וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פעילי ברק הציעו למשפחות הרוגי אוקטובר מיליון דולר אם יתמכו בו בבחירות"

9.10.2002 / 13:00

כך טוען חסן עאסלה, אביו של אחד מ-13 ההרוגים במהומות; "הציעו לנו כסף כדי שנתמוך בו בבחירות ושנשכנע המגזר הערבי להצביע"; בלשכת ברק מכחישים: זהו שקר מוחלט. לא הוצע אפילו דולר

פעילים מטעמו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, הציעו כמיליון דולר לכל אחת ממשפחות 13 הרוגי מהומות אוקטובר - בתמורה לתמיכה בברק בבחירות 2001. כך אמר בצהרים חסן עאסלה, אביו של אסיל עאסלה, שנהרג במהומות אוקטובר, בראיון לתוכנית "עושים צהריים" עם יעל דן בגלי צה"ל. "שליח של ברק באמצע מערכת הבחירות הציע לנו בתנאי שנצא ונגיד למגזר הערבי לא להחרים את הבחירות ולהצביע", אמר.

מלשכתו של ברק נמסר בתגובה כי "הסיפור הינו שקר מוחלט שאין לו ידיים ורגליים. מעולם לא הוצע למשפחות לא מיליון דולר ולא דולר אחד".

גורם במטהו של ברק שביקש להתראיין בעילום שם, מסר: "זה טירוף. זו בדיחה. לא היה לנו אפילו אלפי שקלים בודדים לכסות את ההוצאות שלנו. איך מישהו שחושב שהיה לנו 13 מיליון דולר?". כשנשאל אם היתה פנייה למשפחות - השיב: "בטח שלא תמורת כסף. יכול להיות. אני לא יודע. פנינו לציבור הערבי בכלל". בעקבות מהומות אוקטובר צנחה התמיכה בברק במגזר הערבי בעשרות אחוזים.

חסן, שמשמש גם כיו"ר ועד משפחות ההרוגים במהומות, סיפר כיצד לימד את בנו עברית כשהיה ילד ואיך הסביר לו שכיוון שגרים כאן שני עמים יש ללמוד את שפתו של העם השני אם רוצים להכירו. "משהתבגר, הצטרף לתנועת השלום הבינלאומית 'זרעים של שלום' וחיש מהר הפך לרוח החיה של הקבוצה", סיפר.

סתירות בעדויות השוטרים

במהלך המהומות נמצא אסיל עאסלה ללא רוח חיים תחת עץ זית סמוך לכפרו. הוא פונה במצב קשה לבית החולים ומת מאוחר יותר מפצעיו. השוטרים שהעידו בוועדת אור, התקשו לפתור את התעלומה סביב נסיבות מותו. כולם העידו שאין להם מושג כיצד נורה עאסלה. "זו פשוט תעלומה", אמרו בזה אחר זה. מאוחר יותר התגלו סתירות בעדויות השוטרים.

ראש מפלג הסמים במחוז הצפון, סגן ניצב יצחק חי, העיד שירה אש חיה ברגלו של הצעיר, שאותו זיהה "כפעיל במיוחד" בקרב המפגינים. חי טען כי במהלך המהומות הוא דיווח בקשר על הירי, וכן על פצוע באורח קשה ששכב במטע הזיתים. אולם, בכל הדו"חות שהוכנו לאחר המהומות לא היה כל אזכור לפציעתו.

עדי ראיה סיפרו על שהתרחש בזירת האירוע. הם העידו כי שוטרים חמושים רדפו אחרי עאסלה אל תוך מטע הזיתים, אסיל נפל ואז נורה שוב. חסן, שטוען כי בנו אסיל נהרג מרחק מטרים ממנו, העיד גם הוא בפני הוועדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully