וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנשים שישבתו בעל כורחם: "צריך להישאר עם הילדים"

יעקב לא יפתח את העסק כיוון שבלי תחבורה ציבורית הוא לא יוכל להגיע במקרה חירום לאמו שעברה אירוע מוחי - ולכן ילון בביתה. אחז, אב לשלושה, יישאר עם הילדים בבית: "חופשת חנוכה רק הסתיימה, ועכשיו שוב צריך למצוא להם תעסוקה"

עריכה: ניר חן, צילום: דוד קורן

שר האוצר משה כחלון ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן נפגשים הלילה (רביעי) בארבע עיניים במשרד האוצר בירושלים, במאמץ לגשר על הפערים ולמנוע את השביתה הגדולה במשק שצפויה להתחיל ב-6:00 בבוקר.

אם המאמצים של הרגע האחרון לא יצלחו, יושבתו רשויות ממשלתיות ומקומיות, מערכת החינוך מגני הילדים ועד התיכונים - למעט החינוך המיוחד - וכן נותני שירות רבים ובהם גם מגן דוד אדום, שם יעבדו במתכונת שבת בשלב ראשוני. שיבושים צפויים בתחבורה הציבורית ברחבי הארץ. כמו כן ישבתו גם דואר ישראל, הבורסה לניירות ערך וגם בחברת החשמל, בכל הקשור למוקד השירות ובמוקד הלקוחות.

לקריאה נוספת:
במאמץ למנוע את השביתה הגדולה: כחלון וניסנקורן נפגשים בארבע עיניים
4,698 שקל בחודש: השכירים שישביתו את המשק חושפים תלושי שכר

"אני לא צריך לשבות, אבל לא אעבוד כדי להיות עם אמי"

פעילות חברת "אגד" גם כן עשויה להשתבש, בשל העובדה שאלפים מנהגי החברה המשתייכים למגזר הציבורי והמאוגדים תחת הסתדרות העובדים צפויים להיעדר מעבודתם. יעקב מפתח תקווה כבר נערך לתרחיש הזה: "אני נוסע מדי יום אחרי העבודה בשעות אחר הצהריים, לבקר את אמי בהוד השרון ומתנייד בעזרת אוטובוס של אגד, אין לי דרך אחרת להגיע אליה", הוא מספר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כחודש עברה אמו אירוע מוחי, ומאז הוא פוקד את ביתה מדי יום. "היא אישה מבוגרת שזקוקה לי, ואין לי רכב פרטי. החלטתי ללכת לישון אצלה היום ולהשאיר את האישה והילדים לבד בפתח תקווה. העסק שלי עצמאי, אני לא חייב לשבות אבל נאלץ לא לעבוד כי מי יודע איך היא תרגיש מחר", סיפר.

"אני לא יכול להרשות לעצמי להישאר רחוק ממנה בלי אפשרות להתנייד במידת הצורך, אם היא תזדקק לי. אני מקווה מאוד שהשביתה הזאת לא תצא לפועל כדי שאוכל לנסוע לעבודה מהוד השרון ולפתוח את העסק בכל זאת, אחרת אאלץ להישאר אצלה עד שתחודש תנועת האוטובוסים לפתח תקווה", הוסיף יעקב.

"חודשים אנחנו מתכננים מסיבת רווקים, ופשוט טרפו לנו את כל הקלפים"

חגי כץ, תושב רמת השרון, אמור להמריא הבוקר בטיסה אל אמסטרדם יחד עם חבריו למסיבת רווקים, אלא שהשביתה תפסה את החבורה לא מוכנה. "כבר שלושה חודשים שאנחנו מתכננים מסיבת רווקים לחבר טוב שלנו, ופשוט טרפו לנו את כל הקלפים, ממש אין לנו מושג מה לעשות", סיפר. "שילמנו לטיסות וגם לבית מלון. הדברים האלה לא הולכים ברגל ובכלל גם הוא מבואס ורוצה למות. המצב פשוט פח, אנחנו מתעדכנים כל הזמן בחדשות לדעת אם נמריא או לא. העניין חייב להיפתר".

"גם העלויות של הישארות עם הילדים בבית גבוהות"

אחז אגם מתל אביב, אב לשלושה - אביתר בן התשע, אריאל בן השבע ואבישי בן השנה וחצי - לא יפתח את העסק וישאר עם הילדים. "אנחנו נשארים בבית, מה אפשר לעשות? צריך לסגור את העסק ולהישאר פה".

אוטובוס של אגד תעבורה. אגד תעבורה,
"אני לא יכול להתנייד ברכב, וצריך להגיע לאמי החולה"/אגד תעבורה

את התחושות הקשות על קיום השביתה הוא לא מנסה להסתיר: "זה גרוע מאוד, בכל פעם שיש סיטואציה שקשורה לעובדי ההסתדרות זה על הגב שלנו. עושים את כל המאבקים ושוכחים שאנחנו מנסים לפרנס משפחות וזה מאוד קשה".

לדבריו, "העלויות של הישארות עם הילדים בבית גם כן גבוהות. אם מדובר ביום אחד - מילא, אבל אם השביתה תיארך יותר, צריך לצאת לפעילויות עם הילדים כי אי אפשר לחנוק אותם בבית וזה עולה כסף. אסור לשכוח שרק סיימנו את חופשת החנוכה".

שביתה בנתב"ג של עובדי משרד הפנים בביקורת הדרכונים, אוגוסט 2015. יותם רונן
"העיכוב גרם לפגיעה בתכנון, אבל לפחות מדובר בדחייה בלבד"/יותם רונן

נוי גבע תכננה טיול אחרי צבא, שאליו אמורה הייתה להמריא בבוקר, אולם טיסתה נדחתה ופגעה בתכנון המקורי. "הייתי אמורה לטוס להונג קונג ומשם לקחת טיסה נוספת לאוסטרליה. אני מתכננת לטוס לשלושה חודשים, זה הטיול שכל כך חיכיתי לו. חברים שלי ואני ישבנו במשך ימים ותכננו את הטיול לפרטי פרטים והנה, יום לפני הטיסה המיוחלת מודיעים לנו שמאחרים אותה. זה פשוט אבסורד".

לדבריה, "היינו אמורים לטוס ב-8:00 ובמקום זאת נטוס כמעט יותר משלוש שעות אחרי המועד. זה כל כך מבאס, ופוגע לנו בתכנון. מצד שני, צריך להגיד תודה שלפחות לא ביטלו לנו אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully