וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בערב השנה החדשה: משטרת מינכן התריעה על פיגוע של דאעש בעיר

המשטרה פינתה שתי תחנות רכבת, בהן התחנה המרכזית בעיר, וביקשה מהתושבים להימנע מהתקהלויות בשל החשש מפיגועי טרור. מפקד המשטרה מסר כי התקבלה "התרעה ממשית" לכך שפעילים קיצונים מסוריה ומעיראק מתכננים להוציא לפועל פיגוע התאבדות

רויטרס

משטרת מינכן פינתה הלילה (שישי) את תחנת הרכבת המרכזית בעיר ואחת נוספת בשל חשש מפני מתקפת טרור של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) במהלך חגיגות השנה החדשה בעיר. הוברטוס אנדרי, מפקד משטרת מינכן, אמר כי הרשויות בגרמניה קיבלו אתמול, שעות לפני חצות, מידע "ממשי ביותר" על כך שפעילים קיצוניים מעיראק ומסוריה מתכננים להוציא לפועל פיגוע התאבדות בתחנות רכבת בעיר.

עם זאת, אנדרי הדגיש כי המשטרה לא מצאה את החשודים, ששמם נמסר במדויק, וכי היא אינה בטוחה שהם נמצאים בתוך גבולות המדינה. "הגיעו לידינו שמות, אך איננו יכולים לקבוע אם הם במינכן או בכלל בגרמניה", אמר .

ממשרד הפנים של מדינת בוואריה נמסר כי ההתרעה הועברה על ידי "גורמי מודיעין ידידותיים". התחנות פונו מאנשים ותנועת הרכבות בהן הופסקה, אך במהלך היום הן כבר שבו לפעילות רגילה. בנוסף, שר הפנים של מחוז בוואריה, יואכים הרמן, הודיע הבוקר כי מצבת כוחות הביטחון בתחנות הרכבת צומצמה לאחר שהמשטרה לא קיבלה התרעה קונקרטית לפיגוע בשעות או בימים הקרובים.

לקריאה נוספת:
בחסות הגשם והערפל: צבא אסד פתח במתקפה ליד הגבול עם ישראל
דובאי: שריפת ענק במלון הסמוך למגדל הגבוה ביותר בעולם
ארה"ב: נעצר תומך דאעש שתכנן פיגוע בערב השנה החדשה

שוטרים ליד התחנה המרכזית במינכן, גרמניה. רויטרס, רויטרס
"התרעות חמורות למתקפת טרור בעיר". משטרה בסמוך לתחנה המרכזית במינכן, הלילה/רויטרס, רויטרס

לאחר קבלת ההתרעה הלילה, המשטרה פנתה לתושבים ולשוהים בעיר וביקשה מהם להימנע מהתקהלות ומשהייה במקומות הומים. כמו כן, שוטרים פתחו בסריקות אחרי חשודים במעורבות בתכנון המתקפה.

בחשבון הטוויטר של משטרת מינכן נכתב כי "ישנן התרעות חמורות שמתקפת טרור במינכן מתוכננת. אנא הימנעו ממקומות הומים וכן מהתחנה המרכזית ומתחנת פסינגר". בעדכון נוסף נכתב כי "האיום נלקח מאוד ברצינות", ועל כן התושבים התבקשו שוב להישמע להוראות.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שוטרים בסמוך לתחנה המרכזית במינכן, גרמניה. רויטרס, רויטרס
שוטרים במינכן, הלילה/רויטרס, רויטרס

בערים נוספות באירופה תוגברה הלילה הכוננות לפני חגיגות השנה החדשה, ובהן פריז, בריסל וברלין. בחלק מהערים נאסר על התקהלויות, כמו בבריסל, שבה בוטל ביום רביעי האחרון מופע זיקוקים עקב חשש מפיגועי טרור. משטרת בלגיה עיכבה לחקירה שלושה בני אדם בחשד למעורבות בתכנון פיגוע.

אמש הודיע משרד המשפטים של ארצות הברית כי גבר בן 25 שתכנן לבצע פיגוע במסעדה במדינת ניו יורק בערב השנה חדשה נעצר והואשם בתמיכה בדאעש. "ה-FBI סיכל את תכניתו של עמנואל לוצ'מן להרוג אזרחים בערב השנה החדשה", נמסר בהודעה של משרד המשפטים. "ה-FBI נותר מודאג מכך שיש גורמים מעבר לים שמשתמשים באינרנט כדי להשפיע על אנשים בארצות הברית כדי שאלו יבצעו פיגועים".

שוטרים ליד תחנת הרכבת במינכן, גרמניה. רויטרס, רויטרס
מינכן, הלילה/רויטרס, רויטרס
שוטרים ליד תחנת הרכבת במינכן, גרמניה. רויטרס, רויטרס
שוטרים ליד תחנת הרכבת במינכן, גרמניה/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully