וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיליפינים ילמדו מהאמריקנים איך לנסות ולהדיח נשיא

נשיא הפיליפינים נאשם בבית הנבחרים בקבלת שוחד; משפט ההדחה נקבע לעוד שבועיים וייבוצע על ידי הסנאט; מאחר שפרשיית הנשיא נחשבת לתקדים משפטי נאלצו חברי הסנאט לקבוע חוקים מיוחדים; מדוע להמציא חוקים כשאפשר להעתיק ממשפט ההדחה של קלינטון?

משפט ההדחה של נשיא הפיליפינים, ג'וזף אסטרדה, שנחשד בקבלת שוחד מהימורים בלתי חוקיים, ייפתח בעוד שבועיים. בית הנבחרים שהאשים את הנשיא בקבלת שוחד בסכומים של מיליוני דולרים, העביר לפי החוק את ניהול המשפט לידי הסנאט. אולם, מאחר שמדובר בתקדים משפטי, לסנאט את החוקים להאשים את נשיאם בשוחד ולהדיחו.

אי לכך הוחלט שחברי הסנאט יכוננו חוקי בזק חדשים כשהמודל הוא משפט ההדחה של הנשיא האמריקאי, ביל קלינטון. ימים כלילות עשו חברי הסנאט במטרה לימצא את החוקים שיהיו מוסכמים על כולם, את החוקים חייבים לאשר פה אחד כל 22 חברי הסנאט. "היינו צריכים להציג לכולם שאנחנו להוטים לסיים את התהליך בזמן הקצר ביותר", סיפר חבר סנאט.

בעוד שתומכי הנשיא רצו לכונן חוקים ליברלים ומתונים, מתנגדיו סרבו. לבסוף הוחלט כי נשיא בית המשפט העליון שיעמוד בראש משפט ההדחה, יחליט בנושאים הקריטיים. עוד נקבע כי הוא זה שישאל את כל שאלות, למרות שמתנגדי הנשיא יוכלו לזמן עדים מטעמם.

לאחר שחברי הסנאט יאשרו סופית את החוקים תינתן לנשיא הזכות ללמוד אותם ולענות לטענות תוך 15 ימים.

אסטרדה טוען כי הוא חף מפשע, וכי הוא מקדם בברכה את משפטו בסנאט, בו יוכל להבהיר את עמדתו. למרות שבסנאט יש רוב להדחתו, עדיין ישנו סיכוי, שהנשיא ישרוד, בגלל שיקולים פרלמנטריים שונים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully