וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזר דין לראש עיריית נצרת עילית לשעבר: 5 דברים שצריך לדעת היום

רוני וולף

7.12.2015 / 7:00

ועדת הכנסת תדון בהידוק הפיקוח על הלוביסטים הפועלים במשכן, הפסיכולוגים והעובדים הסוציאליים במשרד הבריאות שובתים, מטר מטאורים מרהיב ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

גזר דין במשפט השני של ראש עיריית נצרת עילית לשעבר

שמעון גפסו בהארכת מעצר בבית המשפט בחיפה. ערן גילווארג
שמעון גפסו בהארכת מעצר בבית המשפט בחיפה/ערן גילווארג

אתם צריכים לדעת שבית המשפט המחוזי בחיפה יכריע היום במשפטו של שמעון גפסו, ראש עיריית נצרת עילית שנמצא בחופשה עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, שהורשע השנה במשפט אחר בלקיחת שוחד. בתיק זה, גפסו מואשם בלקיחת שוחד, התניית שוחד והפרת אמונים. לפי כתב האישום, גפסו הבטיח עבודה בעירייה לכמה פעילים שעבדו עבורו בבחירות המקומיות ב-2008. באפריל האחרון נגזרו על גפסו במסגרת הפרשה הקודמת שישה חודשי עבודות שירות ו-12 חודשי מאסר על תנאי, מה שאפשר לו לשוב לתפקידו, אולם כעבור זמן קצר הוא נאלץ לצאת לחופשה בשל כתב האישום הנוכחי.

מהדקים את הפיקוח על הלוביסטים

ועדת הכנסת בראשות חה"כ יריב לוין אישרה את הצעת חוק התפזרות הכנסת להכנה לקריאה שניה ושלישית, דצמבר 2014. דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
ועדת הכנסת בראשות חה"כ יריב לוין אישרה את הצעת חוק התפזרות הכנסת להכנה לקריאה שניה ושלישית, דצמבר 2014/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת

אתם צריכים לדעת שהיום תדון ועדת הכנסת בהצעתו של יו"ר הוועדה, דוד ביטן, לפיה שתדלנים הפועלים בכנסת יהיו מחויבים להירשם בכל דיון בו הם נוכחים, ולציין את מי הם מייצגים, דבר שיירשם בפרוטוקול. צעד זה אמור להגביר את השקיפות בדיוני ועדות הכנסת, ולאפשר לחשוף את מעורבותם של הלוביסטים בצמתי קבלת ההחלטות. על פי המצב כיום, הלוביסטים לא מחויבים להירשם, וכך נוצר מצב שבו לא ניתן לדעת על האינטרסים שעמדו מאחורי הצבעתם של חברי הכנסת בנוגע להצעות חוק מסוימות, ומי ביקש להשפיע על עמדתם. לפי ההצעה החדשה, לוביסטים שיתחמקו מלהירשם בפרוטוקול יהיו חשופים לסנקציות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

הפסיכולוגים והעובדים הסוציאלים של משרד הבריאות שובתים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום יפתחו הפסיכולוגים והעובדים הסוציאלים של משרד הבריאות בשביתה שתימשך עד להודעה חדשה. במסגרת השביתה לא יינתן שרות ב-54 מרפאות בריאות הנפש הציבוריות המעניקות שרות לכ-56 אלף איש, בהם עשרת אלפים ילדים. השביתה מהווה מחאה על הפרות הסכמים בין משרד הבריאות להסתדרות האקדמאים במדעי החברה והרוח ואיגוד העובדים הסוציאליים.

מטר הג'מינידים

מטר מטאורים בשמי ישראל, אוגוסט 2015. עינת זבירין, מערכת וואלה! NEWS
מטר מטאורים בשמי ישראל, אוגוסט 2015/מערכת וואלה! NEWS, עינת זבירין

אתם צריכים לדעת שהיום מתחיל מטר הג'מינידים, מטר מטאורים חזק שמתרחש מדי שנה בין 7 ל-17 בדצמבר. המטר מתרחש כאשר כדור הארץ חולף דרך שובל האבק שמותיר אחריו האסטרואיד 3200 פאת'ון (Phaethon) המקיף את השמש כל 1.4 שנות ארץ. מטר הג'מינידים מתחזק כל שנה, ובשנים האחרונות נראים בשיאו בין 120 ו-160 מטאורים בשעה. מטר הג'מינידים נחשב למטר שנראה באופן הטוב ביותר בשנה ואחריו מטר הפרסאידים, המתקיים בין 17 ביולי ו-24 באוגוסט. המטר יגיע לשיאו בימים ראשון עד שני. מדי שנה מדרימים חובבי אסטרונומיה מכל הארץ לפונדק כושי רימון שבערבה כדי לחזות בו במיטבו.

דרבי בחיפה

רוני לוי מאמן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
רוני לוי מאמן מכבי חיפה/אדריאן הרבשטיין

אתם צריכים לדעת שהיום ייערך הדרבי של חיפה, שיסגור את המחזור ה-13 בליגת העל. הירוקים שמנסים להיחלץ מהתחתית אחרי פתיחת העונה האיומה שלהם חיברו סוף סוף שני ניצחונות רצופים בשני המחזורים האחרונים, והם מגיעים מעודדים לקרב העירוני. האדומים מהכרמל, שהסתבכו אחרי שלא ניצחו בשלושת המחזורים האחרונים, לא ניצחו דרבי כמארחים ב-20 השנים האחרונות, וינסו לנצל את היכולת הרעה של שחקניו של רוני לוי כדי לשבור את הרצף העגום הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully