וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לצוקרברג הבא- מרתון פיתוח במסגרת שבוע היזמות בדימונה

יניב גלעדי

8.12.2015 / 8:12

תחרות ה'האקתון' שנערכה השבוע בדימונה - חיבור מילים של "האקינג" (פריצה) ומרתון הייתה חגיגה של יזמות וטכנולוגיה מקומית. עשרות משתתפים מכל טווח הגילאים והמקצועות חולקו לקבוצות עבודה במטרה לפתח מיזם חדש ומבטיח - משלב בסיס עד להיתכנות

צילום: בני בן סימון. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

שבוע יזמות שהתקיים השבוע בדימונה משך אליו צעירים וצעירות סקרנים ממגוון תחומי עיסוק. בתיכון זינמן בעיר, נערכה תחרות טכנולוגית בשם 'האקתון' – בה נדרשו 70 משתתפים לפתח מוצר חדש בתוך יממה אחת. הקבוצות התארגנו לרוב באופן ספונטני לחלוטין , כאשר המשתתפים לא מכירים אחד את השני, אלא מגיעים לתחרות, נפגשים, מדברים, וכשנוצר הקליק – הם מתחילים לעבוד ביחד.

עם חלק מהחלומות הגיעו המתחרים כבר מהבית, וניתנה להם ההזדמנות להגשים אותם בתחרות. עצם ההתנסות בתחרות העניקה למשתתפים כלי עבודה מגוונים ויעילים, שישמשו אותם בעתיד – בעולם האמתי – כך טוען אופיר סמל, מפיק ה'האקתון'. "קודם כל זו הזדמנות לגלות מה הם מסוגלים, להציב לעצמם יעדים, הזמן המוגבל והדרישות שלנו מבחינת השיפוט הם נותנים איזשהו אתגר . דבר שני אתה יכול לנסות אתה מקבל פידבק מהקהל ולראות האם הרעיון שמתגלגל לי בראש כבר חודש או שנה הוא בר-יישום, לקחת אותו ולקדם אותו הלאה".

סמל דאג גם לנוכחותם של מגייסים מחברות הייטק בדרום, שהסתובבו בין הקבוצות במטרה לזהות מיזמים ויזמים ראויים להשקעה. בסופו של דבר, בין הרעיונות הזוכים בתחרות ישנה אפליקציה לסיוע במציאת התנדבויות, רשת חברתית למתנות, וגם אפליקציה שעוזרת לתקשר עם חירשים ואילמים.

הזוכים במקומות הראשונים קיבלו גאדג'טים ופרסים שונים שיאפשרו להם לקדם בעצמם את המיזם החדש. בין היתר - חמש שעות ליווי משפטי למיזם מטעם משרד עו"ד, ואחסון אתרים בנפח של 4G ותעבורה של 40G בחודש למשך שנה בשווי של 20,000 ¤.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully