וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: חוק העמותות: אות קלון לממשלת הימין הקיצוני

27.12.2015 / 16:00

חוק העמותות נועד לגרום לאנשים להאמין שחברי העמותות פועלים בשמן של ממשלות אירופאיות שממנות אותם, אך האמת הפוכה. פעילי זכויות אדם פועלים מתוך אמונה, ולא משנה אם המימון מגיע מאירופה, ארה"ב, אוסטרליה או מאזרחים ישראלים

שרת המשפטים לעמיתה הגרמני: "סימון המוצרים נותן לגיטימציה לחרם על ישראל". רויטרס
שרת המשפטים איילת שקד, יוזמת חוק העמותות/רויטרס

חוק הסימון שאושר בוועדת השרים לענייני חקיקה במסווה של חוק "שקיפות", הוא אות קלון לממשלת הימין הקיצוני. זוהי הצעת חוק מבישה, לא רק מפני שהיא מהווה המשך להסתה של הממשלה ושל הימין הקיצוני נגד ארגוני זכויות אדם, ולא רק מפני שהיא מבדילה בין ארגונים המזוהים עם השמאל לארגונים המזוהים עם הימין. זהו יום עצוב לדמוקרטיה מכיוון שהצעת החוק הזאת, בה תמכו גם שרי כולנו, ושדומה לה הוצעה גם על ידי ציפי לבני, בעיקר משום שהיא מקבעת בתודעה הישראלית את התפיסה השקרית שארגוני זכויות האדם הם שליחים של מדינות זרות. זהו שקר גס שנועד להוציא מהמחנה אזרחים ישראלים שפועלים בשם אמונתם.

בשבועות האחרונים מנהלים שרי הממשלה, ח"כים קיצוניים וארגוני ימין מתקפת דה-לגיטימציה בלתי פוסקת נגד שורה של ארגוני זכויות אדם. במסע הרדיפה הפוליטי הזה לא בוחלים בשום שקר: קבלת תמיכה מפלסטינים, הגנה על מחבלים ותמיכה ב-BDS הם רק חלק מהשקרים שמופצים נגד פעילי זכויות אדם.

לשקר אין רגליים, אבל יש לו יד מכוונת ומטרה ברורה, והיום הושג צעד משמעותי בכיוון: תיוגם של אזרחים ישראלים שמעזים למחות נגד הכיבוש שפועלים למען שמירה על זכויותיהם של ישראלים ולמען צביונה של מדינת ישראל. המטרה הושגה גם אם החוק כלשונו כעת לא יעבור בכנסת. המטרה הושגה גם אם בהמשך, בלחץ של שרים וחברי כנסת מהאופוזיציה, החוק שיעבור יחול בסוף גם על ארגונים המזוהים עם הימין. המטרה הושגה כי שיח השטנה התבסס גם בקרב הטוענים לשמירה על הדמוקרטיה.

המטרה של הימין הקיצוני הושגה ברגע שחברי הכנסת של "כולנו" מתגאים בכך שהצליחו לשנות את החוק, כך שיחול רק על עמותות שמקבלות מעל 50% מהמימון שלהן ממשלות זרות. המטרה הושגה ברגע שציפי לבני מציעה הצעת חוק שתכלול גם עמותות ימין. המטרה הושגה ברגע שהתקבלה ההשוואה בין חברי העמותות ללוביסטים.

החוק שמקדמת שרת המשפטים איילת שקד נועד להפוך את הספין של הימין הקיצוני, שהצליח במידה רבה לגרום לאנשים להאמין שחברי העמותות פועלים בשמן של ממשלות אירופאיות שממנות אותם, בזמן שהאמת הפוכה. פעילי זכויות אדם פועלים מתוך אמונה, ולא משנה אם המימון מגיע מאירופה, ארה"ב, אוסטרליה או מאזרחים ישראלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הארגונים המרכזיים עליהם יחול "חוק העמותות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בארגוני זכויות האדם חברים בעיקר ישראלים (לצד פלסטינים). ישראלים שלא מוכנים לשבת בשקט בזמן שמתקיימת פגיעה שיטתית ומתמשכת בזכויות האדם של עם שנמצא תחת כיבוש כבר קרוב ל-50 שנה. ישראלים שלא מוכנים להעלים עין ממה שמתרחש בחצר האחורית של מדינת ישראל ולא מוכנים להביט הצידה בזמן שפורעי חוק שורפים תינוקות, עוקרים עצי זית ומקימים מאחזים על קרקע גזולה. ישראלים שלא מהססים לומר בקול את המלים "כיבוש" ו"פלסטינים".

הסימון שלנו לא יקדם שקיפות ולא יחזק את הדמוקרטיה הישראלית. אישור החוק הזה הוא צעד לקראת החרבת החברה האזרחית בישראל. חברי הכנסת של כולנו לא צריכים לחפש "איך מייצרים משהו מאוזן יותר", כדברי ח"כ רועי פולקמן, אלא לזרוק את חוק הרע הזה לפח האשפה הפרלמנטרי.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully