וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: "על ישראל לחשוש ליד הגבול, בשטחה ומחוצה לה"

מזכ"ל חיזבאללה נאם במהלך טקס לציון שבוע לחיסול סמיר קונטאר. "התגובה על חיסולו תגיע והיא בלתי נמנעת ועל ישראל לחשוש ממנה". בנאומו השני מאז החיסול, הוא הוסיף: "'הישות הישראלית' בדרך להיעלם"

עריכה: מתן חדד

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נשא היום (ראשון) נאום מיוחד לציון שבוע לחיסולו של סמיר קונטאר באזור דמשק, במתקפה אווירית שיוחסה לישראל. נסראללה אמר בנאומו כי "התגובה על חיסול קונטאר תגיע, היא בלתי נמנעת ועל ישראל לחשוש ממנה. לישראלים יש סיבה לפחד כעת - בסמוך לגבול, בתוך ישראל ומחוצה לה", אמר בנאום ששודר על מסכי ענק במהלך טקס אזכרה שנערך באולם הנמצא בדאחייה – מעוז הארגון שבדרום ביירות.

נסראללה הוסיף כי "ישראל מנסה לזרוע ייאוש בליבנו, אולם בהתנגדות מבית מדרשו של סמיר קונטאר אין מקום לייאוש". לדבריו, "ישנה טענה שאומרת שישראל היא עובדה מוגמרת ושיש לחיות איתה, ולעומת זו ישנה טענה כי ישראל תיחדל מלהתקיים בסופו של דבר. 'המשוואה הטבעית' מראה כי ה'ישות הישראלית' בדרך להיעלם". נסראללה הוסיף כי "אנחנו לא יכולים לסבול את שפיכת דמם של לוחמינו ושל אחינו על ידי הציונים - ולא משנה מה יהיו ההשלכות לכך".

הנאום מגיע פחות משבוע לאחר נאומו הקודם של נסראללה ששודר בתום הלווייתו של קונטאר בבירה הלבנונית. בנוסף, הנאום נערך בצל הדיווחים שפורסמו אתמול בכלי תקשורת בסוריה, לפיהם מטוסי חיל האוויר הישראלי תקפו לפחות שבע מטרות של הארגון במערב הרי הקלמון שבסוריה, בסמוך לגבול הלבנוני. עם זאת, חיזבאללה מיהר להכחיש את הדיווח.

עוד כתבות בנושא:
חיזבאללה מכחיש דיווח על תקיפה ישראלית בהרי הקלמון בסוריה
לאחר אזהרת נסראללה: חקלאים בגבול לבנון הונחו לא להתקרב לגדר
נסראללה: "נגיב על חיסול קונטאר בזמן ובמקום המתאימים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ה'ישות הישראלית' בדרך להיעלם". נסראללה במהלך נאומו, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

מזכ"ל חיזבאללה טען פתח את נאומו היום בהרעפת שבחים על קונטאר. "לסמיר ולאחים שנהרגו בקוניטרה (בהם, ג'יהאד מורנייה) היה תפקיד חשוב בהבאת ההתנגדות לגולן. להתנגדות זו יכולה להיות השפעה על המשוואה המדינית. מבחינתה של ישראל, כל מי שנלחם בה הוא סוכן איראני. אך ההתנגדות בגולן היא מיומה הראשון רצונם של הסורים". הוא אמר כי "הפעולה שביצע קונטאר (רצח משפחת הרן) היא מהסוג שמסתיים או בשבי או במות קדושים, זוהי הקרבה ללא גבול. אין התנגדות ללא הקרבת קורבנות וללא מוכנות להקריב ללא גבול".

בנאומו הקודם, הטיל נסראללה את האחריות לחיסול על ישראל, והדגיש: "אנו נממש את זכותנו להגיב על ההתנקשות בכל מקום ובכל זמן ואופן שנראה לנכון". "ישראל חיסלה את קונטאר באמצעות ירי טילים מדויקים ביותר", ציין מזכ"ל הארגון השיעי. "מטוסי קרב של האויב הישראלי הפציצו בניין שבו התגוררו קונטאר ואחרים". לדבריו, "מיום ששוחרר מהכלא היה קונטאר על הכוונת של ישראל. ההתנקשות הזו משרתת אך ורק את האינטרסים של ישראל, וכל דיבור על גורם אחר שאחראי לחיסול חסרות כל בסיס".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
זיינב ברג'אווי, אשתו של סמיר קונטאר (שנייה מימין) נושאת את תמונתו במהלך הלווייתו בביירות. רויטרס
זיינב ברג'אווי, אשתו של סמיר קונטאר/רויטרס

בישראל חוששים כי הארגון השיעי יחליט להגיב על החיסול בקרוב, וברביעי האחרון צה"ל הנחה החקלאים באזור מטולה שבגבול לבנון שלא להתקרב לגדר המערכת. על פי הודעת הצבא, "חל איסור מוחלט לנוע על ציר המערכת". עוד נמסר כי ייתכן שההנחיה תישאר בתוקף למשך הימים הקרובים. החקלאים נתבקשו להיערך בהתאם ולהעביר לכלל העובדים, הקבלים והפקחים את ההנחיות.

במקביל, אתמול דיווח העיתון "אל-קבס" הרואה אור בכווית מפי גורם דיפלומטי אירופאי כי מתנהלות שיחות בין גורמים בינלאומיים לגורמים לבנוניים כדי לגרום לכך שחיזבאללה לא יערוך פעולת נקם. המקור ציין כי חיזבאללה מבין שישראל תגיב לכל "אירוע כואב" בכניסה לשטחי סוריה ולבנון. לדבריו, הגורמים הבינלאומיים הציגו מידע לפיו האיומים של ישראל "רציניים מאוד".

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נואם לציון שבוע לחיסולו של סמיר קונטאר, 27 בדצמבר 2015. רויטרס
נאומו של נסראללה, היום/רויטרס
הלווית סמיר קונטאר. רויטרס
הלווית סמיר קונטאר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully