וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרלמנט של יוון הצביע בעד הכרה במדינה פלסטינית

22.12.2015 / 11:36

המחוקקים באתונה הצביעו פה אחד בעד ההחלטה ההצהרתית, בישיבה שבה נכח גם יו"ר הרשות אבו מאזן. האחרון נועד אתמול עם ראש הממשלה ציפראס, שהבהיר כי ממשלתו תכיר בכך ב"מועד המתאים". דיווח לאולפן וואלה! NEWS

רויטרס

הפרלמנט של יוון הצביע היום (שלישי) פה אחד בעד הכרה במדינה פלסטינית. החלטת הפרלמנט מגיעה ברקע ביקורו של יו"ר הרשות אבו מאזן במדינה, שבמהלכו נפגש עם ראש הממשלה אלכסיס ציפראס. אבו מאזן נכח בישיבה המיוחדת שכונסה לכבוד ההצבעה.

עם זאת, להחלטה אין תוקף מחייב עבור הממשלה באתונה. ציפראס הבהיר אתמול כי ממשלתו תכיר במדינה פלסטינית ב"מועד המתאים" וכי תתחיל להשתמש במונח "פלסטין" במקום "הרשות הפלסטינית" במסמכים רשמיים.

ההכרה של הפרלמנט ביוון מצטרפת לשורת החלטות דומות שקיבלו בתי מחוקקים באיחוד האירופי הקוראות לממשלותיהם להכיר במדינה פלסטינית עצמאית.

בתגובה להחלטה אמרה סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי כי "הפלסטינים ואבו מאזן ממשיכים לבחור בדרך חד-צדדית כדי לקבל הכרה חסרת משמעות מעשית. במקום שאבו מאזן יפסיק להסית ולממן טרור, הוא פועל בדרך עקומה שלא תוביל אותו לשום מקום".

לקריאה נוספת בנושא
אבו מאזן: שם הרשות בדרכונים החדשים ישונה ל"מדינת פלסטין"
ציפראס מגיע לביקור ראשון לקדם שיתוף פעולה ביטחוני וכלכלי

ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן באתונה, 21 בדצמבר 2015. רויטרס
ציפראס ואבו מאזן, אתמול/רויטרס

אתמול נפגש אבו מאזן גם עם נשיא יוון, פרוקופיס פבלופולוס. במהלך הפגישה שב ואמר כי יש לסיים את "הכיבוש הישראלי" – דבר אשר לטענתו יביא לסיום בעיות אזוריות רבות, וביניהן פעולות הטרור המתגברות וגלי ההגירה לאירופה.

הוא הוסיף כי הוא בטוח ביכולת להגיע לפתרון בר-קיימא לסכסוך, המבוסס על פתרון שתי המדינות. "אנו מושיטים ידינו לצד הישראלי כדי שנשתף פעולה בכל הנוגע למציאת פתרון לסוגיה הפלסטינית", אמר. אבו מאזן הודה לפבלופולוס על תמיכת יוון בעם הפלסטיני, וזה בתגובה אמר כי יוון תמשיך לפעול למציאת פתרון לסוגיה הפלסטינית, שיתאם לחוק הבינלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully