וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: תושבי עפולה הם לא הגזענים בסיפור הזה

8.12.2015 / 13:30

נדרשת מידה רבה של חוצפה כדי לדון את תושבי עפולה ואופקים לחומרה על היחס שלהם לשכונה ערבית בעירם ונדרשת גסות רוח כדי להעז לכנות אותם גזענים. ולא שאין גזענות בסיפור הזה, יש בהחלט, אבל לא מהצד היהודי

שטח בעפולה עילית עליו אמורות להבנות 45 יחידות דיור שיאוכלסו בידי אזרחים ערבים מישובים סמוכים, דצמבר 2015. שלומי גבאי
הגבעה שעליה אמורים להיבנות בתי השכונה/שלומי גבאי

"המפגינים היהודים גזענים", קראה הכותרת באתר YNET אתמול, בהתייחס לאחת משתי מחאות אזרחיות שפרצו, בעפולה ובאופקים, לאחר שהתברר כי אזרחים ערבים רכשו דירות במיזמי בנייה חדשים בערים הללו. ההאשמה בגזענות הפכה לנשק הקל ביותר לשליפה בשיח הציבורי הישראלי ואתרי החדשות אוהבים להטיח את ההאשמה הזאת יותר משצעירים ערבים אוהבים לדקור יהודים בזמן האחרון, שזה לא מעט.

"תמיד יש כאלה שלא יודעים לקבל את השונה", טענה אימאן, ערביה תושבת יפיע המתעתדת לגור בעפולה. זאת הגרסה הרכה יותר של ההאשמה בגזענות. אבל תושבי עפולה אינם גזענים, הם מפחדים מגזענות. של ערבים. לתושבי עפולה אין בעיה עם "השונה", יש להם בעיה רק עם ערבים. לאחר שלא אחד ולא שנים מיהודי העיר נרצחו על ידי ערבים. אם בחברה היהודית יש בעיה יוצאת דופן של גזענות - ואני סבור שאין - אז חייבים להסכים שבחברה הערבית זאת לא "בעיה" אלא שריפת קוצים משתוללת שמאיימת להחריב את החברה הזאת מבפנים. איך אני יודע שהחברה הערבית נגועה עד לשד עצמותיה בגזענות ממארת? אני קורא חדשות. אני רואה איך מאות צעירים, לפעמים ילדים ממש, יוצאים מביתם אחוזי טירוף גזעני, אוחזים סכין או מספרים, מה שבא ליד, ורצים ברחובות עם קצף על השפתיים בחיפוש אחר יהודי להרוג. יהודי, לא ישראלי, לא "ציוני", לא חייל או שוטר בהכרח, דווקא יהודי.

איכשהו, הגזענות הבוטה והאלימה הזאת, שהולכת ולובשת לנגד עינינו מימדים של מגיפה מתוך סרט זומבים, לא זוכה בכלל להיקרא גזענות. לא באתרי החדשות הישראלים ולא בפי הנשיא אובמה או ראש הממשלה נתניהו. קוראים לה בכל מיני שמות מכובסים, רובם הומצאו על ידי הערבים עצמם כמו "אינתיפאדה" ו"התנגדות", אבל גם השמות האחרים כמו "טרור" ו"פיגועים" הם כינויים מכובסים ומעומלנים היטב. האמת הלא נעימה היא שמדובר בגזענות. עמוקה, מושרשת, מגובה באופן גורף על ידי מוסדות השלטון, התקשורת, התרבות והדת הערביים. "מוות לערבים" נחשבת לאמירה גזענית בישראל, אפילו לא "שנויה במחלוקת" אלא קיצונית ממש. בערבית, "מוות ליהודים" עוברת ליד האוזן כמו "בוקר טוב" ו"אינשאללה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קרקעות באופקים שנקנו ע"י בדואים/מערכת וואלה!, צילום מסך

נדרשת מידה רבה של אטימות וחוצפה כדי לדון את תושבי עפולה ואופקים לחומרה על היחס שלהם לשכונה ערבית בעירם ונדרשת גסות רוח מיוחדת כדי להעז לכנות אותם גזענים. השתגענו? יום יום בחודשיים האחרונים מנסים צעירים ערבים לרצוח יהודים. בכל חלקי הארץ, בכל שעות היממה, בכל האמצעים. אלה התוצאות הנראות לעין של סרטן הגזענות שאוכל את החברה הערבית בכל פה, ותושבי עפולה שעורכים הפגנה קטנה, שקטה ולא אלימה, הם המוקעים כגזענים?!

אנחנו הישראלים אוהבים להתלונן על היחס המפלה לו אנו זוכים בתקשורת העולמית, שהופכת את הסיפור על ראשו: מציגה את הערבים כקורבנות תמידיים ומאשימה בגזענות ואלימות את הישראלים, שעושים מאמצים על אנושיים להימנע מאלימות גם כשחייהם בסכנה. אבל התקשורת שלנו עושה בדיוק אותו דבר. כשנפסיק לטשטש ולחפות על הגזענות הערבית אצלנו בבית, נוכל להתחיל לבוא בטענות לבריטים ולאמריקאים.

seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully