וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפרסומים: המשטרה תחקור את פרשת "עזרא לנדרובר"

30.12.2015 / 19:32

המשטרה תבדוק את הטענות כלפי ההגבר שנטען כי נהג ללטף באופן מיני תלמידי ישיבות תיכוניות. מעדויות שלהם עולה כי הוא נמצא בנפאל כבר שנים, שם הוא פועל באותה שיטה. "נסע להעמיס ילדים"

מערכת וואלה!

"עזרא לנדרובר", הגבר שנטען כי נהג ללטף באופן מיני תלמידי ישיבות תיכוניות מהציונות הדתית, נמצא בנפאל - כך עולה מעדויות של בוגרי ישיבות תיכוניות בציונות הדתית שמנסים לאתרו. "בנפאל הלנדרובר התחלף באופנוע", העיד ישראלי השוהה במדינה.

בעבר נבדקו תלונות נגד לנדרובר, שנסגרו בתום חקירה. מהעדויות שפורסמו באחרונה בקבוצת הפייסבוק שהוקמה על מנת לאתרו, "עזרא לנדרובר - כולם היו ילדיו", עולה כי על רוב המקרים חל חוק התיישנות. עם זאת, המשטרה פתחה בחקירת הפרשה. "אנו מנועים מלהתייחס לגופו של אדם או לתיק חקירה, אך נבהיר כי ככל שהוגשו בעבר תלונות הן נבדקו וטופלו בהתאם", מסרה.

"השיטה היא אותה שיטה והוא כבר נמצא פה במשך שנים רבות", הוסיף. גם בקבוצת הפייסבוק שנפתחה לפני ימים ספורים ואליה הגיעו עדויות רבות על כך שהאיש נהג ללטף את רגליהם ולעתים פגע מינית בנערים, נכתבו דברים דומים. אחד המנהלים בה רשם ש"כבר מהיום הראשון ידענו היכן הוא". המנהל ציין כי הוא "הלך להעמיס ילדים בנפאל. רציתי לשים יד על עזרא מבלי שידע. עכשיו, הוא בטוח יודע, בורח ושיברח כל חייו".

עוד בוואלה! NEWS:
"ליטף את כפות רגלינו": מאות בוגרי ישיבות מחפשים את "עזרא לנדרובר"
עונש לקורבן: בישיבת כפר הרא"ה סילקו תלמיד שבילה עם "עזרא לנדרובר"

ראיון בטלפון עם א' על עזרא לנדרובר. ניר חן, מערכת וואלה!
"מציע לנערים מקומיים לבלות אתו בתמורה לאוכל במסעדות". עזרא לנדרובר/מערכת וואלה!, ניר חן

לפי עדות נוספת, "עזרא ביקר מספר פעמים במרכז הארחה יהודי באזור והוא נמצא שם כבר כמה שנים. שמענו שהוא עובד באותה שיטה, מציע לנערים מקומיים לבלות אתו בתמורה שיקנה להם אוכל במסעדות, צעצועים ועוד".

עשרות עדויות של בוגרי ישיבות תיכוניות מהציונות הדתית, בשנות ה-30 לחייהם, המשיכו להצטבר אתמול ברשתות החברתיות על בעל רכב השטח שקיים איתם קשרי חברות ועל פי טענותיהם ניצל אותם מינית בשנות ה-90 בתמורה לסיגריות, אלכוהול ונהיגה ברכב ללא רישיון. בחלק מהמקרים, כך מתברר, העדיפו רבנים בישיבות לסלק את התלמידים שיצאו לבלות עמו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
בחלק מהמקרים, רבנים בישיבות סילקו את התלמידים שיצאו לבלות עמו

באחד המקרים הוריו של נער מישיבת כפר הרא"ה, קיבלו מכתב שבו הודיעה הנהלת הישיבה על סילוקו מהלימודים, לאחר שלילה קודם לכן עזב הנער את הישיבה ב-22:00 וחזר אליה למחרת בבוקר. "צר לנו מאוד שהליכותיו מחייבות תגובה אשר תכאיב מאוד להורים. אורחותיו רחוקות מאוד מדרך הישיבה", נכתב במכתב הסילוק של הנער, שבו נאמר גם כי הנער "שהה ביערות הכרמל עם גורם לא סימפטי". הסיפור נחתם אז בקביעה כי "אין דרך להשאירו במסגרתנו".

הרב שמחה אריאל, בעבר מחנך בישיבת כפר הרא"ה, אמר אתמול לוואלה! NEWS כי הוא זוכר את המקרים של "עזרא לנדרובר". הרב אריאל טען כי הגיעו לצוות הישיבה "שמועות שבא אדם, אוסף את התלמידים למכונית שלו ולוקח אותם לטיולים". לדבריו, "בבוקר הם היו מתעוררים בצורה לא טבעית. אפשר להגיד כל מיני דברים, אבל לא ידענו וגם היום אני לא יודע כי בני כיתתי לא היו מעורבים עד כמה שאני זוכר". עוד הוסיף הרב אריאל כי "ברור שהדרך היא לא להאשים את הקורבן, אני לא יודע אחרי 20 שנה לומר לך את כל הפרטים אבל אני בטוח שזו לא הייתה הדרך שלנו".

(עדכון ראשון: 17:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully