וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל אם שתקפה גננת: 360 גנים בפתח תקווה יושבתו מחר לשעה

3.12.2015 / 19:20

המחלקה לגננות בהסתדרות המורים הודיעה על תחילת הלימודים בגנים מחר בשעה 09:00, בעקבות מקרה שבו אם הרימה יד על גננת ולאחר מכן הכפישה את שמה בפייסבוק. "גננות אינן שק חבטות, היא נהגה במקצועיות"

גן אגדה, קריית אתא, ביום הראשון לפתיחת שנת הלימודים. 1 בספטמבר 2015. ערן גילווארג
מאות ילדים ילכו מחר לגן ב-09:00. למצולמים אין כל קשר לכתבה/ערן גילווארג

המחלקת לגננות בהסתדרות המורים הודיעה היום (חמישי) על השבתה חלקית של גני 360 גני הילדים בפתח תקווה, על מנת להביע סולידריות עם גננת שספגה אלימות מצד אם לילד בגן בעיר, ולאחר מגן אף נפלה קורבן להכפשת שמה ברשתות החברתיות. לפיכך, כלל גני הילדים בעיר יחלו לפעול מחר רק מהשעה 09:00.

האירוע התרחש לפני שבוע, כאשר אם לילד בגן עירוני שאליו מגיעים ילדים בגילאים 6-3, הגיעה לאסוף את בנה כשעה לפני שתם יום הלימודים. על פי הנהלים, נדרשה האם מהצוות לחתום על מסמך על מנת להוציא את הבן בטרם הזמן, אולם, לדברי הגננות, היא סירבה לחתום והחלה לתקוף אותן. הצוות החליט להזמין משטרה והאם נעצרה במקום ואף נשלחה להסתכלות פסיכיאטרית ואשפוז בבית החולים גהה.

עם זאת, הסיפור לא הסתיים עם מעצרה של האם: בימים האחרונים יצא מסע הכפשות נגד הגננת ברשתות החברתיות, שלפי הממונים עליה – "פעלה בהתאם לנהלים". באירוע, שהתרחש בכניסה לגן ולא לעיני הילדים, "החלה האם לקלל את הסייעת", סיפר גורם במשרד החינוך. "הסייעת קראה לגננת, ואז האם סטרה לה ותקפה אותה".

בית החולים לבריאות הנפש גהה, מאי 2015. ראובן קסטרו
האם נשלחה לאשפוז בגהה ושוחררה היום/ראובן קסטרו

ביום שלישי פרסמה האם בפייסבוק פוסט ארוך ובו תקפה את הגננת. "יוצאת הסייעת עם הילד ומוסרת לי אותו, אך מבקשת שבגלל שהוצאתי אותו מוקדם אחתום לה", תיארה. "הרמתי את בני והתקדמתי איתו להמשיך את תוכניותנו. ברגע שבו אנו פונים לשלום מהגן, יוצאת אליי הגננת, ובסוג של מאבק לא ברור, חוטפת לי את הילד מהידיים (בצורה הכי ברוטלית שקיימת, מחזיקה אותו במצב שזרועותיה כרוכות סביב ראשו), ומתקדמת בחזרה לגן. כמובן שלא חשבתי לאפשר זאת, ובאותו השלב אני מוצאת את עצמי 'נלחמת' על ילדי מול הגננת!".

בהמשך, תיארה האם את הסאגה האלימה עם הגננת מנקודת מבטה שלה. "בלהט העניינים, כשאני מנסה למשוך אותו חזרה אל ידיי, נמשכה יחד איתו החולצה של הגננת (נקרעה מעט)... וכשהדפה אותי בחוזקה, הגבתי במכה חזרה", כתבה. "בצעקות לא ברורות של הגננת 'תראי מה עשית לי', ממשיכה עם הילד שלי בידיים שלה לתוך הגן וסוגרת את השער! ומאיימת שברגעים אלו היא מזמינה משטרה".

האם, ששוחררה היום מבית החולים גהה, פרסמה את הפוסט לקראת דיון של ועדת הרווחה בעניינה. הפרסום הביא לגל של תגובות והשמצות נגד הגננת, וקריאות לפרסם את שמה ואת תמונתה. "איזה גננת מפלצת. איכס. חצופה ומגעילה שאין מילים לתאר", כתב אחד הגולשים. "את פשוט לא בת אדם ולא מגיע לך להיות גננת בגן, כי את חסרת אחריות. נבלה אין כמותך", כתבה גולשת אחרת והוסיפה: "את לא צריכה להיות גננת, את פושעת, חוטפת ילדים, חסרת לב וחסרת הבנה וחינוך. מה את עשית לאמא תמימה ולמשפחה שלה? השם ישלם לך בילדים שלך, גננת, בעזרת השם, בדוק, על כל התעללות שלך". מגיבים אחרים קראו לפרסם את שם הגן ולצלם אותו כדי להזהיר את הורי העיר מהגננת: "נא לצלם את הגן כדי שעוד משפחות לא יפגעו מאותה גננת".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
איציק ברוורמן, ראש עיריית פתח תקווה.. ראובן קסטרו
"מחזק את ידי אנשי החינוך". ראש עיריית פתח תקווה איציק ברוורמן/ראובן קסטרו

בתגובה לאירועים הגיעו בהסתדרות המורים להחלטה להשבית את הלימודים לשעה. "גננות אינן שק חבטות. הגננת עושה את תפקידה נאמנה, באופן מקצועי ובמסירות רבה והסתדרות המורים מגנה את מעשה האלימות כלפי הגננת ומחזקת אותה", אמרה היום לילי פוקמונסקי, מנהלת המחלקה לגננות בהסתדרות המורים". "הגננת בחרה במקצוע מתוך תחושה של שליחות חינוכית ולא כדי למצוא את עצמה חשופה להתפרעויות חסרות רסן וחסרות כבוד. לא נאפשר שיכפישו אותה או ישתמשו ברשתות החברתיות ככלי ל'שיימינג' או השמצות חסרות בסיס כלפי הגננת. בשל כך החלטנו כי עלינו לעמוד איתן, ולהשבית את גני הילדים גם כתמרור אזהרה וכדי להתריע מפני הישנות מקרים דומים".

מראש עיריית פתח תקווה, איציק ברוורמן, נמסר: "אני מגנה בכל תוקף את מעשי האלימות מצד הורים כלפי עובדי הוראה. אני מגנה כל מעשה אלימות באשר הוא וקורא לסובלנות ואורך רוח. לעיתים נדמה כי האלימות פשה בכל תחומי החיים, ולאור זאת אני קורא לציבור לנהוג באיפוק ובסבלנות. האלימות לא תוביל לפתרון שום בעיה, אלא רק תעצים אותה. אני רוצה לחזק את ידי אנשי החינוך אשר חוו על בשרם את מעשי האלימות והשלכותיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully