וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחמים על החיים: פרויקט תמונות מיוחד

טל דריינברג

10.1.2015 / 10:00

הם נדקרו, נדרסו ונכוו מידי מחבלים. אחרי שיצאו מחדרי הניתוח, החל תהליך השיקום. שישה פצועים שנושאים צלקות בגוף ובנפש נחשפים לעיני עדשת וואלה! NEWS, בדרכם הארוכה להשיב את השגרה שהכירו. "הגוף עוד מחלים, אבל אם אפסיק את השגרה – זה כאילו שהצליחו להרוג אותי"

תהל סופר, בת 3 מניצן. "אנשים רעים עשו לי את זה"

תהל סופר פצועה בגל הטרור האחרון. ראובן קסטרו
תהל סופר פצועה בגל הטרור האחרון/ראובן קסטרו

נפצעה מבקבוק תבערה שהושלך לעבר רכב משפחתה בכביש 60 ב-23 באוקטובר. סבלה מפציעות בדרגה 3-2 בצוואר, בכתף, באוזן, בגב בישבן וביד. אושפזה בטיפול נמרץ בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. עברה ניתוח להשתלת עור וטיפולים יומיים של סדציה, הליך בו משפשפים את העור בתוך אמבט. לאחר אשפוז בן שלושה שבועות השתחררה להמשך טיפול בביתה. הטיפול כלל חבישה קבועה של הכוויות, שמאוחר יותר הוחלפה בחליפת לחץ מיוחדת, איתה תצטרך להסתובב במשך כשנה.

"אנשים רעים עשו לי את זה", אומרת תהל. אמה, סיגל: "קיבלנו אותה במתנה, אך תהליך הריפוי עוד ארוך. זמן המקלחת הוא הקשה ביותר, היא בוכה וצורחת ללא הפסקה. בתור אמא, קשה לי לשמוע את הילדה שלי צורחת 'למה את עושה לי את זה?'"

יונתן עמנואל, 23 מנוף איילון. "התלות באחרים קשה"

יונתן עמנואל פצוע בגל הטרור האחרון. ראובן קסטרו
יונתן עמנואל פצוע בגל הטרור האחרון/ראובן קסטרו

נפצע קשה בפיגוע דריסה סמוך לצומת תפוח ב-8 בנובמבר. תחילה חששו הרופאים כי לא תהיה ברירה אלא לקטוע את רגלו השמאלית. הוא הובהל לחדר הניתוח ולאחר שלושה ניתוחים - בהם ניתוח להשתלת עור - התייצב מצבו. לאחרונה השתחרר מצה"ל ובימים אלה, הוא מאושפז במחלקת השיקום של בית החולים שיבא בתל השומר, שם הוא עובר טיפולי פיזיותרפיה והידרותרפיה. רגלו מקובעת באמצעות קיבוע חיצוני והוא מתנייד על כיסא גלגלים.

"הדבר שהכי מפריע לי הוא התלות באנשים אחרים. הדברים הכי בסיסים כמו מקלחת או להוריד משהו מהארון. מצד שני, המשפחה, החברים והישיבה מאוד תומכים, וזה כיף לראות את זה. הכי חשוב זה להיות מבסוטים ואופטימיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

שי בן ישראל, בן 42 מההתנחלות פסגות. "מקווה לחזור ללכת"

שי בן ישראל. ראובן קסטרו
שי בן ישראל/ראובן קסטרו

נפצע בינוני בפיגוע דריסה ליד ההתנחלות פסגות בבנימין ב-14 בנובמבר. אושפז בתחילה בבית החולים שערי צדק בירושלים ולאחר שבועיים עבר לשיקום בהדסה הר הצופים, שם הוא מאושפז עד היום. סובל מפציעות קשות בשתי הרגליים.

"אף אחד לא אמר לי 'במאה אחוז - אתה חוזר להיות מה שהיית'. אני לא יודע אם אחזור ללכת".

רועי קאפח, בן 21 מההתנחלות טלמון. "החברים עוזרים"

רועי קפאח פצוע בגל הטרור האחרון. ראובן קסטרו
רועי קפאח פצוע בגל הטרור האחרון/ראובן קסטרו

נפצע בינוני-קשה בפיגוע דריסה בסמוך לצומת תפוח שבשומרון ב-8 בנובמבר. מאושפז במחלקת השיקום של בית החולים שיבא בתל השומר. סובל מפגיעה בשתי הרגליים. בין הטיפולים, יצא מבית החולים והפתיע את חברתו כשהציע לה נישואין על כיסא גלגלים. מאושפז לצד מיטתו של יונתן עמנואל, שנפצע אף הוא באותו פיגוע.

"הייתי יותר פצוע מיונתן, אבל היום כבר הורידו לי את הברזלים. אני מבסוט עם כל החברים שלי. תמיד עושים צחוקים ומעבירים לי את הזמן".

ליאם יוטקו, בת 13 מקריית גת. "חוששת לצאת מהבית"

ליאם יוטקו פצועה בגל הטרור האחרון. ראובן קסטרו
ליאם יוטקו פצועה בגל הטרור האחרון/ראובן קסטרו

נפצעה בינוני בפיגוע דקירה בקריית גת ב-21 בנובמבר. אושפזה חמישה ימים בבית חולים ברזילי וכיום מטופלת אצל פסיכולוג בית הספר ונמצאת במעקב רפואי.

"אני מפחדת לצאת מהבית, אני יוצאת רק לבית הספר ובחזרה", היא מספרת, "זה רק חמש דקות ממני. פעם הייתי הולכת ברגל, היום אני לא מסוגלת. ההורים שלי מסיעים אותי". אמה, אילנית, מוסיפה: "מאוד כואב לנו שהילדה לא יוצאת מהבית, היא הייתה מאוד פעילה חברתית. אבל החברים שלה מדהימים ותומכים וגם הצוות החינוכי עוזר לה".

אוהד הרץ, בן 25 מפתח תקווה. "הקב"ה עשה לי נסים"

אוהד הרץ, פצוע מפיגוע הדקירה בצומת אריאל. דצמבר 2015. ראובן קסטרו
אוהד הרץ, פצוע מפיגוע הדקירה בצומת אריאל. דצמבר 2015/ראובן קסטרו

נפצע בינוני בפיגוע דקירה בצומת אריאל ב-25 באוקטובר. נאבק במחבל וספג חמש דקירות בחזה, ביד, בפה ובאף. הוא אושפז בבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שם עבר ניתוח פלסטי באף וניתוח לתפירת הגיד ביד. כיום, ממשיך להגיע פעמיים בשבוע לביקורות ולטיפולי פיזיותרפיה. לאור הפציעה נאלץ לוותר על ריצה ומשחקי כדורסל שאהב.

"הגוף עדיין בתהליך החלמה ובכל פעם שאני לא מצליח להרים משהו מעט כבד אני נזכר בזה מחדש. אבל הקב"ה עשה לי ניסים - אין לי תלונות. המחבל ניסה להרוג אותי ולא הצליח, אם אפסיק את השגרה שלי בגלל מה שקרה – זה כאילו שהוא הצליח להרוג אותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully