וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לשב"כ: בית המשפט הורה לשחרר את אחד מעצורי פרשת דומא

28.12.2015 / 19:00

שופט השלום בפתח תקווה הורה לשחרר למעצר בית את החשוד, שהוגשה נגדו היום הצהרת תובע בגין תקיפת פלסטיני מלפני שנתיים, אך נענה לבקשת המשטרה לעיכוב ביצוע של 24 שעות. משפחתו: "השב"כ נקט בשקר ורמיה כלפי מערכת המשפט וכלפי הציבור"

צילום: אבי כהן, עריכה: טל רזניק

בית משפט השלום בפתח תקווה הורה היום (שני) לשחרר למעצר בית את אחד מהחשודים בפיגוע הצתה בכפר דומא, לאחר שהפרקליטות הגישה הצהרת תובע נגדו בגין תקיפה פלסטיני מלפני כשנתיים. הצהרת התובע לא עומדת בסתירה לחשדות המיוחסים לצעיר, אלא מתווספת אליהם בלבד. עם זאת, השופט ארז נוריאלי נענה לבקשת המשטרה לעיכוב ביצוע שחרורו של הצעיר ב-24 שעות על מנת שיוחלט אם לערער על החלטתו.

ממשפחת הקטין נמסר: "אחרי 30 יום שבהם עבר ילדינו התעללות אכזרית שכללה השפלות ואלימות קשה, מסתבר כעת שבננו מואשם במעורבות בקטטה מלפני שנתיים. כל הצידוק שנטל לעצמו השב"כ להתעלל בילדינו כאילו הוא חשוד ברצח דומא מוכיחה את טענתנו כי השב"כ נקט בשקר ורמיה כלפי מערכת המשפט וכלפי הציבור.

"אנחנו חוזרים על דרישתנו להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בהשתתפות נבחרי העם שתבדוק את מעשי הרמיה והאכזריות של המחלקה היהודית בפרשה זו וכן לעצור באופן מיידי את המשך העינויים של הנחקרים הנוספים ולאפשר להם מפגש עם עורכי דין.

מאות מפגינים בגשר במיתרים למען החשודים בפרשת כפר דומא, דצמבר 2015. יואב דודקביץ'
הפגנת תמיכה בעצורים, בשבוע שעבר/יואב דודקביץ'

המהלך התקבל בתרעומת רבה בקרב מייצגי החשודים בפרשה, מאחר שלטענתם, אחרי 29 ימים בחקירות אינטנסיביות של שב"כ, ההצהרה התייחסה לתקיפה מלפני זמן רב ובנושא אחר, ובחוסר מידתיות לתהליכים שעברו.
"זו שערורייה", נמסר מארגון "חוננו". "לאחר 29 ימים בחקירות קשות בשב"כ, טלטולים, מניעת שינה, אלימות פיזית ונפשית, מתברר כי כל הטענה כנגד הנער הזה היא מעורבות בקטטה עם בדואים לפני קרוב לשנתיים. אנו מקווים כי אכן תוקם וועדת חקירה שתבחן את התנהלות השב"כ וגורמי האכיפה של מדינת ישראל בתיק הזה. מי ישלם לנער על הנזק הנפשי שנגרם לו?".

עורך הדין חי הבר המייצג את החשוד, ביקש היום מבית המשפט לשחררו באופן מידי. לדבריו, יש לשחרר אותו בשל הסבל הרב שנגרם לו בחקירה, מצבו הנפשי, והעובדה שבסופו של דבר מיוחס לו אירוע מינורי שהתרחש לפני זמן רב, בעת שהיה קטין, שבו הוא טוען להגנה עצמית.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
כרזה שהופצה נגד השופט ארז נוריאלי על ידי פעילי ימין בפייסבוק. 21 בדצמבר 2015. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
השופט נוריאלי בכרוזים שהופצו לפני כשבוע/אתר רשמי, מתוך פייסבוק

רק לפני כשבוע תוגברה האבטחה סביב ביתו של השופט נוריאלי, שהורה היום לשחרר את החשוד, לאחר שהאריך את מעצרו של חשוד אחרבפרשה, שטען בפניו כי ניסה להתאבד וכי מענים אותו בחקירה. פעילי ימין קיצוניים יצאו נגדו ברשתות החברתיות וטענו כי הוא נותן יד לעינויים שעוברים, לפי טענותיהם, החשודים בפיגוע ההצתה בכפר דומא.

"אשם!", קרא אחד הכרוזים שמופצים ברשת ובו תמונתו של נוריאלי. מעליו, מופיעות קריאותיו של החשוד אליו בהארכת המעצר שלו. "חוקרי השב"כ שמים אותי הפוך עד שנשרפות לי הידיים, אני מתחנן כבוד השופט, אני לא יכול יותר", אמר. בפוסטים שונים שפורסמו הוגדר נוריאלי "השופט חסר הלב שנותן יד לעינויים".

בית משפחת דוואבשה, כפר דומא, יולי 2015. רויטרס
בית משפחת דוואבשה לאחר הפיגוע/רויטרס

מוקדם יותר היום פרסמו הורי הנערים שנעצרו מכתב פומבי המגנה את הרצח בכפר דומא ומכחיש כל קשר של הנערים למעשה. יתרה מכך, ההורים כתבו: "אנו חוששים שכל מעצרם של ילדינו הינו תוצאה של לחץ ציבורי, שהוביל למעצרים חפוזים ולהפעלת עינויים קשים, רק כדי שיודו בפשע שלא ביצעו".

ההורים דורשים הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית שתבחן את עדויות הנערים, תצפה בחומרי החקירה ותקבע אם אכן נפל פגם ביחס לעצורים, כפי שטוענים ההורים. נוסף על כך, דורשים ההורים מהפוליטיקאים לדרוש בעצמם לחקור את הטענות לגבי עינויים, ובינתיים להימנע מלהאשים את החשודים ברצח "ללא דין, וללא בירור העובדות".

בית משפחת דוואבשה, כפר דומא, יולי 2015. רויטרס
בית משפחת דוואבשה לאחר פיגוע ההצתה/רויטרס

אתמול הגיש פרקליטם של חלק מהחשודים בפרשת כפר דומא, עו"ד עדי קידר מארגון "חוננו", תלונה לממונה על בדיקת תלונות נחקרים (מבת"ן) – הגוף האחראי לחקירת התנהלות השב"כ. בתלונה ביקש עו"ד קידר לבחון את הטענות על עינויים, הפעלת אלימות, מניעת שינה ושאר שיטות שלכאורה נקטו חוקרי השב"כ בחקירות החשודים.

כמו כן, קרא עו"ד קידר לעצור את הגשת כתבי האישום בפרשות הטרור היהודי עד לבירור הטענות כדין. ואולם, למרות הגשת התלונה, ב"חוננו" לא תולים תקוות בבחינת התלונה מצד הגורמים הרלוונטיים. "מקווים כי במבת"ן, למרות היותם כפופים לפרקליטות, יבצעו חקירה בלתי תלויה בגין התלונות", אמר עו"ד קידר. "אנו קוראים לפרקליט המדינה, שי ניצן, וליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, להשעות את הגשת כתבי האישום נגד החשודים עד לבירור הדברים".

לדבריו, "אם יש ממש בטענות ובהתאם לפסיקת בית המשפט העליון, חוקרי השב"כ הם אלו שעתידים לעמוד לדין, ולא הנערים שאמירותיהם הוצאו בדרך של עינויים". במבת"ן אישרו את קבלת התלונה, אולם טרם הודיעו אם יפתחו בחקירה בנושא.

(עדכון ראשון: 16:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully