וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח על הפעלת סעיף 52: חמישה דברים שצריך לדעת היום

רוני וולף

14.12.2015 / 7:10

ח"כ כבל יציג דוח שמסכם שלושה שבועות של התייעצות בנוגע לסעיף במסגרת אישור מתווה הגז. ועדת שטרום תפרסם המלצותיה להגדלת התחרות בשוק האשראי. מכבי תל אביב תתארח אצל בני סכנין, ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת הבוקר

פרסום דוח המסכם את ההתייעצות בנוגע לסעיף 52 לקראת אישור מתווה הגז

הפגנה נגד מתווה הגז בתל אביב, 05 בדצמבר 2015. יותם רונן
הפגנות נגד מתווה הגז בתל אביב/יותם רונן

אתם צריכים לדעת שהיום יציג יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, דוח שמסכם שלושה שבועות של התייעצות בנוגע להפעלת סעיף 52 לחוק ההגבלים במסגרת אישור מתווה הגז. ח"כ כבר אמר באחד הדיונים שנערכו בשבוע שעבר בוועדה כי המתווה אינו נכון ואינו ראוי, וכי ראש הממשלה הבא ייאלץ לבטלו. "אני מציע לך ראש הממשלה לחשב מסלול מחדש - המתווה אינו נכון ואינו ראוי, וראשי ממשלות הבאים יהיו חייבים לבטלם, כי ההישג אינו נשען על התפיסה אלא מחזק את התפיסה שזה נהנה וזה עוד יותר. בתחילת הדיונים הייתי מלא בספקות וכעת אומר בפה מלא שיש לעשות כל שנדרש לעצור את המתווה העקום והרע". עקיפת סעיף 52 מחייבת את ראש הממשלה בנימין נתניהו, המכהן גם כשר הכלכלה, להתייעץ עם הוועדה, אולם נתניהו רק מתייעץ עם הוועדה ולמעשה אין בכוחה לעצור את המתווה שגובש.

פרסום המלצות ועדת שטרום בנוגע להגדלת התחרות בשוק האשראי

אילוסטרציה. ליבי, ShutterStock
הפרסום נדחה כבר כמה פעמים/ShutterStock, ליבי

אתם צריכים לדעת שהיום אמורה ועדת שטרום לפרסם את המלצותיה להגדלת התחרות בשוק האשראי. פרסום מסקנות הוועדה נדחה כבר כמה פעמים עקב מחלוקות הנוגעות לזהות המפקח על חברות כרטיסי האשראי ביום שאחרי פיצולן מהבנקים, השאלה אם להפריד גם את חברת כאל או רק את ישראכרט ולאומי קארד, וכן סוגיית ההגנות שיינתנו לחברות כרטיסי האשראי ביום שאחרי הפיצול. בנק ישראל התעקש שהבנקים יורשו להנפיק כרטיסי אשראי ובוועדת שטרום התנגדו לכך בתוקף. בבנק סבורים כי הגיוני וראוי לתת לבנקים אפשרות להנפיק כרטיסי אשראי, בייחוד לאחר פרסום הוראות בנק ישראל שייאסרו על הבנקים להחזיק בגופי הסליקה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

דיון הוועדה לביקורת המדינה ברפורמה לבריאות הנפש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שר הבריאות יעקב ליצמן מציג את הרפורמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום תדון הוועדה לביקורת המדינה ברפורמה לבריאות הנפש שנכנסה לתוקף ביולי האחרון. במסגרת הרפורמה, האחריות לבטח את שירותי בריאות הנפש הועברה ממשרד הבריאות לקופות החולים, והחולים נדרשים עתה לקבל אבחנה פסיכיאטרית כתנאי לקבלת טיפול. המתנגדים טוענים שיש בדבר הזה מעין "תיוג". לדבריהם, ישנן אוכלוסיות שאינן מאובחנות אך זקוקות לטיפול נפשי, כמו נפגעות תקיפה מינית, שבמקרים רבים פונות לטיפול פסיכיאטרי. גם הורים רבים נרתעים מלשלוח את ילדיהם לאבחון פסיכיאטרי בשל החשש מהתיוג.

מכבי תל אביב תתארח אצל בני סכנין

שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם טל בן חיים. ברני ארדוב
שחקני מכבי תל אביב/ברני ארדוב

אתם צריכים לדעת שהיום יינעל המחזור ה-14 בליגת העל, כשמכבי תל אביב תתארח אצל בני סכנין. האלופה תחזור לליגת העל לראשונה מאז שסיימה את דרכה בשלב הבתים של ליגת האלופות, שם השיגה שער בודד ולא צברה אף נקודה, וכעת היא מרוכזת כולה במשימת ההגנה על הכתר המקומי. בדוחא יפגשו הצהובים את הקבוצה חסרת היציבות של אלי כהן, שהרשימה לפני שבועיים עם ניצחון גדול בקריית שמונה, אבל חזרה לסורה במחזור הקודם עם הפסד ביתי לבאר שבע, שהותיר אותה במקום התשיעי בטבלה.

34 שנים ל"חוק רמת הגולן"

גדר המערכת, רמת הגולן, יוני 2015. ראובן קסטרו
רמת הגולן/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 34 שנה קיבלה הכנסת בשלוש קריאות את "חוק רמת הגולן" המחיל את החוק הישראלי על הרמה. החוק שחוקקה הכנסת ב-14 בדצמבר 1981, קובע כי "המשפט, השיפוט והמינהל של המדינה יחולו בשטח רמת הגולן". בכך באו לסיומן 14 שנים של ממשל צבאי מאז נכבשה הרמה מסוריה, אולם משמעותו המשפטית של החוק נתונה במחלוקת בקרב מומחי משפט בישראל. כמו כן, בתגובה לחוק קיבלה מועצת הביטחו של האו"ם את החלטה 497 שקבעה כי לסיפוח אין משמעות מבחינה בינלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully