וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות בערערה- ארבעה בני משפחה מתמודדים על תפקיד ראש המועצה

אחמד אבו סוויס

31.12.2015 / 8:10

הבחירות לראשות המועצה המקומית ערערה בנגב יתקיימו בתחילת פברואר, בצל מותו הפתאומי של מטאוע אבו עראר, ראש המועצה האחרון, שנפטר לפני כחודש. ארבעה מתמודדים על התפקיד, בני אותה משפחה והם מבטיחים לנהל מערכת בחירות רגועה והוגנת, בניגוד למערכות הקודמות

צילום: בני בן סימון, עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

ארבעה מבני משפחת עראר יתמודדו זה מול זה בבחירות הקרובות על ראשות המועצה המקומית ערערה בנגב. בשנים הקודמות מערכות הבחירות היו סוערות וגלשו גם לגילויי אלימות , אך הפעם מקווים שההליך יתנהל ברוח טובה.

הקריאה המשותפת להרגעת הרוחות של המתמודדים באה על רקע ניסיון העבר כאמור, אך גם בשל הרצון לכבד את זכרו של מטאוע אבו עראר - ראש המועצה האחרון, שנפטר במפתיע לפני כחודש. לאחר מותו, קבע משרד הפנים תאריך בחירות חדש, לתחילת חודש פברואר.

אופיו הצנוע ויכולות הביצוע מטואוע המנוח לא הספיקו לבוא לידי ביטוי מלא במועצה. שריף אבו עראר , אחיינו , טוען כי סוד כוחו הפוליטי היה בתמיכה שקיבל מכלל התושבים, ולא רק מאנשי חמולתו. "הישוב לא האמין שיזכה לראש מועצה כל כך צנוע כמו המנוח, שגילה אחריות ומקצוענות כלפי כל תושב ותושב. הוא לא שייך את עצמו לחמולה. הוא זכה בבחירות מהתושבים ולא מהחמולות. אנחנו במשפחה ממשיכים את הדרך של המנוח והפרויקטים שהוא התחיל אותם ", נזכר שריף.

זו הפעם הרביעית בה יתקיימו בערערה בחירות מאז ימי הקמתו בשנות השמונים. 7000 בעלי זכות בחירה יוכלו לממש את זכותם הדמוקרטית בקרוב, ונכון לעכשיו, מערכת הבחירות נראית רדומה ומנומנמת. השקט שאופף את המועצה לקראת הבחירות הוא הפתעה נעימה לכל אלה שזוכרים את אירועי הקטטות, הנפגעים ומעשי ההצתה שליוו את מערכות הבחירות הקודמות במועצה. נאיף אבו עראר אחד המועמדים, פונה אל ציבור הבוחרים בקריאה להרגעת הרוחות: "אני מבקש שיום הבחירות יהיה יום של דמוקרטיה, יום של הבנה ,שיתוף פעולה ואחווה. שקט ורק שקט. אני מבקש מכולם שילכו אחרי הדגל הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully