וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל תקפה בסיס טילי סקאד של אסד ליד דמשק

כלי תקשורת סוריים ולבנוניים דיווחו שכלי טייס ללא טייס הפציצו את הבסיס של חטיבה 155 בצבא סוריה, שנמצאת בסמוך לבירה. עדי ראייה דיווחו על עשן רב שהיתמר מהאזור

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: טל רזניק

כלי טיס ללא טייס ישראליים תקפו מחסני טילים בסוריה – כך דיווחו הלילה (שישי) כלי תקשורת סוריים ולבנוניים. לפי הדיווחים, מטרת ההפצצות היה בסיס של חטיבה 155 של צבא סוריה בקטיפה, שבאזור דמשק. עדי ראייה דיווחו על פטריות עשן שהיתמרו באזור לאחר ההפצצה.

הדיווחים מגיעים שלושה ימים אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו הודה כי ישראל "פועלת מעת לעת בסוריה". לדבריו, ישראל עושה זאת כדי "למנוע חזית נגדנו וגם כדי למנוע העברת נשק קטלני מסוריה ללבנון". זאת הייתה התבטאות נדירה של ראש הממשלה בנוגע למעורבות של ישראל במלחמת האזרחים בסוריה, שמאז תחילתה לפני כמעט חמש שנים, דווח על תקיפות רבות של חיל האוויר.

רק בחודש האחרון יוחסו לישראל שתי תקיפות בסוריה. אחת מהן התרחשה לכאורה בשבוע שעבר כאשר אתר האופוזיציה "סוריה מובשיר" דיווח שמטוסי חיל האוויר תקפו מטרות חיזבאללה ברכס הרי קלמון, סמוך לגבול הלבנוני. על פי דיווחים אחרים ולא מאומתים, בתקיפה נהרגו יותר מעשרה בני אדם, רובם אנשי חיזבאללה. יעד ההפצצה – ככל הנראה בסיס העברת ציוד לוגיסטי בין הכוחות בלבנון ובסוריה.

שבועיים קודם לכן דווח בתקשורת הערבית על פיצוצים עזים באזור שדה התעופה הבינלאומי של דמשק, שנגרם "ככל הנראה מתקיפה אווירית ישראלית". זה היה הדיווח הראשון על תקיפה ישראלית בסוריה מאז החל המבצע הרוסי במדינה. על פי חלק מהדיווחים, שלא קיבלו כל אישור רשמי, מטרת התקיפה הייתה משלוח נשק איראני שיועד לחיזבאללה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עשן מיתמר מתקיפה שיוחסה לישראל בסוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully