וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים כץ נבחר ליו"ר מרכז הליכוד; הפריימריז הוקדמו לפברואר

30.12.2015 / 1:30

שר הרווחה והשירותים החברתיים גבר על יריבו העיקרי, ח"כ צחי הנגבי, ברוב של 180 קולות. כמו כן, חברי מרכז הליכוד הצביעו בעד הצעת נתניהו להקדים את הבחירות המקדימות למפלגה, שיתקיימו ב-23 בפברואר

צילום: מור שאולי, עריכה: מתן חדד

(חיים כץ נכנס למשרד הרווחה, מאי 2015)

חיים כץ, מרכז הקונגרסים, תל אביב. 29 בדצמבר 2015. ראובן קסטרו
הזוכה הגדול. חיים כץ, היום/ראובן קסטרו

שר הרווחה והשירותים החברתיים חיים כץ נבחר אמש (שלישי) ליושב ראש מרכז הליכוד. כץ גבר בפער של 180 קולות על יריבו העיקרי, ח"כ צחי הנגבי, ויחליף בתפקיד את ח"כ דני דנון, שמונה לפני כארבעה חודשים לשגריר ישראל באו"ם. בנוסף לכך, מרכז הליכוד אישר אתמול בערב ברוב גדול את הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להקדמת הבחירות המקדימות לראשות המפלגה, ואלו יתקיימו ב-23 בפברואר 2016. כמו כן, נשבר שיא של בוחרים, כאשר 82% מבעלי זכות הבחירה בקרב חברי מרכז הליכוד הגיעו לממשה.

על כך הודה נתניהו לחברי מרכז הליכוד, ואמר כי הם "הוכיחו שוב שמפלגתנו היא המפלגה הדמוקרטית ביותר בישראל. נשלים את התהליכים הפנימיים בתוך זמן קצר, נהיה ערוכים לכל תרחיש ונמשיך לפעול למען ביטחונה ושגשוגה של מדינת ישראל ולמען רווחתם של אזרחי ישראל".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 20 בדצמבר 2015. יונתן זינדל/פלאש90, פול צלמים
המנצח השני של הערב. בנימין נתניהו/פול צלמים, יונתן זינדל/פלאש90

לכאורה, בחירתו של חיים כץ, המועמד שנתמך על ידי יריביו הפוליטיים של נתניהו - גדעון סער והשר ישראל כץ - נוגדת את האינטרס של ראש הממשלה, שכנראה היה מעדיף מועמד נוח יותר, כמו למשל יו"ר הקואליציה צחי הנגבי. עם זאת, תפקידו העיקרי של יו"ר המרכז הוא ניהול ענייניה הפנימיים של המפלגה, ובראשם מועד הבחירות לראשות המפלגה. נתניהו השכיל להצמיד בין הבחירות לראשות המרכז ובין ההצבעה על הקדמת הפריימריז - ובכך בעצם מנע מכשולים או עימותים אפשריים מול כץ על הבחירות לראשות המפלגה. בין תומכיו הנוספים של כץ היו גם יו''ר הכנסת יולי אדלשטיין, השרים משה יעלון, אופיר אקוניס ומירי רגב, ח"כ זאב אלקין, סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי ואופיר אקוניס ח"כ יואב קיש ומיקי זוהר.

חיים כץ אמר לאחר זכייתו: "אני מודה לכל החברים שהעניקו לי את תמיכתם ונתנו לי את אמונם. היום תנועת הליכוד החלה בתהליך התעוררות ומכאן אנחנו נלך ונתחזק, נתלכד להצלחת התנועה והמפלגה. ונשמור מכל משמר על ארץ ישראל. מחר יום חדש, נעשה סדר במרכז, נחזק את המרכז ונלכד את הסניפים. מרכז הליכוד הוא לב ליבה של התנועה והכוח שמוביל אותה להצלחות".

נתניהו התקשר לברך את כץ על זכייתו ואיחל לו הצלחה בתפקידו החדש. "נפעל בשיתוף פעולה למען ליכוד חזק ומאוחד שימשיך להוביל את ישראל בדרך שלנו - דרך הליכוד", אמר. נתניהו בירך גם את המתמודדים שהפסידו - ח"כ צחי הנגבי, את ח"כ דוד אמסלם ואת ח"כ ירון מזוז - על התמודדות דמוקרטית למופת.

השר ישראך כץ עם רוה"מ בנימין נתניהו בסיור מוסק מעל הגבול עם ירדן, ספטמבר 2015. ראובן קסטרו
תמך במועמדותו של חיים כץ. ישראל כץ/ראובן קסטרו

יו"ר מזכירות הליכוד, השר ישראל כץ, הביע שביעות רצון מבחירתו של חיים כץ. "ברכות לידידי חיים כץ על ניצחונו בבחירות ליו"ר המרכז", איחל והוסיף כי "נתניהו ניצח. חיים כץ ניצח. הליכוד ניצח. ביחד נצעיד את הליכוד לניצחון".

כץ מכהן כח"כ החל משנת 1999, וכיו"ר ועדת העבודה הרווחה והבריאות במשך שש שנים. עיקר פעילותו התמקדה בחקיקה בתחומי הרווחה, הבריאות, זכויות העובדים והגמלאים. במהלך שנותיו בכנסת העביר מספר שיא של 180 חוקים חברתיים והוועידה בראשותו הוגדרה כשיאנית החקיקה החברתית בכנסת ה- 19.

(עדכון ראשון: 23:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully