וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית דין רבני אפשר לצעירה להתחתן שוב אף שבן 72 טען שנישא לה

13.12.2015 / 19:30

הגבר אמר כי קידש אותה במסיבה וסירב לתת לה גט כדי למנוע ממנה חיבור עם "אנשים שאינם הגונים". לבסוף נתן את הגט כפי שדרשו ממנו הדיינים, והאחרונים אף אפשרו לצעירה להינשא מחדש מידית, למרות שלא חלפו 3 חודשים מיום הגירושים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדיינים התעקשו על גט. בית הדין הרבני באשקלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית הדין הרבני האזורי באשקלון התיר בחודש שעבר צעירה בת 22, אף שגבר בן 72 טען כי הוא נישא לה במסיבת חברים, וכי לא רצה שתתחבר עם "אנשים שאינם הגונים" וחשש שהיא "תידרדר לקשר עם ערבים". הדיינים אף חרגו מהקביעה ההלכתית לפיה היא תיאלץ להמתין שלושה חודשים מאז הגירושים כדי להינשא בשנית, ונימקו את פסיקתם "ביטול החתונה במועד שנקבע יגרום הלבנת פנים", כלשונם, משום שהצעירה כבר קבעה את חתונתה עם בחיר לבה ונשלחו הזמנות לחבריהם.

האישה, שעלתה ממרוקו, ניגשה לבית הדין על מנת לקבל אישור יהדות ורווקות לפני חתונתה. ואולם, לאחר שבית-הדין אישר את יהדותה ורווקותה הגיע הגבר המבוגר וטען בפני הדיינים שהוא קידש אותה במסיבת חברים לפני עדים. הצעירה הכחישה את דבריו ואמרה שלא קיבלה טבעת במסיבה, אלא רק כשעמדו להיכנס למכונית, בתור מתנה ולא לפני עדים.

במהלך בירור שערכו הדיינים התגלה כי הצעירה התגוררה אצל הגבר במשך שלוש שנים, ובמהלכן קיימו עמה יחסי מין. בית הדין ציין כי הוא רואה בכך "מעשה חמור ביותר של ניצול מיני של נערה תמימה, תמורת התמיכה שתמך בה לדבריו, ובכך בוודאי גרם לה נזק נפשי". בהמשך הליך הבירור, עד אחד מטעם הגבר טען בפני הדיינים שחברו אכן העניק לצעירה טבעת וקידש אותה. בתגובה, דרש בין הדין מהאיש שייתן לה גט כדי שתוכל להינשא, אך הוא סירב בטענה שבאמצעות הקשר, הוא ישמור עליה מ"נישואין לא רצויים", כלשונו.

דרישתם של הדיינים, שחששו שהאישה תישאר עגונה, נענתה ובן ה-72 נתן את הגט. אלא שאז התעורר בעיה הלכתית נוספת – אישה לא יכולה להינשא שלושה חודשים לאחר שנפרדה מגבר. למחרת מסירת הגט ניגשה האישה לבית הדין וטענה שוב, כי לא היו קידושין בינה לבין הגבר וכי לא היה צורך בגט. כמו כן, הבהירה כי היא מעוניינת להינשא מיד משום שנקבע מועד לחתונה, נשכר אולם ונשלחו הזמנות. כדי להקל עליה, פנה בית הדין לגבר וביקש ממני להביא עדים נוספים שראו את הצעת הנישואין – אך האחרון התחמק וניתק את הקשר עמם.

לאחר דיונים ממושכים, פסק בית הדין כי יש להתיר לאישה להינשא מיד וכי לגבר שנישא לה בחטף היו "אינטרסים ונגיעות גדולות" משום שחי איתה "חיי אישות, הוציא עליה כסף, ובוודאי שיש לחוש שרוצה לנקום בה על כך שהחליטה להיפרד ממנו ולחיות עם אחר". בית הדין אף הוסיף כי הגט שניתן לה היה "לחומרא" ולכן פסקו הדיינים בהחלטתם כי "הואיל וכבר עשתה המבקשת מעשה לקבוע מועד לחתונה וכבר נשלחו הזמנות וביטול החתונה במועד שנקבע יגרום הלבנת פנים של גילוי לא נעים על האישה, שחיה עם זקן שניצל אותה מינית, מלבד הלבנת הפנים מעצם דחיית החתונה, נראה שניתן להתיר לה להינשא מיד, ואין צורך לערוך בירור נוסף כלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully