וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: אדוני המפכ"ל טפל בגורם המוות הראשון בישראל

3.12.2015 / 10:39

אדוני המפכ"ל, תשומת הלב נמשכת אל האתגרים הביטחוניים והכרעת הפשע המאורגן אבל דוחקת לקרן זווית תודעתית את המאבק בגורם המוות הראשון בישראל בקרב אזרחים צעירים - הקטל בדרכים. טפל בזה בבקשה, יש לך את הכוח

טקס מינוי מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך במשרד ראש הממשלה בירושלים 03 דצמבר 2015. מור שאולי
רוני אלשיך נכנס לתפקיד מפכ"ל המשטרה הבוקר/מור שאולי

רב ניצב רוני אלשייך שלום,

ראשית ברצוני לברך אותך על מינויך למפכח הכללי של משטרת ישראל. כשמדובר באכיפת החוק, כל התקופות סוערות, אולם התקופה הנוכחית סוערת במיוחד. לכן, בשמי, ובשם האזרחים כולם, אני מאחל לך הצלחה בתפקידך ומתפלל לה.

ומכאן לענייננו העגום: מצבה של משטרת התנועה קשה וחמור כפי שלא היה שנים רבות. במקום 160 מיליון שקלים, תקציב שנתי לאגף התנועה, מועברים בקושי 50 מיליון. במקום 450 ניידות מופעלות 120 בלבד, מאות תקנים לשוטרי תנועה קוצצו, ויש מחסור משווע בציוד בסיסי לבדיקות אלכוהול לנהגים החשודים כשיכורים. משטרת התנועה, האמורה להציל את החיים הרבים ביותר מבין האזרחים, מקוצצת בחדות מכנפיה, וכל זאת בזמן שבשלוש שנים האחרונות תקציב המשטרה דווקא גדל.

היכן הכסף אתה שואל? התפזר בין יחידות המשטרה השונות, אבל נמנע דווקא מהיחידה המוכה ביותר, האחראית על הזירה הקטלנית ביותר. מה הפלא שיש עליה בתאונות וירידה בהרתעה?

אתה מקבל לידיך את המשטרה בתקופה סוערת ורוויית אתגרים, אבל זו טעות אופטית. תשומת הלב נמשכת אל האתגרים הביטחוניים והכרעת הפשע המאורגן, החשובים מאד כשלעצמם, אבל דוחקת לקרן זווית תודעתית את המאבק בגורם המוות הראשון בישראל בקרב אזרחים צעירים, והוא הכישלון המתמשך בהתמודדות עם הקטל בדרכים.

אדוני המפכ"ל, אתה מקבל את הפיקוד על המשטרה, כשהיא שקועה בתום השנה השלישית הרצופה לכישלונה המוחלט והעקוב מדם במאבקה בקטל בדרכים. לאחרונה רבות כותרות העיתונים העוסקות בחשיפת זרועותיו של תמנון הפשע המאורגן, וגבורת השוטרים במאבקם בטרור הסכינאות. ישר כוח על כך. עם זאת, הישגים יפים אלה, אינם יכולים לטשטש את העובדה שמאבקי הכנופיות של העולם התחתון, כמו גם טרור הסכינים, אינם גובים, ולו מעט שבמעט מקורבנות התאונות שניתן היה למנוע.

תאונת דרכים בכביש 25, סמוך למושב נבטים. 29 בנובמבר 2015. מד"א
משטרת התנועה מקוצצת בחדות מכנפיה/מד"א

אדוני המפכ"ל, ישראל של השנים האחרונות היא המדינה היחידה במערב שמגמת היפגעות אזרחים בכבישיה מצויה בעליה. זוהי תעודת עניות משוועת לכולנו והתכחשות נפשעת לערך קדושת החיים שכה מאפיין את תרבותנו.

אם יעילות המשטרה נקבעת לפי מניעת נזק ושפיכות דמים בקרב אזרחים, יוצא שהצלחתך בתפקידך תיקבע, קודם כל, על פי מגמת מספרי ההרוגים בתאונות. מוטלת עליך חובה עליונה לפעול להשבת התקציב למשטרת התנועה. לחזק את האכיפה, להכפיל את צי ניידות התנועה, לצרף את הסטודנטים למצבת כוח האדם, להציב את מצלמות האכיפה בצמתים ובקטעי הדרך מרובי הנפגעים ולהשיב את הביטחון למשתמשי הדרך. יהי האל עמך. בהצלחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
seperator

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully