וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה על הסף עתירה נגד מינויו של מנדלבליט ליועמ"ש

30.12.2015 / 21:20

התנועה לאיכות השלטון הגישה עתירה בנושא בטענה כי בוועדת האיתור לתפקיד נפלו פגמים, בהם העובדה שמזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט הוא המועמד היחיד. בג"ץ דחה זאת בטענה כי העתירה הקדימה את זמנה, שכן אין לעשות זאת לפני שהמינוי יובא לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב

צילום: יותם רונן, עריכה: אביב אירגז

בג"ץ דחה הערב (רביעי) על הסף את העתירה של התנועה לאיכות השלטון נגד מינויו של מזכיר הממשלה, אביחי מנדלבליט, לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. העתירה הוגשה נגד שרת המשפטים איילת שקד, בטענה כי ועדת האיתור לתפקיד פעלה בחוסר סמכות, וביקשה למנוע את אישור המינוי בהצבעה בממשלה. המינוי יובא לאישור בישיבת הממשלה השבועית ביום ראשון הקרוב.

בין היתר, נכתב בעתירה כי על שקד להחליט על מועמד אחד מבין שלושה מועמדים, כפי שקבעה השרה בעצמה במנדט שנתנה לוועדת האיתור, אלא שזו המליצה בסופו של דבר רק על מנדלבליט כמועמד יחיד. בכך, נטען, נטלה הוועדה את שיקול הדעת משרת המשפטים. לצד העתירה פנתה התנועה לנציב שירות המדינה עם השגות שונות הנוגעות לעבודת הוועדה. לטענתה, לא ניתן להביא את אישורו של מנדלבליט בפני הממשלה עד לסיום בדיקת הנציבות.

נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור דחתה את העתירה וקבעה כי היא הקדימה את זמנה, שכן מינוי מנדלבליט טרם עלה להצבעה בישיבת הממשלה ועל כן אין מקום להידרש לעתירה בעת הזו.

אביחי מנדלבליט מזכיר הממשלה. מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט, מערכת וואלה! NEWS
מועמד יחיד. מנדלבליט/מערכת וואלה! NEWS, מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט

"המלצותיה של ועדת האיתור ניתנו תוך שהיא חורגת מהמנדט אשר ניתן לה, ותוך שהיא פוגעת בתכליות קיומה וכובלת את שיקול דעתה של הממשלה", נכתב בעתירה. "המלצות פגומות אלו הועברו לידי שרת המשפטים אשר בתורה בחרה לקבל החלטה מנהלית בחוסר סמכות, תוך שעולה החשש כי היא מסתמכת על שיקולים זרים ופרסונאליים".

עוד הוסיפה התנועה כי "כשני עשורים מאז פרשת בר-און חברון, והנה דומה כי שוב מבקשים המשיבים לאפשר לשיקולים פוליטיים עלומים וזרים להכתיב את הליך מינויו של היועץ המשפטי לממשלה, תוך שהם מתעלמים מחובותיהם המנהליות, ומהסמכויות המצויות בידיהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
איילת שקד ואריה דרעי באירוע שבע ברכות לרגל חתונת בתו של דרעי. דצמבר 2015. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
"שיקולים פוליטיים עלומים וזרים". השרה שקד לצד דרעי/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן

שקד עצמה התייחסה היום להליך בחירת היועץ המשפטי לממשלה ואמרה כי תפעל לשנות את הליך המינוי. "אין אנו פטורים מלבחון האם הדרך הנוכחית והשיטה של ועדת איתור אכן מצדיקה את עצמה", אמרה שקד בכנס כלכליסט. "בכוונתי לקדם מהלך אשר יחזיר את הליך המינוי של היועמ"ש לדרך הוותיקה והמוצלחת של המלצת שר וראישור ממשלה. חזקה על שר שיבצע התייעצויות מקצועיות כדי להבטיח את התוצאה הטובה ביותר למען הציבור".

הוועדה לאיתור היועץ המשפטי לממשלה בראשות נשיא בית המשפט העליון לשעבר אשר גרוניס הגישה לפני כשבועיים את עמדתה לשרת המשפטים בעניין מועמדים לתפקיד, כשבסופו של דבר המליצה רק על מנדלבליט כמועמד יחיד. הפרקליט הצבאי הראשי לשעבר קיבל ארבעה קולות מתוך חמשת חברי הועדה, כשגרוניס עצמו התנגד בשל המחסור בתקופת צינון בין תפקידו כמזכיר הממשלה לבין תחילת עבודתו כיועץ המשפטי.

המועמד המוביל הבא הוא היועץ המשפטי של הכנסת איל ינון, שקיבל שלושה קולות, אולם הוא אינו נתמך על ידי ראש הממשלה ושרת המשפטים. עם זאת, אם בג"ץ יימנע ממנדלבליט את התפקיד, מועמדו של ראש הממשלה לתפקיד הוא ד"ר גיא רוטקופף, לשעבר מנכ"ל משרד המשפטים.

(עדכון ראשון: 13:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully