וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי אופקים יפגינו נגד דיירים ערבים: 5 דברים שצריך לדעת היום

רוני וולף

20.12.2015 / 7:35

ועדת השרים לענייני חקיקה תכריע בעניין ההצעה לאסור מסחר בשבת, עץ חג המולד יודלק ביפו, 39 שנים ל"תרגיל המבריק" של רבין ויומולדת לטל פרידמן

תושבי אופקים נגד הערבים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההפגנה בעפולה נגד מכירת דירות לערבים, בתחילת החודש/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום יפגינו תושבים באופקים נגד קנייה של מגרשים בשכונת נווה יעקב על ידי 14 משפחות בדואיות מרהט. רבים מהתושבים היהודים שרכשו דירות בפרויקט הקפיאו את הקנייה לאחר שנודע להם על זהות שכניהם לעתיד. בתחילת החודש נערכה הפגנה דומה בעפולה, עקב מכירת 27 מגרשים בעפולה עילית לאזרחים ערבים. התושבים טענו כי העירייה הייתה צריכה לסייע ליהודים ולא להניח למרבה במחיר לרכוש את הקרקעות. כמו כן, לדבריהם, הם חוששים כי העיר תהפוך לעיר מעורבת של יהודים וערבים ואף הוקם ועד פעולה שמנסה להביא לביטול המכרז.

ואם בא לי לקנות ספה בשבת?

מיקי זוהר, חידוש פתיחת מושב הכנסת, אפריל 2015. דוברות הכנסת,
ח"כ מיקי זוהר, הגיש הצעת חוק שיאסור מסחר בשבתות/דוברות הכנסת

אתם צריכים לדעת שהיום תכריע ועדת השרים לענייני חקיקה באחת מהצעות החוק המשמעותיות שעלו לדיון בכנסת ה-20, ולפיה תיאסר פעילות מסחר בשבתות. על פי הצעת החוק, אותה הגיש ח"כ מיקי זוהר (הליכוד), בית עסק שיחליט לפתוח את שעריו בשבת יקבל קנס הגדול פי שלושה מהפדיון היומי שלו באותה שבת, ויהיה חשוף לתביעה אזרחית של בעלי עסקים מתחרים שייראו עצמם נפגעים כלכלית מכך שאותו עסק נפתח בשבת. ההצעה מדברת אך ורק על חנויות בגדים, רהיטים וסופרמרקטים, ולא על מסעדות, בתי קפה ובתי קולנוע. אם אכן תזכה ההצעה לרוב בוועדת השרים שתתכנס היום בצהריים, הרי שכל סיעות הקואליציה יתחייבו לתמוך בקידום החוק.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

הדלקת עץ חג המולד ביפו

הכנות לקראת חג המולד, יפו, 14 בדצמבר 2015. ראובן קסטרו
ההכנות לקראת חג המולד, יפו/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים אירוע ההדלקה החגיגי של עץ האשוח העצום שהוצב במתחם אנדרומדה ביפו. העץ, שגובהו 15 מטרים, הוצב על ידי עיריית תל אביב ושבט הצופים האורתודוקסים. האירוע יכלול מופע זיקוקים והופעה. בנוסף לכך, רחוב יפת יואר באורות חג מולד מיוחדים בקטע שבין הרחובות יהודה מרגוזה ולואי פסטר, והעץ עצמו יואר מידי לילה במהלך חודש דצמבר.

"התרגיל המבריק"

ראש ממשלת ישראל לשעבר יצחק רבין. Charles Tasnadi, AP
39 שנים ל"תרגיל המבריק. יצחק רבין/AP, Charles Tasnadi

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 39 שנה, ב-20 דצמבר 1976, פיטר יצחק רבין בממשלתו הראשונה את שרי המפד"ל לאחר שנמנעו בהצבעת אי אמון בכנסת על חילול השבת בהבאת מטוסי F-15 לארץ. המטוסים הגיעו לארץ ביום שישי, דבר שגרם בעקיפין לחילול שבת. בעקבות האירוע הוגשה הצעת אי-אמון מטעם אגודת ישראל, ושניים מתוך שרי המפד"ל - שהייתה חברה בקואליציה - נמנעו בהצבעת אי האמון. רבין הגיב על-כך במהלך פוליטי שקיבל את הכינוי "התרגיל המבריק". בשלב הראשון פיטר את שרי המפד"ל ובשלב השני התפטר בעצמו והפך את ממשלתו לממשלת מעבר. בסופו של דבר הוביל המהלך להקדמת הבחירות למאי 1977, שבהן התרחש המהפך הפוליטי של עליית הליכוד לשלטון. בנוסף לכך הפך המהלך ל"קו פרשת מים" בתולדות הפוליטיקה הישראלית מכיוון שהוא הביא לפירוק "הברית ההיסטורית" בין תנועת העבודה לציונות הדתית.

יומולדת לטל פרדימן

טל פרידמן. אייל לנדסמן,
חוגג 52. טל פרידמן/אייל לנדסמן

אתם צריכים לדעת שהיום יחגוג השחקן טל פרידמן את יום הולדתו ה-52. פרידמן, הידוע בשלל הדמויות שאותן גילם בתכנית הבידור הסאטירית ארץ נהדרת במשך 11 עונות, נולד ב-20 בדצמבר 1963 בקריית אתא. הוא פרץ בשנת 1999, בתוכנית הלילה "חלומות בהקיציס" שם הופיע עם עמיתו לעתיד ב"ארץ נהדרת" איל קיציס. בתוכנית שיחק פרידמן בכל פרק דמות מוכרת אחרת מההיסטוריה האנושית. בנוסף להופעותיו כקומיקאי, פרידמן הוא מטאורולוג חובב ומוזיקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully