וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ש"ס מקדמת תכנית להסרת הפיקוח הכספי על המועצות הדתיות

10.12.2015 / 11:03

המפלגה מחזיקה באופן בלעדי במשרד לשירותי דת, שאחראי על 132 מועצות דתיות - המטפלות בין השאר בנישואים, בשירותי קבורה ובמקוואות. לפי תכנית חדשה, 14 מתוכן ייפרדו מהחשב המלווה ויפעלו באופן עצמאי. "נפרדים מכבלי הבירוקרטיה וההגבלות"

המועצה הדתית בירושלים. גוגל מפות, אתר רשמי
ייפרדו מהחשב המלווה. המועצה הדתית בירושלים/אתר רשמי, גוגל מפות

אחרי שש"ס קיבלה לידיה את השליטה הבלעדית במשרד לשירותי דת, בכירי המשרד החליטו לנקוט שורת צעדים שמטרתם להפחית את הרגולציה והפיקוח על המועצות הדתיות. כחלק מהתכנית החדשה, 14 מועצות דתיות ייפרדו מהחשב המלווה, כך שיוכלו להתנהל כספית באופן עצמאי.

המועצות הדתיות, שתקציבן בשנה שעברה היה 456 מיליון שקל, אחראיות למתן שירותי הדת היהודיים ברשויות המקומיות. הן נתונות לאחריות המשרד לשירותי דת ולפיקוחו. המועצות נוסדו ביוזמת הרבנות הראשית עוד לפני קום המדינה, ואחרי ההכרזה הוחלט כי ימשיכו לפעול כגופים ביצועיים ומנהליים. בין היתר, מטפלות המועצות הדתיות, שבראשן עומדים רבני היישובים, בכשרות ושחיטה, בנישואים, בשירותי קבורה ובמקוואות.

עם הקמתו מחדש של המשרד לשירותי דת ב-2006, כפה עליו משרד האוצר תכניות הבראה ומינוי חשבים מלווים, עקב מצבן הכספי הקשה של המועצות הדתיות. במשרד הדתות טוענים כי מתוך 132 המועצות הדתיות הקיימות, אצל רובן התזרים התפעולי מאוזן ואף חיובי. "רוב תכניות ההבראה הסתיימו ורוב המועצות הדתיות נמצאות במצב מאוזן ואף יותר מכך", אמר חזי כהן, מנהל אגף בכיר לתכנון ותקצוב במשרד לשירותי דת. לפי התכנית הנוכחית, מועצות דתיות שהצליחו לצאת מהגירעון הכספי ידריכו את אלה שטרם התייצבו כלכלית.

טקס חילופי שרים במשרד לשירותי דת, מאי 2015. משרד לשירותי דת, מערכת וואלה! NEWS
טקס חילופי תפקידים במשרד לשירותי דת, בחודש מאי האחרון/מערכת וואלה! NEWS, משרד לשירותי דת

גורם בכיר במשרד לשירותי דת טען כי המועצות הדתיות שעמדו בפני קריסה מוחלטת ב-2009, הצליחו להיחלץ מהמצב הכספי הקשה בזכות תכנית ההבראה. לפי הערכות, התכנית נאמדת ביותר ממאה מיליון שקל, וחלק מהכסף - יותר משבעה מיליון שקל בשנה - נועד לתשלום לחשבים מלווים שסייעו לצמצם את הגירעון המצטבר.

מנכ"ל המשרד, עורך הדין עודד פלוס, דחה את החשש מכך שאחרי שהמועצות הדתיות ייפרדו מחשבים מלווים, הן יחזרו לגירעון. "יהיה מעקב נוסף לבל נגיע חלילה לחורים וחובות כספיים", אמר. פלוס הסביר כי "הבשורה הגדולה ביותר היא ללא ספק הפרידה מהחשבים המלווים. אנחנו משחררים בעצם את המועצות הדתיות מתלות ומכבלי הבירוקרטיה וההגבלות הטכניות שהקשו עליהן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

ח"כ אזולאי: "בשורה עבור המועצות הדתיות"

פלוס, שמשתתף היום בכנס ראשי המועצות הדתיות ברחובות, הוסיף כי מדובר "בשינוי של ממש". לדבריו, "המועצות הדתיות, שבשנים האחרונות איזנו משמעותית את מצב קופתן, יוכלו סוף סוף להתנהל עצמאית ולקדם פרויקטים וחידושים בתחום השירות והטכנולוגיה. זאת עוד מבלי להתייעץ עם גורם כספי נוסף, שאינו מכיר את האתגרים העומדים בפני ראש המועצה הדתית".

השר לשירותי דת דוד אזולאי (ש"ס) בירך על המהלך. "זוהי בשורה של ממש עבור מנהלי ועובדי המועצות הדתיות בכל הארץ. אני חושב שעשינו מהלך נבון, אין ספק שהמועצות הדתיות הוכיחו עבודה יעילה וחסכונית, כך שיוכלו כעת בכסף שהתפנה ממימון החשב המלווה לקדם ולבצע מיזמים חדשים לטובת הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully