וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טביעת התינוק בהרצליה: נדחתה בקשת המשטרה לנתח הגופה עקב סימנים עליה

הסימנים שהתגלו על גופתו של התינוק שטבע למוות אתמול בבריכת נוי עוררו את חשדם של השוטרים והם ביקשו לנתחה על מנת להחליט אם לבדוק חשד לגרימת מוות ברשלנות. הבקשה נדחתה על ידי בית המשפט בעקבות התנגדות המשפחה. צפו בדיווח באולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

בית משפט השלום בתל אביב דחה היום (רביעי) את בקשת המשטרה לנתח את גופת התינוק שטבע אתמול למוות בבריכת נוי בהרצליה לאחר שטענה כי יש צורך לבדוק סימנים שהתגלו על גופו על מנת להחליט אם קיים חשד לגרימת מוות ברשלנות. דחיית הבקשה הגיעה בעקבות התנגדות המשפחה, ובית המשפט קבע כי סיבת המוות היא טביעה. כעת, במשטרה שוקלים לערער על הפסיקה.

השופטת לימור מרגולין-יחידי קסבעה כי מדובר, על פניו, בטביעה, וכי אין אינדיקציות אחרות לסיבת המוות. על פי סמכותה ולאחר התלבטות, פסקה כי היא "מקבלת את רצון המשפחה להימנע מנתיחה".

בריכת הנוי בה טבע התינוק. הרצליה, 8 בדצמבר 2015. עידן אהרון, מערכת וואלה! NEWS
בריכת הנוי שבה טבע התינוק/מערכת וואלה! NEWS, עידן אהרון

התינוק, כבן שנה וחצי, טבע בבריכת נוי בגן ציבורי ברחוב סוקולוב בהרצליה. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו תוך כדי פעולות החייאה במצב אנוש לבית חולים מאיר בכפר סבא, שם נקבע מותו.

מבדיקה ראשונית עלה כי הפעוט הגיע יחד עם אמו לגן הציבורי, ומסיבה שאינה ברורה הגיע לבריכת המים ונפל לתוכה. כאשר הבחינה האם שהיא לא רואה את בנה, היא החלה לחפש אותו ומצאה אותו בבריכה. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות המקרה ומתחם הבריכה נסגר למבקרים.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
הבריכה שבה טבע הפעוט בן השנה וחצי ברחוב סוקולוב בהרצליה, 8 בדצמבר 2015. עידן אהרון, מערכת וואלה! NEWS
הבריכה שבה טבע הפעוט בן השנה וחצי ברחוב סוקולוב בהרצליה, 8 בדצמבר 2015/מערכת וואלה! NEWS, עידן אהרון

אורלי לביד ברזל, מנהלת מרחב מרכז של עמותת "בטרם", התייחסה לנושא בריאיון לאולפן וואלה! NEWS ואמרה כי "יש מעט מקרים שאי אפשר למנוע, את רוב המקרים ניתן למנוע". לדבריה, "זהו מקרה שיש בו שילוב גם של גורמים התנהגותיים וגם של הסביבה הפיזית - בריכת הנוי, באמצע פארק, ליד גן שעשועים, מקום שילדים מסתובבים בו, היא סכנה. המקרה הזה מראה שהגידור לא מנע מהילד להגיע למים. מים הם דבר מאוד אטרקטיבי לילדים קטנים. ילדים קטנים נמשכים למים, זה כיף, הם לא מבינים, הם לא יכולים להבין את הסכנה שבזה. לצערנו, לפעמים גם מבוגרים לא מבינים את הסכנה. ההבנה שגם עומק של מספר סנטימטרים של מים הוא כל כך מסוכן עבור תינוקות וילדים קטנים. לתכנן את הפארק בצורה כזאת שיש כזאת סכנה במקום שהוא כולו מכוון ילדים. ילדים אמורים להיות שם אבל הם לא אמורים להסתכן".

היא הוסיפה: "היו 14 מקרי טביעה שהסתיימו במוות מתחילת השנה, את כולם ניתן היה למנוע. אנחנו רוצים לזכור שהילדים הם ילדים והם מפתיעים אותנו, אז אם מדובר בילד קטן שעדיין זוחל, ויום אחד הוא נעמד ומתחיל ללכת, ההורים צריכים לקחת את זה בחשבון ולחשוב תמיד צעד אחד קדימה. אם הילד שלי רגיל להיות צמוד אליי בגן שעשועים ולא לזוז ממני, אני צריכה לקחת בחשבון שיום אחד הוא יתפוס אומץ וירוץ משם. אנחנו צריכים להיות אחראים על חיי הילדים שלנו. באים איתם לגן שעשועים, זה לא המנוחה שלנו, זה הכיף שלהם ואנחנו צריכים להיות מאוד מאוד עירניים ודרוכים. כשיש מקורות מים צריך להיות ליד הילדים במרחק נגיעה, כך שניתן לתפוס אותם ולמנוע מהם ליפול לבריכה. אנחנו נמצאים שם כדי לשמור על הילדים שלנו. הם לא יודעים להיזהר בעצמם מהסכנות, אחריות שלנו המבוגרים לשמור עליהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully