וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדרום תיפתח הטובה- הטכנולוגיות החדשות של אינטל הוצגו בפני העובדים ומשפחותיהם

יניב גלעדי

17.12.2015 / 8:27

אינטל קריית גת מציגה: מחשב הולוגרמה ללא מקלדת, גלישה בגוגל ללא עכבר והעברת קבצים במהירות ללא כבל. 70% מהיצוא של חברת 'אינטל ישראל' מגיע מהמפעל שיציין בחודשים הקרובים 20 שנה לפעילותו ובמסגרת החגיגות, ילדי העובדים זכו להצצה על הפיתוחים הטכנולוגיים החדשים

צילום: שי מכלוף. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

כמעט 50 שנה אחרי שהוקמה והפכה לענקית השבבים בעולם, מציגה חברת אינטל תערוכה נודדת ברחבי העולם, על מנת לחשוף את הפיתוחים החדישים ביותר שבנתה. אותה תערוכה הגיעה גם למפעל בקריית גת, המציין בימים אלה 20 שנה לפעילותו. מוחו של המחשב או ליבת המעבדים – מיוצרת בקריית גת עבור מיליוני מחשבים בעולם, ומכיוון שהביקוש עולה על ההיצע, בקרוב מתוכננת התרחבות משמעותית בשטח המפעל ומספר העובדים.

גיא גרימלנד, דובר אינטל ישראל מבטיח כי התועלת ממהלכי ההתרחבות יוכוונו בעיקר עבור תושבי הדרום. "אנחנו נמצאים במהלך שדרוג ובינוי של המפעל לקראת טכנולוגיה יותר מתקדמת במהלך עלות של 6 מיליארד דולר. יש לנו מחויבות לממשלה לגייס עוד הרבה מאוד עובדים בעיקר מהדרום. כבר היום יש לנו בעובדי הבינוי בלבד, כאלפיים עובדים שמגיעים הרבה מאוד חברות מהדרום".


אהוד גלילי, טכנאי במפעל, מדמה את עבודתו השוטפת לעבודת חקלאי. "זה מדהים לראות את השבבים קמים לחיים", הוא מספר. "אתה כמו חקלאי שמגדל עץ ורואה את הפירות שלו. אתה רואה בתערוכה את החבר'ה הצעירים שנהנים מזה - את הפיתוחים העתידיים בתחומי הרפואה והתחבורה למשל". דן חכימי, עובד אחר, טוען כי אינטל שמה לה למטרה להעלים מהעולם את כבלי התקשורת השונים על ידי חיבור אלחוטי בשם Yגיג.

"אני יכול כבר היום לחוות חוויה של שימוש במחשב רגיל לכל דבר עם מקלדת ועכבר - הכול ללא כבלים", אומר דן. "כל מה שאני צריך בעצם זה את הטאבלט ותחנת עגינה. יכולים להיות לזה כל מיני שימושים כי התעבורה שמתאפשרת לך בחיבור האלחוטי הזה, הY-גיג, שהוא בעצם ב60 ג'יגה הרץ, מה שמאפשר רוחב פס מאוד גדול, זה מאפשר לך להעביר סרטים במהירות מאוד גבוהה אודיו, כל קובץ שתרצה יעבור במהירות מאוד גבוהה – ויירלס. כלומר, לאינטל יש איזושהי קונספירציה לשבור את כל חברות הכבלים בעולם לא רוצים אותם יותר חד משמעתית רוצים לרסק את הכבלים..".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully