וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המוסד הבא הוא יוסי כהן, ראש המועצה לביטחון לאומי

7.12.2015 / 21:13

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי כהן, ששימש בעבר סגן ראש המוסד, יחליף את תמיר פרדו, והודה גם למועמדים האחרים לתפקיד. "כהן עתיר ניסיון והישגים ובעל יכולת מוכחת בתחומים מגוונים של פעילות המוסד"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

ראש המוסד הנכנס הוא יוסי כהן, היועץ לביטחון לאומי בלשכתו של ראש הממשלה - כך הודיע הערב (שני) בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת. כהן יחליף בתפקיד את תמיר פרדו, המסיים את תפקידו, וכיהן בעבר בתפקיד סגן ראש המוסד. כהן היה אחד המועמדים לתפקיד לצד נ', סגנו של פרדו, ומנכ"ל המשרד למודיעין ועניינים אסטרטגיים, רם בן ברק.

"יוסי שימש כראש המל"ל בשנים האחרונות. הוא עתיר ניסיון והישגים ובעל יכולת מוכחת בתחומים מגוונים של פעילות המוסד", אמר נתניהו. "הוא בעל כושר מנהיגות ובעל הבנה מקצועית, שאלה תכונות הנדרשות ממי שעתיד להוביל את הארגון".

כהן, בן 54, הוא נשוי, אב לארבעה וסב לנכדה. הוא התגייס למוסד בשנת 1983 ושובץ ביחידה מבצעית, לאחר מכן היה מפקד יחידות מבצעיות ובשנים 2011-2006 פיקד על אגף מבצעי במוסד ובשנים 2013-2011 היה סגן ראש המוסד וממלא מקומו. בשנת 2013 נכנס לתפקיד יועץ לביטחון לאומי לראש הממשלה וראש המטה לביטחון לאומי.

יוסי כהן, תעודת זהות. נועם מושקוביץ, עיבוד תמונה
מחליפו של פרדו. יוסי כהן/עיבוד תמונה, נועם מושקוביץ
ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש המוסד הנכנס יוסי כהן בטיסה לניו יורק, ספטמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
"בעל כושר מנהיגות". נתניהו וכהן/צילום מסך, טוויטר

בהמשך, התייחס נתניהו גם לשני המועמדים האחרים לתפקיד. "אני מבקש להודות לשני המועמדים האחרים, המצוינים, שהתמודדו על התפקיד. נ', שזהותו חסויה עדין, ורמי בן ברק, שהיום מנכ"ל משרד המודיעין", אמר. "הם אנשים שעם ישראל חייב להם רבות. אני בטוח שהם ימשיכו לשרת בנאמנות את מדינת ישראל, כל אחד בדרכו".

ראש הממשלה דיבר גם על פעילותו של המוסד וחשיבותו הגבוהה. "המוסד ימשיך לבצר את כוחנו באמצעות פעולות ומבצעים שהשתיקה יפה להן", אמר נתניהו. "בצד המודיעיני חייב להתאים את יכולתיו לעידן הסייבר והטכנולגיה המתקמדת. עליו להיות בין גופי המודיעין והביון הטובים ביותר בעולם. בצד המבצעי המוסד ימשיך לסייע לפתח קשרים מדיניים ברחבי העולם, לרבות עם מדינות ערביות ומוסלמיות".

(עדכון ראשון: 18:45)

ראש המוסד תמיר פרדו בכניסה לישיבת הממשלה – 22 בפברואר 2015. רויטרס
יסיים את תפקידו. פרדו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully