וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום הבינלאומי לשוויון לבעלי מוגבלויות: 5 דברים שצריך לדעת היום

רוני וולף

15.12.2015 / 7:00

הכנסת תקיים דיונים בנושא זכויות בעלי מוגבלויות לאורך היום. ארגון "לתת" יציג את דוח העוני האלטרנטיבי לשנת 2015. ועדת העבודה והרווחה תדון בריבוי תאונות העבודה באתרי הבנייה, ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת הבוקר

היום הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות

כסא גלגלים. ShutterStock
כסא גלגלים/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום תציין הכנסת את היום הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות. משעות הבוקר ובמהלך היום יערכו עשר ישיבות של ועדות הכנסת בנושא, ובמקביל תוצג תערוכה של אמנים בעלי מוגבלות שכלית-התפתחותית הלומדים במכון לאומנויות תל-חי. בשעה 14:00 יערך באודיטוריום אירוע של השדולה למען אנשים עם מוגבלות במעמד יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין ויושבי-ראש השדולה, ח"כ אילן גלאון (מרצ) ויושבת-ראש הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד).

דוח העוני האלטרנטיבי לשנת 2015

עוני קשה בתחנה המרכזית הישנה, יוני 2015. ראובן קסטרו
עוני קשה בתחנה המרכזית הישנה, יוני 2015/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום יציג ארגון "לתת" את דוח העוני האלטרנטיבי לשנת 2015 בכנס השנתי של הארגון במכללה האקדמית תל אביב יפו. הדוח, שמציג את מדדי העוני ונתונים שונים על מצב העניים בישראל, מתפרסם כשבוע לאחר פרסום נתוני העוני של המוסד לביטוח לאומי, מהם עולה כי יותר מ-1.7 מיליון בני אדם בישראל חיים מתחת לקו העוני, בהם יותר מ-776 אלף ילדים. בניגוד למדד העוני הרשמי המתייחס רק להיבט ההכנסה, זה האלטרנטיבי אומד את מידת המחסור של האדם בדיור, השכלה, בריאות, ביטחון תזונתי והיכולת לעמוד ביוקר המחיה. בכנס ישתתפו בין היתר, שר האוצר משה כחלון ומנכ"לים בכירים בקבוצות המזון הגדולות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מגפת המוות באתרי הבנייה

בניין ברחוב פופל 1 בראשון לציון. דרור עינב
בניין ברחוב פופל 1 בראשון לציון/דרור עינב

אתם צריכים לדעת שהיום תדון ועדת העבודה והרווחה של הכנסת בריבוי תאונות העבודה בענף הבנייה. 50% מההרוגים בתאונות העבודה הם בענף הבנייה ורק בחודש שעבר נפלו אל מותם חמישה פועלי בניין באתרים שונים ברחבי הארץ. לפי נתוני משרד הכלכלה, בשנת 2014 נהרגו 31 עובדים בענף הבנייה, ובסך הכול נהרגו 62 בני אדם בתאונות עבודה בישראל בשנה שעברה והנתונים רק עולים בכל שנה. למרות הנתונים המחרידים, אין שום מדיניות אכיפה ומניעה יעילה מספיק שמנסה לשים קץ למחדל בענף הבנייה ולהפקרות של חיי הפועלים.

היום לפני 42 שנה: ההומוסקסואליות היא לא מחלת נפש

מצעד הגאווה ה-13 בירושלים, 18.9.2014. עומר מירון
מצעד הגאווה ה-13 בירושלים, 18.9.2014/עומר מירון

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 42 שנה, ב-15 בדצמבר 1973, הסירה האגודה האמריקנית לפסיכיאטריה מה-DSM (המדריך לאבחון וסטטיסטיקה של הפרעות נפשיות) את ההומוסקסואליות מרשימת מחלות הנפש. במהדורה השנייה של המדריך, שיצאה לאור בשנת 1968, עוד מופיעה הומוסקסואליות ברשימת ההפרעות הנפשיות, אך במהדורות שיצאו מ-1973 ואילך אין התייחסות להומוסקסואליות כהפרעה. ב-17 במאי 1990 נקט גם ארגון הבריאות העולמי בצעד דומה.

על דוכן העדים יעלה השופט

בית משפט השלום, ראשון לציון. שרון בוקוב
בית משפט השלום, ראשון לציון/שרון בוקוב

אתם צריכים לדעת שהיום יעיד שופט בית משפט השלום בראשון לציון, מנחם מזרחי, במשפטו של רפי רותם, חושף השחיתות ברשות המסים. מזרחי, עד תביעה מרכזי בתיק, היה סגנה של פרקליטת המחוז רות דוד כאשר השניים סגרו את תיק החקירה בתלונות של רותם. רותם מואשם שבחמש השנים האחרונות שלח כמעט מדי יום פקסים ומסרונים בלשון בוטה לגורמים שונים במערכת אכיפת החוק, בטענה כי טייחו את הפרשה, חיפו על עבירות חמורות מסיבות מושחתות והפרו הבטחה להגן עליו ועל שאר חברי "קבוצת ה-15", עובדי רשות המסים לשעבר, שחשפו שחיתויות לכאורה ברשות.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully