וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעפולה זועמים על מכירת דירות לערבים-ישראלים: "מקימים אצלנו כפר"

7.12.2015 / 0:14

תושבי העיר הפגינו על מכירת 27 מגרשים בעפולה עילית לאזרחים ערבים, בטענה כי העירייה הייתה צריכה לסייע ליהודים ולא להניח למרבה במחיר לרכוש את הקרקעות. אביה של שלי דדון: "דקרו את הבת שלי 17 פעמים ועכשיו דוקרים אותנו שוב". בין המשתתפים: ראש המטה של גלנט לשעבר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סערה בעפולה: תושבי העיר, בהם דויד סוויסה, לשעבר ראש המטה של שר השיכון יואב גלנט, זועמים על כך שכל 27 המגרשים המיועדים לבניית בתים בשכונת עפולה עילית נקנו בידי אזרחים ערבים שאינם מתגוררים בעיר. במגרשים, שנמכרו במכרז של רשות מקרקעי ישראל, ייבנו 45 יחידות דיור בסך הכול. התושבים טוענים כי העירייה לא סייעה להם לזכות במכרזים על אף שמדובר באדמות מדינה, וכי ההצעות שזכו במכרז הן אלה שהרבו במחיר. לדבריהם, הם חוששים כי העיר תהפוך לעיר מעורבת של יהודים וערבים.

"את הבת שלי דקרו 17 פעמים, ועכשיו דוקרים אותנו שוב", אמר אמש (ראשון) יעקב דדון, אביה של שלי דדון שנרצחה בידי נהג המונית חוסיין חליפה. דדון הגיע, יחד עם כמעט 200 תושבים, להפגין מול בניין העירייה, ומתגורר עם משפחתו בשכונה שבה נמכרו המגרשים. "ממש מקימים אלנו כפר. עוד מעט מסגד ובית ספר. לאן הגענו? זו בעיה. אני לא הולך לגור אצלם בכפרים שלהם, למה הם נכנסים לנו לתוך הורידים? זה עבר כל גבול", אמר. "אלו צריכים להיות מכרזים לתושבי עפולה. יקרה כאן מה שקרה בנצרת עילית; היהודים בורחים מנצרת עילית. אנשים יברחו מהשכונה, ימכרו את הדירות שלהם. רוצים שאנשים יברחו מעפולה. העירייה נתנה לכך הכשר. לא ניתן שזה שיקרה, אם צריך, אקים אוהל מול משרד השיכון".

ראש עיריית עפולה לתובעת העירייה: "תרימי את הרגל מהגז". צילום מסך
המפגינים מנעו ממנו לצאת מהעירייה. ראש העיר עפולה, יצחק מירון/צילום מסך

במהלך ההפגנה, שבה עוכב לחקירה מפגין אחד, מנעו הנוכחים מראש העירייה, יצחק מירון, לצאת מן המבנה והוא נאלץ להיעזר בשוטרים שליוו אותו חזרה למשרדו. המפגינים טענו כי המכרז נעשה בדרכים לא כשרות משום שמרבית המציעים שזו הציעו מחיר דומה. כך, לדבריהם, הייתה התארגנות מוקדמת של הזוכים וכעת הם יפעלו לביטול המכרז.

עו"ד נדאל עותמאן, מנהל המטה למאבק בגזענות מסר: "אנו מברכים על צעדים מן הסוג הזה שמעניקים הזדמנות שווה לכל האוכלוסיות בחברה כמו במכרז לשיווק קרקעות בעפולה עילית. צעד זה שמאפשר לאזרחים הערבים בארץ לחיות בישובים המוגדרים כישובים יהודים, הנו צעד חיובי ומבורך בכיוון חיזוק האפשרות לחיים משותפים בארץ. המשך ההפרדה והקריאות להסתגרות רק מחזקות את אווירת השנאה והאלימות ולבטח לא תורמות לאווירה הכללית הקשה בה אנו מצויים בימים אלה".

(עדכון ראשון: 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully