וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: מצד אחד מברכים אותם, מצד שני פוגעים בהם

31.12.2015 / 12:39

רוה"מ ציין כי ישראל היא מהמדינות הבודדות במזה"ת שבה יש לנוצרים חופש פולחן. לא ברור במה הוא מתהדר בזמן שבמדינה לא מצליחים למנוע מחבורת קיצוניים יהודיים כמו ארגון להב"ה מלהסית כנגד הנוצרים ולגרום לפגיעה בהם

ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור בנצרת עילית, פורום הגיוס של העדה הנוצרית. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
רוה"מ בביקור בנצרת עם העדה הנוצרית/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

כמדי שנה במועדים הלא יהודים, משגר ראש הממשלה בנימין נתניהו ברכות לחוגגים, לא בלי להזכיר את שפע הטוב שזוכים לו פה. בחגי המולד השנה התגאה ראש הממשלה בכך שישראל הינה אחת המדינות הבודדות במזרח התיכון שבה ניתן לנוצרים את החופש לנהל את הפולחן שלהם ולחגוג את חג המולד ושאר מועדים. הוא ציין כי ישראל הנה מגדלור של חופש שמוקפת על ידי קיצוניים - אמירה מוטלת בספק לאור התקפות טירוריסטים מהימין על כנסיות לאחרונה.

חלק מדברי הברכה של ראש הממשלה לחוגגים אינו מדויק. המדינות השכנות במזרח התיכון אינן אוסרות חגיגות של נוצרים בחגיהם או חופש פולחן. לאחר התפרקות המדינות האלה, במיוחד עיראק וסוריה, מצאו כוחות קיצוניים כר פורה לפעילות הטרור שלהם כנגד כל מי שאינו מאמין בדרכם או "הכופרים" כהגדרתם. בין המותקפים היו נוצרים ומוסלמים ויזידים ובני דתות אחרות. לא מדובר כאן על מדינות אלא על יישויות מפורקות אשר נשלטות על ידי ארגוני טרור. לעומת זאת, ישראל הינה מדינה מודרנית ומצויידת באמצעים חדשים, ובכל זאת אינה מצליחה לתפוס את מבצעי פשעי השנאה כנגד הנוצרים והתקפות פעילי הימין על רקע דתי מתרבות לאחרונה.

ריטורקית ההפחדה של בנימין נתניהו ,אפילו בחגים, אינה חדשה. כמוכן לא ברורה לי סיבת ההשוואה בין אזרחי המדינה הנוצרים לבני דתם במדינות מוכות סכוכים עקובים מדם. האם זהו קנה המידה של ראש ממשלה שאמור להיות אמון על כל אזרחיו ללא הבדל?

אין חולק כי מצבם של הנוצרים בני הארץ הזאת אכן טוב יותר ממצבם של אלה שבסוריה ועיראק כיום, אך זה לא משהו שמקנה גזירת קופון לזכותו של נתניהו או ממשלתו. זוהי חובתה הבסיסית של המדינה לספק ביטחון לאזרחיה. כמוכן, לא ברור למה ראש הממשלה מתהדר בהיותה של ישראל מגדלור של חופש פולחן, ומצד שני לא מצליח למנוע מחבורת קיצוניים יהודיים כמו ארגון להב"ה מלהסית כנגד הנוצרים.

מועצת ראשי הכנסייה הקתולית בישראל, שבה חברים כ-20 בישופים וארכיבישופים פנתה למשטרה כדי להגיש תלונה נגד יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין בגין הסתה לאלימות. בתלונה הוזכרה פגיעות במנזרים ובבתי תפילה, וברוב המקרים החקירה לגביהן לא הובילה למעצרים או להעמדת חשודים לדין.

מגמת הפגיעה במקומות קדושים של הנוצרים עלתה מדרגה בשנים האחרונות, דווקא בזמן כהונתו של בנימין נתניהו כראש ממשלה. והחשש בקרב הנוצרים עולה על רקע ההסתה המתמשכת ואוזלת ידיה של המדינה אל מול גורמי ימין גזעניים.

חשוב לציין כי אש הקיצוניים היהודים לא מופנית רק כלפי הנוצרים, אלא גם נגד מוסלמים ואף נגד יהודים אחרים שמביעים דעה מנוגדת לדעתם. דפוס שמזכיר את פעילותיהם של ארגוני הטרור האסלאמים. פשעי "תג מחיר" כמו שריפת מסגדים וחילול בתי קברות הפכו להיות שכיחות בשנים האחרונות.

מנכ"ל להב"ה, בנצי גופשטיין, בדיון על צווי הרחקה מחתונתם של מחמוד מנסור ומורל מלכה, בבית משפט השלום בראשון לציון, אוגוסט 2014. דרור עינב
ברוב המקרים החקירה לא הובילה להעמדת חשודים לדין. בנצי גופשטיין/דרור עינב

בנוסף לפשעים כנגד מקומות קדושים של הנוצרים ישנם גם סוגיות נוספות שניתן לטפל בהם: שוויון תעסוקתי ואזרחי. אם סוגיית הנוצרים קרובה לליבו אז למה לא מורה ראש הממשלה על ביצוע פסיקת בג"צ לגבי החזרת עקורי שני הכפרים "אקרת'" ו"ברעם" לבתיהם? הרי כשהוא רוצה משהו הוא הופך עולמות בשביל להשיג אותו, כדבריו. רק לפני כמה חודשים כשהיה מדובר בפעילי ימין גוזלי אדמות פרטיות של פלסטינים בבית-אל, הממשלה עמלה שעות נוספות בתקווה שתכפיף את בג"ץ לרצון המתנחלים. ואם בהשוואות עסקינו, אז אולי כדאי לראש הממשלה, להאזין לברכתו של מלך ירדן לאזרחיו הנוצרים. עבדאללה הסתכל פנימה והזהיר קודם כל את בני דתו המוסלמים מההקצנה והגזענות מפגיעה באחרים. אפילו נשיא איראן חסן רוחאני בירך את היהודים בעולם ובארצו מבלי לעשות שום הפחדה או הקבלה עם יהודים בתקופות הסטוריות קשות להם.

לבסוף, נוצרים טובים- תגידו תודה על זה שלא טובחים בכם כאן כפי שקורא בסוריה ולעולם תזכרו כמה גרוע מצבכם יכול להיות. חג מולד שמח.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully