וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע הסכסוך עם רוסיה, ארדואן הגיע לביקור אסטרטגי בסעודיה

נשיא טורקיה תקף את מוסקבה על תמיכתה באסד, "שרצח ללא רחמים 400 אלף איש", והוסיף: "אי אפשר להתקדם עם תמיכה במשטר שרצח חפים מפשע". בפגישתו עם המלך סלמאן, השניים סיכמו על הקמת "מועצה לשיתוף פעולה אסטרטגי"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, האשים היום (שלישי) את נשיא סוריה בשאר אסד ברצח "ללא רחמים" של 400 אלף בני אדם, וכן ביקר את רוסיה על כך שהיא תומכת בו. ארדואן אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שנערכה לפני צאתו לערב הסעודית.

"אי אפשר להתקדם באמצעות תמיכה במשטר שהרג ללא רחמים כל כך הרבה חפים מפשע באמצעות נשק קונבנציונלי וכימי", אמר ארדואן. הוא אף האשים מדינות מסוימות בהוספת "שמן למדורה" בשל תמיכתן בלוחמים הכורדים בסוריה, שאותם מתעקשת אנקרה להגדיר טרוריסטים בשל קשריהם למחתרת ה-PKK, הפועלת בדרום-מזרח טורקיה.

ארדואן נפגש עם סלמאן מלך ערב הסעודית ודן עמו במלחמה בסוריה, שם מגבות שתי המדינות הסוניות את המורדים בשלטונו של אסד. בנוסף לכך, אנקרה מחפשת חלופות לאספקת אנרגיה בעקבות המשבר שפרץ עם מוסקבה סביב הפלת המפציץ הרוסי בחודש שעבר.

שני המנהיגים הסכימו על הקמת "מועצה אסטרטגית לשיתוף פעולה" בנושאים צבאיים וכלכליים, להעמקת שיתוף הפעולה בין המדינות. שר החוץ הסעודי, עאדל אל-ג'ובייר, הוסיף כי המועצה תעסוק בעניינים צבאיים, ביטחוניים וכלכליים וכן במסחר בין שתי המדינות.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בביקור בערב הסעודית, 29 בדצמבר 2015. רויטרס
תוקף גם את הכורדים. ארדואן לצדו של המלך סלמאן, היום/רויטרס

נשיא טורקיה אף התייחס לדברים שהשמיע השבוע מנהיג המפלגה הפרו-כורדית ואמר כי מפלגתו "תקבל שיעור" על כך מהעם ומהחוק. סלאחטין דמירטש קרא השבוע לאוטונומיה נרחבת יותר עבור הכורדים בטורקיה ובעקבות זאת נפתחה נגדו חקירה. "מנהיג מסוים דיבר שטויות ומה שהוא עשה זאת פרובוקציה ובגידה ברורה", זעם ארדואן.

דמירטש השתתף בכנס של ארגונים כורדיים, שבו הם קראו להרחבת סמכויותיהם. מנהיג המפלגה הפרו-כורדית אמר כי במאה הקרובה צפויה לקום מדינה כורדית עצמאית. ממשלת טורקיה מתנגדת נחרצות לכך והיא מנהלת בחודשים האחרונים קרבות עזים עם לוחמי ה-PKK בדרום-מזרח המדינה ובצפון עיראק. בשבועיים האחרונים אף פתח הצבא במבצע נרחב במעוזי הכורדים באזור ולפי הנתונים שמסר נהרגו 210 חמושים בפעילות המתמשכת. באנקרה מכחישים את טענות המפלגה הפרו-כורדית שלפיהן גם אזרחים רבים נהרגו במהלך הקרבות.

(עדכון ראשון: 15:20)

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בביקור בערב הסעודית, 29 בדצמבר 2015. רויטרס
נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בביקור בערב הסעודית, 29 בדצמבר 2015/רויטרס
נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בביקור בערב הסעודית, 29 בדצמבר 2015. רויטרס
נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בביקור בערב הסעודית, 29 בדצמבר 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully