וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתה ברהט- חשש לחיי התלמידים או סכסוך פוליטי?

אחמד אבו סוויס

3.12.2015 / 8:29

900 תלמידי גן ובית ספר ברהט שבתו השבוע במשך 3 ימים ברציפות. הסיבה לטענת מנהיגי וועד ההורים היא תנאים סביבתיים לא ראויים שמסכנים את הילדים. בעירייה אומרים כי מאחורי טענות הוועד עומדת גם כוונה פוליטית נסתרת, ולא רק שיקולים חינוכיים

צילום: בני בן סימון. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

וועד ההורים של בית הספר היסודי 'אלזהראא' ברהט השבית השבוע את הלימודים במשך 3 ימים ברציפות. לטענת ההורים, היעדר טיפול בליקויים חמורים בתשתיות מבנה בית הספר, מחסור בציוד לימודי ואי הסדרת חנייה ראויה לרכבי המבקרים במקום – הם הגורמים לשביתה. בכירים בעירייה טוענים מנגד כי השביתה הוכרזה על רקע שיקולים פוליטיים לא עניינים מצד כמה גורמים בוועד.

הכניסה הראשית לבית הספר פקוקה ומבולגנת לאורך כל השנה האחרונה. מכוניות המורים והמבקרים במקום תופסות כמעט כול מקום חלל חנייה פנוי על המדרכות ברחובותיה של השכונה הסמוכה, וזאת משום שהמגרש ששימש בעבר כחניון סדור - נסגר על ידי בעל השטח. בעיריית רהט ניסו לפתור את הבעיה ולהקים חניון חילופי חדש בתוך חצר בית הספר , אלא שוועד ההורים התנגד בטענה כי פתרון זה יקשה על תנועת הנהגים פנימה והחוצה בכל בוקר. ד"ר עאמר אלהוזייל ממ"מ ראש עיריית רהט וממונה על תיק החינוך טוען כי ישנם גורמים פרטיים עם שיקולים עסקיים צרים – שמבקשים למנוע את הקמת החניון החלופי. " לפני 30 שנה זה היה שטח ציבורי, והיום, לא יודע איך – הוא נהפך לשטח פרטי, על אדמה שנמצאת בסכסוך בין שתי משפחות ברהט", לדבריו.
"בא לי יום אחד מישהו מוועד ההורים. הוא פוזל לשטח ורוצה להשתלט עליו. אנחנו בתור עירייה אמורים לתכנן את החניון והוא מונע מאתנו. עכשיו נתנו הוראה למחלקת הנדסה לתכנן את החנייה - אם ירצה או לא ירצה. בנוסף לזה – יש חבר וועד אחד לפחות שרוצה לרוץ לבחירות בקדנציה הבאה, וכנראה שהוא תפס טרמפ על גבם של התלמידים בכדי להיראות בציבור כפוליטיקאי", כך לגרסת אלהוזייל.

עודה אבו מדיגם סגן וועד ההורים בבית הספר סותר את טענתיו של אלהוזייל ואומר כי תיווצר סכנת תאונות דרכים במידה ויוקם חניון בתוך שטח בית הספר. התנאים הפיזיים הקיימים בבית הספר, הוא מוסיף, חמורים לא פחות מנושא החנייה. "המים נוזלים כאן מהגג על הרצפה, וזה יורד על חיבורי החשמל ועל ראשם של הילדים. זה לא יתכן לא הגיוני , שהתלמידים נכנסים לשירותים – אין להם תאורה ואם יש חשמל, אנחנו מפחדים שיתחשמלו . אנחנו לא נחכה עד שתלמיד ימות ואחר כך נגיד הלוואי שהיינו שובתים", לדבריו.
הלימודים בבית הספר חודשו לקראת סוף השבוע, אך בשני צדי המתרס, הורים ועירייה, מודים כי החזרה לשיגרה היא עניין זמני בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully