וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי שריד יובא למנוחות: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רוני וולף

6.12.2015 / 6:40

שריד ייטמן בשעה 15:00 בבית העלמין בקיבוץ גבעת השלושה, הבוקר הזה הוא הקר ביותר מתחילת העונה, הערב נדליק נר ראשון של חנוכה, ונשיא גרמניה יואכים גאוק יבקר בישראל לציון יובל ליחסים. אלו הדברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

יוסי שריד יובא למנוחות

יוסי שריד. נמרוד סונדרס
יוסי שריד/נמרוד סונדרס

אתם צריכים לדעת שהיום בשעה 15:00 יובא השר לשעבר יוסי שריד למנוחות בבית העלמין בקיבוץ גבעת השלושה. שריד הלך לעולמו ביום שישי בערב בגיל 75, לאחר שלקה בלבו בביתו שבתל אביב. שריד היה פוליטיקאי, פובליציסט, עיתונאי וחבר כנסת בתשע כנסות מטעם מפלגות העבודה, רצ ומרצ. הוא כיהן כשר לאיכות הסביבה בממשלתו השנייה של רבין, משנת 1992 עד 1995, וכשר החינוך בממשלתו של אהוד ברק, מ-1999 עד 2000. במסגרת פעילותו הפוליטית עסק רבות בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני ובמאבק נגד כפייה דתית, והיה ממנהיגיו של מחנה השמאל בישראל. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.

הבוקר הכי קר מתחילת החורף

רוח בתל אביב לפני הסופה הגדולה, ינואר 2015. ראובן קסטרו
הבוקר הכי קר מתחילת העונה, אך בהמשך השבוע הטמפרטורות יטפסו/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום יהיה הבוקר הכי קר שהיה עד כה מתחילת העונה, אולם חלקכם תשמחו לדעת שהטמפרטורות יתחילו לטפס ויהיו במגמת עלייה במשך כל השבוע. בשעות הצהריים יהיו 16 מעלות בתל אביב, 17 בבית שאן ובאשדוד, 13 בחיפה, 12 בקצרין, 15 בבאר שבע ורק 9 מעלות בירושלים. מחר תחול עלייה נוספת בטמפרטורות, אך הן עדיין יהיו נמוכות מהממוצע בעונה וביום שלישי תחול התחממות נוספת.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

נר ראשון של חנוכה

הדלקת נר ראשון בשכונת נחלאות בירושלים. עומר מירון
הערב מדליקים נר ראשון של חנוכה/עומר מירון

אתם צריכים לדעת שהיום מדליקים נר ראשון של חנוכה. כדאי לכם לדעת שהשנה, בתום מאבק ארוך, ידליקו לראשונה נשות הכותל נרות בטקס החנוכה הלאומי שנערך מדי שנה במתחם. המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד דינה זילבר, נענתה לדרישתן וחייבה את רב הכותל והמקומות הקדושים שמואל רבינוביץ' לאפשר לנשים להשתתף בטקסים הממלכתיים בטענה שמניעת השתתפותן היא "אפליה פסולה". אלא שבהודעה שפרסם לעיתונות, הצהיר רבינוביץ' כי שרות הממשלה ידליקו את אחת החנוכיות בכותל המערבי, אך לא באירוע המרכזי המתקיים בעזרת הגברים. בשלושת הטקסים שנערכים בכותל בשמונת ימי החנוכה, מדליקי הנרות הם על טהרת המין הגברי, ובהם ראש הממשלה, שרים, חברי כנסת, ראש עיריית ירושלים, רבנים ועוד. בטקס המרכזי, שמתקיים בעזרת הגברים, נשים מעולם לא השתתפו.

היכן עובר הגבול של חופש הביטוי?

טקס סיום קורס קציני דת ודעתבצהל במעמד תת אלוף ישראל וייס הרב הצבאי הראשי. דובר צה"ל
ספג עלבון כשהיה עובד ציבור? הרב ישראל וייס/דובר צה"ל

אתם צריכים לדעת שהיום יתכנס בבית המשפט העליון הרכב מורחב של תשעה שופטים כדי לדון בגבולות עבירת "העלבת עובד ציבור", ומתי האזרח הזועם עלול להישלח לעונש מאסר בשל אמירותיו. הדיון היום מתקיים סביב ערעורו של אליצור סגל, תושב ההתנחלות עפרה, שבשלהי 2004 פרסם מאמר בעלון של תנועת "מנהיגות יהודית" על רקע תכנית ההתנתקות, שבו תקף את הרב הצבאי הראשי באותם ימים, ישראל וייס. ביולי 2006 הוחלט להגיש נגד סגל כתב אישום בגין העלבת עובד ציבור. סגל טען לאורך משפטו כי מדובר באמירות החוסות תחת חופש הביטוי. למרות הדברים, הוא הורשע בבית משפט השלום, ערער לבית המשפט המחוזי שדחה את הערעור, ועתה מגיעה הסוגיה לפתחו של בית המשפט העליון.

50 שנה לכינון יחסים דיפלומטיים עם גרמניה

נשיא גרמניה יואכים גאוק בנאום מיוחד לאומה לכבוד חג המולד, 24 בדצמבר 2014. רויטרס
יבקר בישראל לציון יובל שנים ליחסים. נשיא גרמניה, יואכים גאוק/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום יערוך נשיא גרמניה יואכים גאוק ביקור רשמי בישראל לרגל כינון יובל שנים ליחסים בין שתי המדינות. בשעות הבוקר הוא ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ולאחר מכן, בשעות הצהריים, ייפגש עם הנשיא ראובן ריבלין ועם רעייתו במשכן הנשיא בירושלים. גרמניה היא כיום שותפת הסחר הגדולה ביותר עם ישראל מבין מדינות אירופה, ומבין מדינות העולם היא במקום השלישי אחרי ארצות הברית וסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully