וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רוני וולף

23.12.2015 / 7:14

העליון ימסור את פסק הדין במשפטו של רומן זדורוב, "חוק השבת" עולה לקריאה טרומית, השטר החדש ייכנס למחזור - ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

פסק הדין בערעורו של זדורוב

רומן זדורוב מערער בבית המשפט העליון, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
זדורוב, בדיון בערעורו בבית המשפט העליון, אוקטובר 2014/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהיום ימסור בית המשפט העליון את פסק הדין בערעורו של רומן זדורוב, שהורשע ברצח תאיר ראדה שאירע לפני תשע שנים. בדצמבר 2006 נמצאה גופתה של ראדה, נערה בת 13 וחצי מקצרין, בתא שירותים בבית ספרה, כשגרונה משוסף ובגופה חתכי סכין וסימני אלימות רבים. לאחר הרצח עצרה המשטרה את זדורוב, פועל בניין בן 29 שעבד בבית הספר. הוא שוחרר, וכשבוע לאחר הרצח נעצר שוב. זדורוב הודה בביצוע הרצח בפני חוקריו ושחזר את המעשה למצלמות המשטרה, אך ימים ספורים לאחר מכן חזר בו מהודאתו, סירב לחתום עליה וטען כי זו הוצאה ממנו בלחצים.

"חוק השבת" עולה לקריאה טרומית בכנסת

מיקי זוהר. מתוך עמוד הפייסבוק, אתר רשמי
ח"כ זוהר/אתר רשמי, מתוך עמוד הפייסבוק

אתם צריכים לדעת שהיום תעלה לקריאה טרומית הצעת "חוק השבת" של חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד) ולפיה תיאסר פעילות מסחר בשבתות. הצעת החוק אושרה ביום ראשון בוועדת השרים לענייני חקיקה, לאחר שעלתה לדיון חרף מאמציה של סיעת כולנו למנוע את ההצבעה. לאחר אישורה בוועדה יחויבו סיעות הקואליציה לתמוך בקידום החוק. על פי הצעת החוק, בית עסק שיחליט לפתוח את שעריו בשבת יקבל קנס הגדול פי שלושה מהפדיון היומי שלו באותו יום. בית העסק אף יהיה חשוף לתביעה אזרחית של בעלי עסקים מתחרים, שייראו את עצמם נפגעים כלכלית מפעילותו בשבת. הצעת החוק כוללת בתוכה חנויות בגדים, רהיטים, סופרמרקטים וכן הלאה. ההגבלה לא חלה על מסעדות, בתי קפה ובתי קולנוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

תפרוט לי אלתרמן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השטר החדש/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום ייכנס למחזור השטר החדש של 200 שקלים, השני בסדרת השטרות החדשה. במסגרת הנפקת השטר החדש נדרשו מפעילי המכונות האוטומטיות להשלים את כיולן למכירת מוצרים ולספירת שטרות באמצעות תוכנה מתאימה. צבעו של השטר החדש כחול והוא נושא את דמותו של המשורר נתן אלתרמן.

חג "סיינפלד" השנתי

מוט אלומיניום שאינו מקושט המוצב בבית במקום עץ אשוח בחג הפסטיבוס. מת'יו קיף, ויקיפדיה, צילום מסך
מוט אלומיניום של חג הפסטיבוס/צילום מסך, מת'יו קיף, ויקיפדיה

אתם צריכים לדעת שהיום יחגגו אלפי אנשים ברחבי העולם את חג הפסטיבוס, (Festivus), שנולד בעונה הראשונה של "סיינפלד", בפרק ששודר בשבוע שקדם לחג המולד בשנת 1997. את החג המציא בסדרה אביו של ג'ורג', כחלופה לחג המולד השנוא עליו מאוד. במהלך החג מתקיימת ארוחה שבה כל אחד אומר לחברו כיצד הוא אכזב אותו במהלך השנה האחרונה. במקום עץ אשוח, מוצב בבית מוט אלומיניום שאינו מקושט. כחלק מהחג יש לבצע מפגני כוח, ששיאם הוא הצמדת המארח לרצפת החדר. המארח רשאי לבחור מי מבין הנוכחים יתמודד מולו במפגני הכוח, והוא רשאי לסרב רק אם יש לו הצעה למשהו טוב יותר לעשות. הממציא האמיתי של החג הוא דן אוקיפי, שבנו דניאל היה אחד הכותבים לסדרה "סיינפלד", כתגובת נגד להתמחסרות חגי דצמבר.

קליבלנד קאבלירס נגד ניו יורק ניקס

דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס עם קיירי אירווינג. AP
התאושש מפציעה ארוכה. אירווינג עם בלאט/AP

אתם צריכים לדעת שהיום תארח קליבלנד של דיוויד בלאט את הניו יורק ניקס. הקאבלירס נמצאים במומנטום מצוין אחרי חמישה ניצחונות רצופים, שבמהלכם קיבלו בחזרה את קיירי אירווינג ואימאן שאמפרט שהתאוששו מפציעות ארוכות. רגע לפני שהם מתחילים מסע משחקים קשה שייצא לדרך עם שחזור גמר ה-NBA מאשתקד מול גולדן סטייט בחג המולד, בלאט ושחקניו ינסו לא למעוד מול הניקס המשתפרים, שמחפשים ניצחון שיציב אותם במאזן סביר של 15:15.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully