וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצאת כריש: דייג שתפס כריש עצבני - וקיבל את מה שמגיע לו

28.12.2015 / 9:12

כריש לוויתני שנתפס בידי דייג אוסטרלי מנוסה החליט שלא נוח לו עם ההפסד הזה - וסטר לדייג הישר בפנים. תראו איך הוא גרם למצלמה שלו לעוף באוויר

צילום מסך

ג'ק ג'ייקוב מאוסטרליה כבר עשה לעצמו שם בתור דייג כרישים מהולל וכעת הוא ייאלץ להסביר לצופי ערוץ היוטיוב הותיק שלו איך קרה שכריש הצליח לתת לו סטירה מצלצלת לפנים - גם אחרי שכביכול הוא הכניע אותו כבר. איזה כריש יצא הדג הזה.

ג'ק ג'ייקוב נוהג לצלם את מסעות הדייג שלו במצלמת GoPro - כך שתקרית הסטירה הכואבת תועדה גם היא. "כשמשכתי אותו ליבשה, הקרס כבר לא הייתה בפה שלו אז חיפשתי אותה בחול כשלפתע הוא הכה בי בפנים", סיפר ג'ייקובס ל-DailyMail, "הוא חתך אותי עם הקצה של הזנב שלו, אבל הוא לא פגע בי כל כך חזק". בסרטון נראה ג'ייקוב כשהוא אוחז בפניו של הכריש הלוויתני הכסוף ומרים אותו כדי לבדוק להיכן נעלמה הקרס. אז הכריש נראה מזיז את זנבו ופוגע בג'ייקובס ומעיף את מצלמתו לאוויר.

כריש מול דייג. צילום מסך
הכריש נוקם בדייג/צילום מסך

התקרית המביכה הזאת קרתה בחוף רוג'רס שבדרום אוסטרליה. ג'ייקובס מספר שהכריש העקשן נאבק בו במשך 30 דקות עד שהוא הצליח למשוך אותו אל החוף, "חשבתי שזה הולך להיות כריש גדול יותר מ-2 וחצי מטר לפי המשקל והכוח שלו – אבל נו, טוב, זה עדיין דג נחמד".

אם עד עכשיו הוא הצטייר לכם כרוצח כרישים אכזרי ומתנשא (טוב, הוא קצת נשמע ככה) - אז קבלו שינוי תדמית דרמטי: גייקובס אולי מתעלל בכרישים כשהוא צד אותם - אבל מהר מאוד הוא מחזיר אותם למים. כן, ג'ייקובס מאמין בהגנה על בעלי החיים הימיים ולאחר שהוא תופס את הכרישים, הוא מודד, מסמן ומשחרר אותם חזרה לים. "אף פעם לא הרגתי כריש. אני מקווה שהעובדה שסימנתי ומדדתי אותם תעזור במחקר על בעלי החיים האלה".

עוד באותו נושא

"בתוך עשור הם ייעלמו": המבצע העולמי להצלת הכרישים מהכחדה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'ק מחלים מהסטירה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חובב הדייג שמח לשתף את צופיו בטיפים שיעזרו לכל המתעניין לדוג כרישים להנאתם. טוב שהוא אומר כי אנחנו בדיוק בדרך לשם. "אני בדרך כלל חותר למרחק של 100 מטרים מהחוף בקיאק שלי כדי שאהיה עמוק מספיק ואוכל לשחרר את הפיתיון שלי", הוא מסביר, "לפיתיון אני ממליץ רק על סלמון. הפעם חיכיתי בערך 4 שעות עד שהכריש תפס את הפיתיון שלי והוא נתן שם אחלה קרב".

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully