וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודות על תחנה חדשה של הרכבת הקלה החלו – ועמן גם הפקקים

3.12.2015 / 23:20

ארבעה חודשים לאחר שהחלו העבודות על התוואי האדום של הרכבת הקלה בגוש דן, בשעה 22:00 יצאה לדרך בניית התחנה החמישית בתל אביב, באזור שדרות שאול המלך. כל הסדרי התנועה החדשים - בפנים

ניב אהרונסון

(הפסקת עבודות הרכבת הקלה בתחנת אלנבי, בשבוע שעבר)

ארבעה חודשים לאחר שהחלו באופן רשמי עבודות הרכבת הקלה בגוש דן, תחנה נוספת החלה להיבנות אמש (חמישי) באזור מרכזי בתל אביב. העבודות על התחנה התת-קרקעית ברחוב שאול המלך יצאו לדרך, במסגרת בניית התוואי האדום של הרכבת הקלה, שיחל בפתח תקווה ויסתיים בבת ים. התחנה ממוקמת על ציר בגין, משדרות שאול המלך ועד לרחוב מוזס. משעה 22:00 נחסמה התנועה בציר למכוניות פרטיות בין צומת קפלן לצומת נמיר.

השינויים בהסדרי התנועה כוללים את צמצום הנתיבים בציר בגין לשני נתיבים לכל כיוון בקטע הבנייה, אחד לתחבורה ציבורית ואחד לכלי רכב פרטיים. כמו כן, הנהגים יופנו לפנייה חדשה מדרך בגין לדרך נמיר, לאחר שהפנייה שמאל מדרך בגין לרחוב מוזס נחסמה ביום שני. מטרת החסימה הייתה הקלה על זרימת התמונה לנוסעים על דרך בגין בשני הכיוונים באזור, בתקופת העבודות. עומסי התנועה צפויים להתמקד בעיקר בצירים המרכזיים: אילון, כביש החוף, כביש תל אביב-ירושלים וכביש מספר 5, בייחוד בשעות הבוקר.

אלא ששעה לאחר תחילת העבודות, נרשמו פקקים ועומסים חריגים ברחובות הסמוכים לאזורים שנחסמו. המבלים הרבים שביקשו להגיע אל תל אביב דרך הרחובות שנושקים לשאול המלך כמו דרך נמיר מצפון לדרום ורחוב על פרשת דרכים, מצאו עצמם בתוך עומסי תנועה כבדים.

חסימות כבישים שאול המלך ומנחם בגין בתל אביב בשל עבודות הרכבת 3 בדצמבר 2015. ניב אהרונסון
תחילת העבודות על התחנה החדשה, אמש/ניב אהרונסון

מפת החסימות באזור הבנייה:

תחנת שאול המלך היא התחנה החמישית שבונה חברת נת"ע יחד עם משרד התחבורה בתל אביב, לאחר שהחלו העבודות בתחנות אלנבי-הרכבת, יהודית, קרליבך-צומת מעריב וארלוזורוב. בשבוע שעבר החלו העבודות בתחנת ביאליק שברמת גן, התחנה השנייה ברמת גן לצד תחנת אבא הלל שבמתחם הבורסה בעיר.

עבודות הרכבת הקלה בתל אביב הופסקו, רחוב אלנבי, 22 בנובמבר 2015. יותם רונן
עבודות הרכבת הקלה בתחנת אלנבי/יותם רונן

בתחילת השבוע שעבר נחשף בוואלה! NEWS כי העבודות בתחנת אלנבי הופסקו מטעמי בטיחות. לפי נת"ע, חברת סולל בונה הפיקה את הלקחים הנדרשים ובסוף שבוע שעבר הפועלים שבו לעבודתם והחלו לייצב את קירות התחנה לעומק של 40 מטרים. בכל המבנים הסמוכים לאתר הבנייה הותקנו מערכות ניטור שתפקידן להתריע אם ישנה חריגה ברעד כתוצאה מפעילות מכונות החפירה.

"אנו ממשיכים לעמוד בלוחות הזמנים שהצבנו לעצמנו עד כה במטרה להביא להקדמת מועד הפעלת הקו האדום", אמר בהקשר זה יהודה בר-און, מנכ"ל נת"ע. "בניית פירי השילוח למכונות ה-TBM הסתיימו, ובשבועות הקרובים יחלו העבודות המקדימות לביצוע המקטע המזרחי של הקו האדום. בשבוע הבא נהיה במצב שבו תבוצענה העבודות על כל התחנות התת קרקעיות של המקטע המערבי ובמקביל ממשיכים בביצוע בניית פורטל הדיפו, פורטל שנקר והדיפו בפתח תקווה".

(עדכון ראשון: 18:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully