וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפורסם דוח העוני לשנת 2014: חמישה דברים שצריך לדעת היום

רוני וולף

9.12.2015 / 7:15

חידון התנ"ך למבוגרים ייערך בבנייני האומה בירושלים, ריבלין ידליק נרות עם אובמה בוושינגטון, היום הבינלאומי נגד שחיתות יצויין ברחבי העולם ומכבי תל אביב תשחק באוקראינה נגד דינמו קייב. כל מה שאתם צריכים לדעת היום

יותר מדי עניים: יוגש דוח העוני לשנת 2014

עוני קשה בתחנה המרכזית הישנה, יוני 2015. ראובן קסטרו
עוני ב-2015: התחנה המרכזית הישנה בתל אביב/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום יגיש מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, פרופ' שלמה מור יוסף, את דוח העוני והפערים החברתיים לשנת 2014 לשר הרווחה חיים כץ, במסיבת עיתונאים שתערך בכנסת. הדוח סוקר את שיעורי העוני בישראל, שהוא בין החמורים בקרב המדינות המפותחות. בשנת 2013 חיו בישראל 432,600 משפחות עניות, 1,658,200 בני אדם עניים ומתוכם 756,900 ילדים. באותה שנה, אדם יחיד שהשתכר פחות מ?2,989 שקלים נחשב עני, וכך גם זוג עם הכנסה הנמוכה מ?4,783 שקלים לחודש. משפחה בת חמש נפשות הייתה זקוקה בשנה זו להכנסה של 9,000 שקלים לחודש כדי שלא תיחשב ענייה.

חידון התנ"ך למבוגרים

ספר תנ"ך שהוברח מסוריה לישראל בפעילות של המוסד והוצג בספרייה הלאומית, 5 באוקטובר 2014. AP
ספר תנ"ך שהוברח מסוריה ומוצג בספרייה הלאומית/AP

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים חידון התנ"ך הארצי למבוגרים בסימן סבלנות וסובלנות בין השעות 17:45-20:00 בבנייני האומה בירושלים, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט. השלבים המקדימים כללו מאות מתמודדים מכל רחבי הארץ, אך בשלב הגמר יתמודדו 12 מועמדים בלבד. הזוכים בחידון התנ"ך הארצי למבוגרים ייצגו את ישראל בשנה הבאה בחידון התנ"ך הבינלאומי למבוגרים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

ריבלין מדליק נרות עם אובמה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ידליקו יחד נרות. ברק אובמה וראובן ריבלין/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום ייפגש נשיא המדינה, ראובן ריבלין, עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בבית הלבן בוושינגטון. לאחר הפגישה ישתתפו שני הנשיאים ורעיותיהם באירוע הדלקת הנרות הרשמי של הבית הלבן לכבוד חג חנוכה. מחר יערוך הנשיא טקס הדלקת נרות חנוכה גם בניו יורק, עם שגרירים מרחבי העולם לאו"ם ויקיים פגישות עבודה. אתמול נפגש הנשיא עם מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט, מיץ' מקונל, עם חבר בית הנבחרים קווין מקארתי הרפובליקני ועם מנהיגת המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים ננסי פלוסי.

היום הבינלאומי נגד שחיתות

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את היום הבינלאומי נגד שחיתות, שנקבע על ידי האו"ם כיום להעלאת המודעות הציבורית לשחיתות ולדרכים שבהן אפשר להילחם בתופעה. מאז שהיום התקיים לראשונה בשנת 2003 מארגניו, תכנית האו"ם לפיתוח ומשרד האו"ם לסמים ופשע, אומרים שחוסר הסובלנות כלפי שחיתות גדלה. העדות לכך היא המספר ההולך וגדל של פוליטיקאים ומנכ"לים שנשפטו והורשעו בפשעי שחיתות. שחיתות היא השימוש לרעה במשרה ציבורית על מנת להשיג טובות הנאה או רווח אישי, והמצב שבו אנשים בעלי סמכות מנצלים את האמון שניתן בהם כדי לקדם את טובתם האישית, תוך פגיעה באינטרסים של האנשים שבחרו בהם, או באנשים שמשלמים להם כדי לקבל שירות.

מכבי תל אביב באוקראינה

שחקני מכבי תל אביב ערן זהבי, שלומי אזולאי, דור מיכה, טל בן חיים חוגגים. ברני ארדוב
טל בן חיים, דור מיכה, ערן זהבי ושלומי אזולאי - שחקני מכבי תל אביב/ברני ארדוב

אתם צריכים לדעת שהיום תנעל מכבי תל אביב בכדורגל את קמפיין ליגת האלופות שלה כשתתארח אצל דינמו קייב. האלופה הישראלית, שהפסידה בכל חמשת משחקיה עד כה בשלב הבתים, העמידה מאזן שערים עגום של 15:1 ואיבדה סיכוי להעפיל לשלב הבא, תנסה לנצל את העובדה שהאוקראינים יארחו את המשחק ללא קהל בעקבות עונש שספגו על התפרעות גזענית של אוהדיהם. אלא שדינמו קייב יודעת שניצחון יעלה אותה לשמינית הגמר, והיא הפייבוריטית הברורה לנצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully