וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: ברמת הפטריוטיות "שוברים שתיקה" לא שונים מהמתנחלים

21.12.2015 / 10:30

המתנחלים מאמינים שטובת המדינה מחייבת השתלטות יהודית על כמה שיותר שטחים ביהודה ושומרון ואילו "שוברים שתיקה" עושים כל שביכולתם כדי לקדם את טובת ישראל על פי תפיסתם. יובל יבנה עושה סדר ומפריך כמה טענות שמועלות נגד שוברים שתיקה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקמפיין של "אם תרצו" נגד "שוברים שתיקה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

על רקע המתקפה הזדונית נגד "שוברים שתיקה" חשוב לעשות סדר בדיון הציבורי ולהפריך כמה טענות שמועלות כנגד הארגון ומתקבלות בחלקים גדולים של הציבור כעובדות או אקסיומות:

1. "שוברים שתיקה" מסית נגד חיילי צה"ל - ההגדרה של הסתה היא קריאה לפגיעה בקבוצה מסויימת של אנשים. קודם כל, מאחר ו"שוברים שתיקה" - בין אם צוות הארגון ובין אם יותר מאלף החיילים שנתנו עדויות לארגון - מורכב מחיילי מילואים המשרתים בצה"ל הרי שבעצם נטענת כאן הטענה המופרכת שיש קבוצת אנשים שמסיתה נגד עצמה. שנית, בפרסום העדויות אין שום קריאה לפגיעה בחיילים - הקריאה היא לסיום הכיבוש שכל עוד הוא נמשך חיילים ימשיכו לעמוד במצבים שמייצרים את העדויות האלה.

2. העדויות ש"שוברים שתיקה" מפרסם משמשות את "אוייבי ישראל" - הטענה הזאת בעייתית בכמה רמות. נתחיל מזה ש"שוברים שתיקה" אומרים את האמת והבעיה האמיתית היא פעולות של הצבא שפוגעות בזכויות אדם בשטחים (להן אחראית ממשלת ישראל) ולא הדיווח על הפעולות האלה. כלומר, האחראי האמיתי ל"הוצאת שם רע לישראל" הוא מי שאחראי למדיניות בשטחים (קרי, ממשלות ישראל מאז 1967) ולא מי שמפרסם עדויות אמת על המדיניות הזאת. הביקורת על "שוברים שתיקה" בהקשר הזה לא שונה מהטענה נגד חושף שחיתות אמיץ שמעיד על שחיתות בגוף ציבורי מסויים שהוא "מוציא שם רע" לאותו גוף בשעה שהאחראי האמיתי לשם הרע הוא מי שמבצע או מאפשר את השחיתות. מעבר לכך, עם כל הכבוד לעבודה של "שוברים שתיקה", לא הם המקור הבלעדי למידע עבור "אויבי ישראל" (הכינוי במרכאות אבל אני בהחלט מסכים שחלק לא קטן ממי שנופל תחת ההגדרה הזאת הם באמת אויבי ישראל) לגבי עוולות הכיבוש. הרעיון שאם "רק לא נדבר על זה" אז אף אחד לא ידע (וגם אנחנו נוכל לשכוח שזה קיים) הוא כמובן מופרך.

3. "שוברים שתיקה" רוצים לפגוע במדינת ישראל - אנשי "שוברים שתיקה" הם פטריוטים כי פטריוט הוא מי שחרד לגורל המדינה שלו ועושה כל מה שביכולתו כדי שהמדינה שלו תזכה לביטחון ואריכות ימים. מאחר ועל פי תפיסתם של אנשי "שוברים שתיקה" הכיבוש מהווה את הסיכון המרכזי לקיומה של מדינת ישראל, בטווח הארוך חובה עליהם כפטריוטים ישראלים לעשות כל מה שביכולתם כדי להביא לסיום הכיבוש. ברמת הפטריוטיות הם לא שונים מהמתנחלים - המתנחלים מאמינים שטובת מדינת ישראל מחייבת השתלטות יהודית על כמה שיותר שטחים ביהודה ושומרון והם עושים כל מה שביכולתם כדי לקדם השתלטות כזאת ואילו אנשי "שוברים שתיקה" עושים, כאמור, כל שביכולתם כדי לקדם את טובת ישראל על פי תפיסתם. אגב, בניגוד למתנחלים שלא בוחלים בנקיטת פעולות לא חוקיות כדי לקדם את המטרות שלהם, "שוברים שתיקה" פועלים אך ורק בדרכים חוקיות. לכן, הוויכוח האמיתי כאן הוא לא על הנאמנות למדינה אלא על הדרך שהמדינה צריכה לקחת כדי להבטיח את קיומה הבטוח בטווח הארוך. ההתקפות על "שוברים שתיקה" באות בדיוק כדי לעשות דה-לגיטימיזציה של התפיסה אשר רואה בכיבוש סיכון לקיומה של המדינה.

4. "שוברים שתיקה" תומכים ב BDS - פשוט לא נכון עובדתית וכל מי שטוען את זה מסתכן בתביעת דיבה שהוא הולך להפסיד בה.

5. "שוברים שתיקה" הם "שליחים של המדינות הזרות שתומכות בהם" - כמי שעובד כבר כמעט 20 שנה בעולם הפילנתרופיה שמממנת ארגוני שינוי חברתי בישראל, אני יכול להגיד באחריות שזו טענה שיקרית ומופרכת. משום שהגופים המממנים מחפשים מראש ארגונים שפעולתם מקדמת את המטרות שלהם ואז הם תומכים בהם. בטענה הזאת כלולה גם ההנחה שמדינות זרות שמממנות ארגוני זכויות אדם הן אוייבות ישראל שרוצות ברעתה. האומנם? האם ממשלת גרמניה (שמוכרת לישראל צוללות) רוצה ברעתה של ישראל רק בגלל שקרנות שקשורות אליה תומכות בארגוני זכויות אדם ישראלים?

ושוב, השאלה המרכזית כאן היא שאלת הויכוח על הדרך שמדינת ישראל צריכה לקחת - אם ממשלת נורבגיה תומכת בארגוני זכויות אדם ישראלים כי היא מאמינה שהכיבוש צריך להסתיים ושארגונים אלו מקדמים את סיום הכיבוש, האם היא פועלת לרעת מדינת ישראל? ממש לא, מי שמאמין שהכיבוש מסכן את ישראל יראה בממשלת נורבגיה ידידה של ישראל שרוצה לקדם את טובת המדינה. ממשלת נורבגיה אכן מתנגדת לדרכה של הממשלה הנוכחית אבל זה לא הופך אותה לאוייבת של מדינת ישראל וברור למי יש אינטרס לשכנע את הציבור הישראלי שכל התנגדות למדיניות של הממשלה הנוכחית היא התנגדות למדינת ישראל.

הפגנת BDS, לונדון, אוקטובר 2015. טוויטר, צילום מסך
כל מי שטוען שהם תומכים בהם מסתכן בתביעת דיבה. הפגנה של BDS בלונדון/צילום מסך, טוויטר

לסיכום, צריך להבין שהמתקפה שמתנהלת כרגע נגד "שוברים שתיקה" היא מתקפה על הדמוקרטיה הישראלית מאחר ומטרתה האמיתית היא לחתור תחת הלגיטימיות של דעות שמתנגדות למדיניות של הממשלה הנוכחית. אפשר וראוי להתווכח ויכוח ענייני עם "שוברים שתיקה" כמו שאפשר וראוי להתווכח עם כל ארגון - מימין ומשמאל - שמטרתו להשפיע על הכיוונים האסטרטגיים של מדינת ישראל. אבל כל מי שחרד לדמוקרטיה הישראלית - ולא משנה אם הוא בעל דעות ימניות או שמאליות או אם הוא מסכים או מתנגד לפעילות של "שוברים שתיקה" - חייב להוקיע את המתקפה השיקרית והזדונית הזאת.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully