וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנדמאניה: גור פנדה בן ארבעה חודשים הוצג בגן החיות בוושינגטון

ביי-ביי הקטן, ששוקל שמונה ק"ג, הוצג בטקס בגן החיות בנוכחות עשרות עיתונאים וכבר הספיק לפגוש את האישה הראשונה ואת מקבילתה הסינית. הצוות מתרגש: "אנחנו מוכנים וזהירים. זה זן בסכנת הכחדה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

גור פנדה קטן בשם ב??יי-ב??יי (Bei Bei) הוצג ביום רביעי האחרון בהופעת בכורה בגן החיות בוושינגטון שבארצות הברית. המוני בני אדם הגיעו לצפות בחשיפה של הגור, שנולד ב-22 באוגוסט ולידתו צולמה ושודרה באמצעות מצלמה מקוונת, אשר ממשיכה לתעד כל תנועה שלו.

ביי-ביי כבר זכה לפגוש שתיים מהנשים החשובות בעולם - האישה הראשונה מישל אובמה, ומקבילתה הסינית, פנג לי יואן, ועתה הוא מרחיב את מעגל חבריו בהופעה רשמית בגן החיות. צוות המקום התרגש מאוד לקראת הופעת הבכורה. "אנחנו יודעים שאלפי אנשים רוצים לבוא לראות אותו ואנחנו מוכנים", סיפרה ברנדי סמית, שותפה בגן החיות הלאומי סמיתסוניאן שבוושינגטון.

גור פנדה ביי ביי מוצג בגן החיות בוושינגטון בארצות הברית. רויטרס
"מדובר במין שנמצא בסכנת הכחדה". ביי-ביי מוצג לציבור/רויטרס

בינתיים, מנסה הצוות להרגיל את ביי-ביי הקטן, ששוקל שמונה קילוגרמים, לקהל הצופה בו, ומכניס קבוצות קטנות של אנשים בהדרגה. "אנחנו מקבלים רק קבוצות קטנות כדי להרגיל את ביי-ביי לרעש", הסביר חואן רודריגז מצוות גן החיות.

להופעת הבכורה הוזמנו עשרות עיתונאים. איש צוות של גן החיות הרים את ביי-ביי והציג אותו לצופים. "אני מאוד זהיר", הסביר, "מדובר בזן שנמצא בסכנת הכחדה".

ואכן, הסיכויים של גורי פנדה לשרוד בטבע הם מאוד נמוכים. כך למשל, לביי-ביי נולד אח תאום שמת זמן קצר לאחר הלידה. גם אימו של ביי-בי היא תוצאה של הפריה מלאכותית, שבוצעה עקב הקושי של הדובים להתרבות. ובכל זאת, בשלוש השנים האחרונות נולדו שני גורי פנדה בגן החיות בוושינגטון.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
גור פנדה ביי ביי מוצג בגן החיות בוושינגטון בארצות הברית. רויטרס
"הרבה יותר קולני מאחותו הגדולה". ביי-ביי הקטן/רויטרס

סמית הסבירה את הסיבות ליחס המיוחד שמקבל הגור בוושינגטון, ואמרה כי בשנות ה-70 בעת ביקורו של הנשיא דאז ריצ'רד ניקסון בסין, הוא קיבל במתנה שני דובי פנדה - שלא היו בארצות הברית עד אותה עת - והתחייב להשיבם לסין כשיגיעו לגיל ארבע. כך, מתקיימת מאז "דיפלומטיית הפנדה", ולפיה דובי פנדה שגדלים בארצות הברית מוחזרים לסין בהגיעם לגיל ארבע. אותה דיפלומטיה הובילה גם לפגישה בין לי-יואן וביי-ביי הקטן.

לביי-ביי יש אח גדול, טאי שאן, שהועבר כבר לסין. גם אחותו הגדולה, באו-באו, שנולדה ב-2013, צפויה לשוב לסין בעוד כשנתיים. לדברי צוות הגן, "ביי-ביי הרבה יותר קולני מאחותו הגדולה. אין ספק שיש להם אישיות שונה".

בגן החיות מחכים מאוד לציבור שצפוי לפקוד את המקום מאז נפתח מתחם הפנדות שוב לקהל הרחב, ויתרה מכך, בגן ישנה תקווה גדולה להמשיך ולהביא גורי פנדות נוספות לעולם בשנים הקרובות.

גור פנדה ביי ביי מוצג בגן החיות בוושינגטון בארצות הברית. רויטרס
גור פנדה ביי ביי מוצג בגן החיות בוושינגטון בארצות הברית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully