולון ובילינסון שבפתח תקווה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת האירוע, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

המחבל שביצע את פיגוע הירי ברחוב דיזנגוף הוא אזרח ערבי-ישראלי תושב ואדי ערה שבצפון שריצה בעבר עונש מאסר בגין חטיפת נשק מחייל צה"ל. בן משפחתו של המחבל זיהה אותו בסרטונים שהופצו ודיווח לרשויות. כוחות גדולים של משטרה טרם איתרו אותו מאז שנמלט מזירת הפיגוע, אך ישנה פעילות משטרתית נרחבת באזור ואדי ערה.

קרוב משפחתו של המחבל עובד בחברת אבטחה ונושא נשק ברישיון אך נשקו לא נגנב. האב סיפר שקיבל טלפון ממכר שביקש ממנו לבדוק האם נשקו במקום, אז זיהה את בנו בכלי התקשורת והודיע למשטרה. פסיכיאטר שבדק את המחבל ב-2007 קבע כי מדובר באדם מעורער בנפשו שצרך סמים ואלכוהול מגיל צעיר, והבהיר כי "התנהגותו עבריינית סביב נושא הסמים".

מלבד חטיפת נשק, המחבל ריצה בעבר גם שנת מאסר בגלל סמים. בן דודו של המחבל נורה למוות על ידי שוטרים בערערה ב-2006. השוטרים חשדו שהוא מחזיק נשק וירו בו למוות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שוטרים מחפשים אחר היורה ברחוב דיזנגוף בתל אביב. 1 בינואר 2016.. רויטרס
סריקות בתל אביב לאחר הפיגוע/רויטרס

סרטון אבטחה מחנות הסמוכה לפאב "הסימטא" בתל אביב והועלה לרשת תיעד את השניות לפני שיצא המחבל למסע הירי שלו ברחוב דיזנגוף. בסרטון נראה המפגע קונה מזון, מניח את תיקו על העגלות ויוצא לירות במבלים היושבים ברחוב.

במהלך שהותו בכלא עתר המחבל בבקשה להיכנס לתכנית לטיפול שליטה בכעסים אולם בקשתו נדחתה. בעת מאסרו הוא נודע כבעל התנהגות שלילית, ועתירות שהגיש לצורך יציאה לחופשות נדחו בשל מידע חסוי שהצביע על התנהגות אלימה בין כותלי הכלא.

(עדכון ראשון: 23:08)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
זירת אירוע ירי בתל אביב, 1 בינואר 2015. יותם רונן
זירת אירוע ירי בתל אביב, 1 בינואר 2015/יותם רונן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת האירוע בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נרות נשמה הונחו הערב ליד הבר שבו אירע הפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully