וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 דברים שאתם צריכים לדעת היום

רוני וולף

29.12.2015 / 7:31

העליון יפסוק בעניין אולמרט, ועדת הכלכלה תדון בסכנת האופניים החשמליים, יהודית רביץ בת 59 - ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

אולמרט הולך לכלא?

אהוד אולמרט, בית משפט העליון ירושלים, 8 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
המחוזי גזר 6 שנות מאסר. אולמרט/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהיום יפסוק בית המשפט העליון בערעורו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בנוגע להרשעתו ולגזר דינו - שש שנות מאסר - במסגרת פרשת הולילנד, שנה וחצי לאחר שהוגש הערעור. אולמרט אמור היה להיכנס למאסר ב-1 בספטמבר 2014 לאחר שהורשע בבית המשפט המחוזי בתל אביב בשתי עבירות של לקיחת שוחד. ביצוע העונש עוכב לאחר שאולמרט הגיש את ערעורו יחד עם מורשעים נוספים בפרשה, ובהם דני דנקנר וראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי. לפיכך, פסיקת העליון היום תהיה רלוונטית אליהם וכן לאביגדור קלנר, הלל צ'רני, אורי שטרית, אליעזר שמחיוף ומאיר רבין.

סכנת האופניים החשמליים

אופניים חשמליים, תל אביב, יוני 2016. ראובן קסטרו
כ-250 פצועים מדי שנה בתאונות/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום תדון ועדת הכלכלה בסכנת האופניים החשמליים. בשנים האחרונות הפכו האופניים החשמליים לכלי תחבורה נפוץ וזמין עבור מי שרוצה להימנע מהפקקים בערים הגדולות, אולם מהר מאוד הם התגלו כסכנה של ממש. לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מדי שנה נפצעים כ-250 בני אדם בתאונות שמעורבים בהן אופניים חשמליים. רק לפני כמה חודשים הודיעה המשטרה כי תמליץ למשרד התחבורה על שינוי הנהלים והתקנות בכל הנוגע לשימוש בכלי הרכב הממונע, כשההמלצה המרכזית היא להגביל את השימוש בהם, כך שיהיה רק תחת רישיון והגיל המינימלי לשימוש יהיה 16.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הכינו את המטריות

מזג אוויר גשום, פתח תקווה. 14 דצמבר 2015. ראובן קסטרו
גשום בפתח תקווה/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום תחול ירידה קלה בטמפרטורות ובלילה אף צפויים לרדת גשמים מקומיים, בעיקר בדרום הארץ. אם אתם מתגוררים בצפון או במקומות הרריים - צפו לרוחות מזרחיות חזקות, ולאובך, למתגוררים בהרי המרכז. אלא שהיום הוא רק ספתח למה שעתיד להתרחש ביום שישי. סוף השבוע צפוי להביא עמו סערה חורפית שתגיע לאחר כמה ימים קרים אך נוחים, שבהם לא נראו שינויי מזג אוויר קיצוניים. השינוי יחל כבר ביום רביעי, כשבשעות הבוקר ירדו הממטרים הראשוניים, שיהפכו לגשמים כבדים ומשמעותיים עד ליום שבת. יום שישי מסתמן כשיא האירוע מבחינת קור ועוצמת הגשמים, ובשעות הערב ייתכן אף שירד שלג בהרי הצפון.

יהודית רביץ בת 59

יהודית רביץ. נמרוד סונדרס
רביץ/נמרוד סונדרס

אתם צריכים לדעת שהיום תחגוג הזמרת יהודית רביץ את יום הולדתה ה-59. רביץ, שנולדה וגדלה בבאר שבע, החלה את דרכה בלהקה צבאית. בזמן שירותה השתתפה בתכנית כישרונות צעירים בגלי צה"ל יחד עם נורית גלרון, שסימנה את תחילת דרכה במוזיקה הישראלית. כעבור שנה ביצעה קולות רקע לשירו של איינשטיין "עטור מצחך זהב שחור". בשנת 1977 חברה רביץ להרכב "ששת" כסולנית ושנתיים לאחר מכן כבר הוציאה את אלבום הסולו הראשון שלה. כעבור עשור, שבו הוציאה שלושה אלבומים נוספים, יצא האלבום "באה מאהבה", שנחשב למצליח ביותר מאלבומיה. את אלבומה האחרון, "סופות של חול", שחררה בשנת 2012 ובשנה האחרונה הוציאה את השיר "שחרית", שביצירתו שיתפה פעולה עם המוזיקאית אהובה עוזרי.

הליגה האנגלית: לסטר נגד מנצ'סטר סיטי

קלאודיו ראניירי מאמן נבחרת יוון. AP
יוביל לניצחון? קלאודיו ראניירי, מאמן לסטר/AP

אתם צריכים לדעת שהיום יינעל המחזור ה-19 בליגה האנגלית עם משחק ענק בין לסטר למנ'צסטר סיטי. השועלים, שטיפסו במפתיע למקום הראשון בעקבות פתיחת עונה בלתי נשכחת, יארחו את קבוצת הכוכבים של מנואל פלגריני, שחזרה לדרוס במחזור הקודם עם 1:4 על סנדרלנד, ותוכל לעקוף את לסטר עם ניצחון חוץ. מנגד, השחקנים של קלאודיו ראניירי נחושים להוכיח שהם ראויים לצמרת הגבוהה, בעזרת עוד ניצחון על אחת הגדולות של הפרמיירליג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully