וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם יציינו את יום זכויות האדם: 5 דברים שאתם צריכים לדעת היום

רוני וולף

10.12.2015 / 7:00

דוח של האגודה לזכויות האזרח מציג תמונה עגומה למדי של מצב זכויות האדם בישראל, בשטוקהולם ובאוסלו יחולקו פרסי הנובל לשנת 2015, ריבלין ידליק נרות חנוכה בניו יורק, ועוד שני דברים שאתם חייבים לדעת הבוקר

יום זכויות האדם הבינלאומי

נאום אבו-מאזן בעצרת הכללית של האו"ם. 29 בנובמבר 2012. רויטרס
"הכרזה לכל באי עולם בדבר זכויות אדם" נחתמה בעצרת הכללית של האו"ם/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום הוא יום זכויות האדם הבינלאומי. היום לפני 67 שנה נחתמה "הכרזה לכל באי עולם בדבר זכויות אדם" בעצרת הכללית של האו"ם. דוח של האגודה לזכויות האזרח המתפרסם היום, מציג תמונה עגומה למדי של מצב זכויות האדם בישראל בשנה האחרונה. בין היתר מציינת האגודה את הפגיעה בזכות לביטחון ולשלמות הגוף בעקבות ההסלמה הביטחונית על רקע אירועי הר הבית, לצד השימוש ההולך וגובר במעצרים וצווי הרחקה מנהליים נגד יהודים וערבים תושבי ישראל. עוד מציינת האגודה את קידום "חוק המישוש" שהחל כתוצאה מההסלמה הביטחונית ולמעשה מאפשר למשטרה לבצע חיפוש על גופו של אזרח ללא חשד ממשי.

נובל 2015

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
סמל פרס הנובל/מערכת וואלה, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום – יום מותו של אלפרד נובל – יתקיימו באוסלו ובשטוקהולם הטקסים שבהם יוענק פרס נובל לזוכים הנכבדים. פרס נובל לשלום ניתן השנה לארגון שפעל למען הדמוקרטיה בתוניסיה, על תרומתו לבניית דמוקרטיה פלורליסטית. זאת, על רקע אירועי האביב הערבי שאירעו במדינה בשנת 2011. ראשי הארגון יקבלו את הפרס מידי יו"ר ועדת הפרס באוסלו, ולפי כללי הטקס אף יישאו דברים. הזוכים בפרסים בתחומי המדעים יקבלו אותם מידי מלך שבדיה. אחרי הטקסים יתקיימו נשפים רשמיים שבהם יחגגו חמשת הזוכים את 1.2 מיליון הדולר שיתווספו לחשבון הבנק שלהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ריבלין מדליק נרות בניו יורק

הנשיא ראובן ריבלין ונשיא ארצות הברית ברק אובמה באירוע הדלקת נרות בבית הלבן, דצמבר 2015. קובי גדעון / לע"מ, מערכת וואלה
ריבלין ואובמה, אתמול/מערכת וואלה, קובי גדעון / לע"מ

אתם צריכים לדעת שהיום ידליק ריבלין, המבקר בימים אלה בארצות הברית, נרות חנוכה עם שגרירים מרחבי העולם בטקס שייערך בניו יורק. אמש הדליק נשיא המדינה נרות עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה ורעייתו בטקס שנערך בבית הלבן לאחר פגישתם של השניים בחדר הסגלגל. היה זה ביקורו הראשון של ריבלין בוושינגטון כנשיא והוא הסתיים בהצהרה משותפת שבה אמר אובמה כי "הישראלים והפלסטינים חייבים למצוא דרך לחדש את השיח לשלום. למרות ששלום אמת נראה רחוק, חשוב לנסות, ואני יודע שהנשיא ריבלין חרט על דגלו לשפר את השיח בין שני העמים".

פסטיבלים בתל אביב ובירושלים

סימני החנוכה מוקרנים על חומות העיר העתיקה בירושלים. דצמבר 2015. רויטרס
חנוכיה מוקרנת על חומות העיר העתיקה בירושלים/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיימו שלל אירועי חנוכה ופסטיבלים ברחבי הארץ, בהם פסטיבל בלוז חנוכה בצוללת הצהובה והפסטיבל לקולנוע יהודי בירושלים. בעיר הלבנה ייערך פסטיבל תל אביב לשירה שיתחיל היום ויסתיים ביום שבת. בפסטיבל ישתתפו מיטב המשוררים, המוזיקאים והשחקנים, ובהם חביבה פדיה, נינט טייב, כנסיית השכל, מנחם פרי, חגי ליניק, ישראל ברייט, מאיה בז'רנו, דרור בורשטיין, אלונה קמחי, יערה שחורי, שלום רצבי, דינה פורת, חיים גורי, אריאל הורביץ, מיכאל וולפה, נתן זך, עמוס עוז, גבריאל מוקד, יעל אבוקסיס, לאה איני, אוהד פישוף, קובי מידן, מנחם בן, נוית בראל, ערן הדס, עוזי וייל, רנה ורבין, נועם ענבר, יונתן לוי, ועדת חריגים, שמעון אדף, הילה להב, אריאל ברונז, רוני סומק, אנה הרמן, אופיר משרקי, נועם פרתום, יהוא ירון, חמי רודנר, ואן נויין ותומר שרון.

המכבים נגד הגרמנים

דווין סמית' מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
משחק גורלי/יוסי ציפקיס

אתם צריכים לדעת שהיום תעלה מכבי תל אביב למשחק גורלי נוסף, כשתארח את באמברג במחזור התשיעי של שלב הבתים ביורוליג. הקבוצה של ז'אן טבק, שניצחה רק בשניים משמונת משחקיה עד כה, יודעת שהפסד יחסל סופית את סיכוייה להעפיל לשלב הבא, בעוד שגם ניצחון לא יעזור לה להימנע מהדחה שתשלח אותה ליורוקאפ, אם דרושאפקה תנצח את צסק"א במוסקבה ביום שישי. המכבים מקווים שחג החנוכה יעזור להם להשיג את הנס הדרוש, למרות שמדובר במשחק חשוב גם לאורחים מגרמניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully