וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כביש 232- האם הרחבת הכביש תפתור את מצוקת התושבים?

בן שיף

29.12.2015 / 8:12

תושבי המועצה האזורית אשכול נאלצים לחלוק מדי יום את כביש 232 הצר עם מאות משאיות שמובילות סחורות אל מחסום כרם שלום ומשם לרצועת עזה ומסכנות אותם. התוכנית הקיימת להרחבת הכביש, כך הם חוששים, לא תפתור את הבעיה אלא תגדיל את כמות המשאיות הנוסעות בדרך

צילום: בני בן סימון. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

מקורות האיום על חייהם של תושבי המועצה האזורית אשכול רבים ומגוונים, כך אומרים התושבים. הם מתקשים לנבא מהיכן תבוא הסכנה הקרובה: מהאוויר בירי טילים, במנהרות מתחת לאדמה או במשאית חולפת על אחד מהכבישים המסוכנים בארץ – כביש 232. ההרג המיותר על כביש האימים אינו נפסק לאורך השנים, ויעילותה של התכנית הממשלתית להרחבתו ושדרוגו מוטלת בספק על ידי התושבים.

גדי ירקוני, ראש מועצה אזורית אשכול, טוען כי מדובר בבעיה דחופה - ברמה הממשלתית. "מדינת ישראל מחויבת לעזור לנו לפתור את הבעיה הזו, ואני פונה לשר התחבורה, לשר לביטחון פנים ולכל צמרת המדינה- חבר'ה, הכביש הזה הוא אסון, חייבים עד שנרחיב אותו לאכוף פה יותר את התנועה של המשאיות".

"יש לנו הבטחות ממשרד הממשלה שעד 2018 הכביש הזה ייבנה ל-4 מסלולים, לפחות באזור צומת מגן עד כרם שלום - ואני לוחץ על הממשלה שירחיבו את כל הכביש", כך ירקוני. כביש 232 עובר דרך כל ישובי המועצה האזורית אשכול ומסתיים במחסום כרם שלום המוביל לעזה. מאות משאיות פורקות בו סחורה מדי יום, ולטענת הנהגים מי שלא נכנס למסוף עד 13:30 נאלץ לחזור על עקבותיו. לדבריהם - זו הסיבה המרכזית לכך שנסיעתם בכביש מהירה ומסוכנת.

אל קאדיר אלחסאן, נהג משאית ותיק בכביש טוען כי ישנה בעיה תשתית ולוגיסטית חמורה שכופה על הנהגים ביצוע עבירות תנועה. "אין לך אפילו מקום אחד להחליף פנצ'ר על הכביש", הוא טוען. "אם אתה רוצה לנסוע כחוק אתה לא תספיק אפילו טור אספקה אחד לעשות כמצופה. ומה זה שווה לעבוד? אתה צריך ללחוץ על הדוושה. אין נהג שלא טס היום, נוסעים מהר ולא אכפת להם. אתה לוחץ, אתה נוסע כמו מטורף. אנחנו מוגבלים בזמן במעבר עד 13:30". גם ג'מאל ג'אבר, נהג משאית אחר, שותף לדבריו של אלחסאן. " לפעמים אני יוצא בבוקר מטול כרם, אז בטח צריך לנסוע במהירות גבוהה בשביל להספיק את המעבר, אחרת אני צריך לחזור הביתה עם הסחורה".





בדיוק לפני שנה נהרגה חלי סולטן ז"ל, תושבת המועצה, כאשר רכבה התנגש במשאית על הכביש. התושבים יצאו אז להפגין במחאה על הסחבת בהרחבת הכביש, ללא הועיל. קובי יעקב מהישוב צוחר, אחד המוחים, טוען היום כי מקרה המוות הבא הוא רק עניין של זמן. "אני לא רוצה לפתוח פה, אבל זה משהו שיקרה. מספיק שנהג אחד ממהר יותר מדי, והנסיעה שלו היא לא נסיעה נכונה ולראייה המקרה שקרה לנו עם חלי ז"ל, חברה טובה של המשפחה שלנו שנהרגה לצערנו. זאת הייתה נסיעה זהירה, נסיעה איטית, ונהג משאית שעשה שטות נכנס בה וזו התוצאה", הוא מספר.

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה לדברים כי "מעבר כרם שלום נקבע על ידי ממשלת ישראל כמעבר המרכזי לשינוע סחורות לרצועת עזה. בניגוד לנטען, המעבר אינו נסגר בשעות הצהריים אלא פועל בכל יום ברציפות בין השעות 6:30-17:30. מהמשטרה נמסר כי היא "מבצעת אכיפה שוטפת ב??כביש בדגש על עבירות מסכנו?ת חיים. בשנת 2015 נרשמו עד כה למעלה מאלף דו"חות בגין עבירות אלו, בין היתר, כלפי כלי רכב כבדים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully