וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגל הבינתחומי לשר הפנים: בטל זימון סטודנטים מאריתריאה לחולות

4.12.2015 / 8:25

ראשי המרכז האקדמי בהרצליה שיגרו מכתב לשר שלום, שהורה לשני מבקשי המקלט להתייצב במתקן. מנגד, תקף המשנה לראש עיריית תל אביב את האקדמאים שדואגים "למסתננים פורעי חוק"

מבקשי מקלט במתקן חולות.. המוקד לפליטים ומהגרים, מערכת וואלה! NEWS
מבקשי מקלט במתקן חולות/מערכת וואלה! NEWS, המוקד לפליטים ומהגרים

ראשי המרכז הבינתחומי בהרצליה שלחו בשבוע שעבר מכתב חריף לשר הפנים סילבן שלום ובו הביעו את התנגדותם לזימון שני מבקשי מקלט מאריתריאה, סטודנטים הלומדים במוסד האקדמי, למתקן השהייה חולות שבנגב. אנשי הסגל החתומים על המכתב, בהם פרופ' אריאל רייכמן, נשיא ומייסד המרכז, פרופ' אמנון רובינשטיין, חבר בסגל הבכיר בבית ספר רדזינר למשפטים וד"ר עדי קול, דיקנית הסטודנטים, קראו לשר הפנים לבטל את ההחלטה.

"לאחרונה נדהמנו לשמוע כי ארון וולדמהרויט וטספו טוולדמהין באריגביר, סטודנטים למנהל עסקים בבית הספר הבינלאומי במרכז הבינתחומי זומנו להתייצב במתקן השהייה חולות", נכתב במחאה לשר שלום. "כך, באמצע לימודיהם, בעוד חבריהם נמצאים בכיתות, בספריה ובאירועים שונים ברחבי הקמפוס, ייאלצו ארון וטספו לעקור למתקן מרוחק במדבר. בעוד חבריהם ימשיכו ליהנות מקהילה אקדמית תומכת, קשריהם החברתיים ורשת התמיכה של ארון וטספו ייגדעו באבחה אחת. למעשה, לימודיהם יבואו אל קצם לכל דבר ועניין. כאנשי הסגל האקדמי במרכז הבינתחומי, ברצוננו להביע את התנגדותנו להחלטה שרירותית זו, ולקרוא לך בכל לשון של בקשה לבטלה?".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המכתב שנשלח לשר שלום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החתומים על המסמך/מערכת וואלה!, צילום מסך

שני הסטודנטים שייכים לתכנית מיוחדת לתלמידים משכבות מוחלשות בחברה הישראלית ולומדים מנהל עסקים במוסד האקדמי. במרכז הבינתחומי למדו ולומדים בשנים האחרונות קרוב לכ-20 מבקשי מקלט מאפריקה, כחלק ממתן מלגות לתלמידים משכבות מוחלשות שידם אינה משגת. טפסו אמר לארגון סיוע לפליטים (א.ס.ף) כי מבחינתו מתקן חולות הוא כמו כלא. לדבריו, הוא הגיע לישראל לפני כמעט שש שנים והגיש בקשה למקלט מדיני, שמעולם לא נענתה. בני משפחתו מתגוררת באירופה, שם הם קיבלו מקלט מדיני.

אנשי הסגל הוסיפו במכתבם: "זו חובתנו המוסרית, כחלק מהחברה הישראלית, לעשות ככל שביכולתנו כדי לקדם את מימושה של זכות זו למי שידו אינה משגת. חובה זו חלה ביתר שאת כלפי מבקשי המקלט ממדינות אפריקה". החתומים על המכתב תקפו את משרד הפנים והעומד בראשו. "כל החלטה מטעם רשויות המדינה צריכה להתקבל לאחר הפעלת שיקול דעת, תוך כדי בחינת עניינו של הפרט המושפע ממנה, על רקע כלל השיקולים הרלוונטיים. בהקשר זה, איננו יכולים שלא לתמוה לגבי התועלת בשליחתם של ארון וטספו למתקן חולות, ובפרט כאשר מביאים בחשבון את הפגיעה העצומה שתיגרם להם, כיוון שאין להם כל אפשרות להמשיך בלימודים גבוהים בזמן שהייה במתקן המצוי באמצע המדבר, במרחק שעות נסיעה רבות ממקום לימודיהם".

"שהפרופסורים ייצאו ממגדל השן ויסיירו בדרום תל אביב"

מנגד, היו מי שתקפו את החתומים על המכתב ולא את מענו. ארנון גלעדי, המשנה לראש עיריית תל אביב ויו"ר סיעת הליכוד בעיר, אמר כי "המציאות עולה על כל דמיון. מוסד אקדמי מכובד יוצא להגנתם של מסתננים ועבריינים שנכנסו לישראל בדרכים לא חוקיות". גלעדי, המתגורר בדרום העיר לצד רבים ממבקשי המקלט, הוסיף: "מדוע קולם של אותם פרופסורים לא נשמע מעולם כאשר תושבי דרום תל אביב נתקלים יום ביומו במקרי אלימות וגזל מצד מסתננים פורעי חוק? אני מייחל ליום שבו אותם פרופסורים ייצאו ממגדל השן שלהם ויבואו לעשות סיור בדרום תל אביב, אזור שהיה פעם שוקק חיים, והפך לצערי הרב במרוצת השנים למדינת כל מסתנניה".

ממשרד הפנים נמסר בתגובה: "מי שאינו עומד בחריגה מהקריטריונים, יחולו עליו - ויאלץ לפעול לפי הזימון שקיבל. לעניין המכתב, נשיב במישרין לכותבים לגופו של עניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully